صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

تکل‌ کور، جایگیری‌های نامناسب

عارف غلامی ضعیف‌ترین بازیکن استقلال در دربی

دربی ۱۰۰ با شکست استقلال به پایان رسید تا آبی‌ها از کورس قهرمانی جا بمانند و عملاً با قهرمانی در لیگ بیست و دوم وداع کنند. شاید آبی‌ها تصور می‌کردند با شکست دادن پرسپولیس شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر افزایش خواهند داد، اما باخت مقابل رقیب سنتی اندک شانس‌های استقلال برای رسیدن به این مهم را بر باد داد.
شکست مقابل پرسپولیس درحالی رقم خورد که علاوه بر انتخاب عجیب ترکیب اصلی استقلال برای این بازی، برخی بازیکنان نیز هرگز در حد واندازه نام خود ظاهر نشدند. آرش رضاوند وسعید مهری که تا قبل از دربی تبدیل به ستاره‌های استقلال در خط میانی شده بودند، در این میدان جزو ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال لقب گرفتند وهرگز نتوانستند نمایش مطلوبی را از خود به اجرا بگذارند.
اما بدون شک عارف غلامی که در خط دفاع استقلال نمایش ملال‌آوری داشت، ضعیف‌ترین بازیکن تیمش در این بازی بزرگ بود. غلامی در جریان بازی بسیار متزلزل بود و علاوه بر این که یک بار داور را مجاب به دادن کارت زرد کرد، روی گلی که آل کثیر به ثمر رساند عملکرد فاجعه باری داشت و با یک تکل کور این بازیکن را با دروازه تیمش آزاد گذاشت تا دروازه را باز کند.
البته عملکرد نامطلوب غلامی که دستمزد بسیار قابل توجهی هم از باشگاه استقلال دریافت می‌کند، به همین بازی ختم نمی‌شود و حتی در میدان‌هایی که استقلال برنده از زمین خارج شد نیز تزلزل او در اجرای کار‌های دفاعی کاملاً مشهود بود. غلامی با این سبک و سیاق بدون شک شانسی برای ادامه حضور در ترکیب اصلی استقلال ندارد و به احتمال زیاد در بازی‌های آتی و تا پایان لیگ برتر ساپینتو از محمد حسین مرادمند در کنار رافائل داسیلوا استفاده خواهد کرد.
شگفتی بیشتر آنجاست که این مدافع در گذشته سابقه دعوت به تیم ملی فوتبال ایران را هم دارد، درحالی که در اغلب بازی‌های بزرگ به بازیکنی متوسط و حتی ضعیف تبدیل می‌شود.   البته مصدومیت‌‌هایی که گاه برای مدافعان سال‌های گذشته استقلال به وجود آمد، یا ماجرای سربازی یزدانی و مرادمند، نقش بسیاری در تداوم حضور این بازیکن در خط دفاع استقلال داشت، اما لازم است که مربیان استقلال فکری به حال آینده  ترکیب دفاعی این تیم کنند وبا جذب بازیکنان مطمئن‌تر در خط دفاع، استحکام را به این بخش بازگردانند.

ZOOM
مرادمند از جم استارت می‌زند
استقلال هفته آینده باید در جم مقابل تیم پارس جم قرار بگیرد. دیداری که برای رسیدن به جام قهرمانی در حذفی بسیار مهم است و آبی‌ها باید این بازی را بسیار جدی بگیرند. در این بازی به احتمال بسیار زیاد ساپینتو تغییراتی را در ترکیب خود اعمال خواهد کرد. با توجه به نمایش ضعیف عارف غلامی در دربی پیش‌بینی می‌شود که ساپینتو از مرادمند در این بازی استفاده کند. در همین راستا بعد از شکست استقلال مقابل رقیب سنتی زمزمه‌هایی درباره صحبت ساپینتو با دستیارانش درباره نیمکت نشین کردن غلامی و بازی دادن به مرادمند نیز به گوش رسیده که با توجه به شکست دربی خبر عجیبی هم نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی