صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

تمجید ویژه آلمیدا از حاجی‌صفی

20 ساله‌ای یا 34 ساله؟

امیر اسدی
روزنامه‌نگار
 تیم فوتبال آ.ا.ک آتن در ادامه روزهای خوب خود، در خانه المپیاکوس این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست داد تا در صدر جدول قهرمانی سوپرلیگ یونان، شانه به شانه با پاناتینایکوس حاضر باشد. احسان حاجی‌صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که در بهترین فصل دوران بازی خارج از کشور خود به سر می‌برد، مقابل تیم سابق خود هم نمایشی در خور قهرمانی ارائه کرد و بار دیگر تحسین کارشناسان فوتبال یونان را بر‌انگیخت.
مدافع چپ، پستی بود که به مانند اکثر بازی‌های این فصل، ماتیاس آلمیدا برای او در نظر گرفته بود و احسان هم بخوبی از پس وظایف تعریف شده برای خود برآمد تا ستاره خط دفاعی تیمش لقب بگیرد. او که برخلاف موکودی، ویدا و روتا، سه مدافع دیگر زردپوشان، نمره فوق‌العاده‌ای دریافت کرده بود، تا حدی در برابر حملات حریف نفوذناپذیر نشان داد که ژوزه آنیژو، سرمربی فرانسوی المپیاکوس ترجیح داد خیلی زود پپ بیل و رودینی که در رویارویی مستقیم با احسان بودند را از بازی خارج کند.
آ.ا.ک آتن که در دو تقابل اخیرش مقابل المپیاکوس در سوپر لیگ و جام حذفی یونان شکست خورده بود، انگیزه زیادی برای گرفتن انتقام و جبران دو باخت تلخ در طول یک ماه و نیم گذشته داشت و توانست با یک نمایش فنی بهتر نسبت به حریف خود صاحب سه امتیاز مهم در راه رسیدن به قهرمانی شود.
شش قطع توپ، سه توپ‌گیری و پیروزی در سه نبرد رودررو، در نهایت برای ستاره ایرانی آ.ا.ک نمره خوب 3/7 را به همراه داشت تا او به‌عنوان دومین بازیکن برتر تیمش در شب پیروزی درخشان برابر المپیاکوس لقب بگیرد. یاران حاجی‌صفی و محمدی با پیروزی ۳ بر یک در زمین المپیاکوس ۷۲ امتیازی شدند تا به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پاناتینایکوس همچنان صدرنشین جدول سوپر لیگ یونان بمانند. کاپیتان تیم ملی فردا به همراه هم‌تیمی‌های خود به مصاف پائوک خواهد رفت تا در صورت پیروزی در این بازی خانگی، برای نبرد مرگ و زندگی برابر پاناتینایکوس در هفته آینده آماده شود.
احسان حاجی‌صفی در آستانه 34 سالگی بهترین بازی‌ها را در ترکیب آ.ا.ک آتن به نمایش می‌گذارد و همین موضوع سبب شده تا نه تنها جایگاه خود را در ترکیب اصلی تثبیت کند بلکه پیشنهاد تمدید قرارداد را نیز در جیب داشته باشد. ماتیاس آلمیدا، سرمربی آرژانتینی آ.ا.ک آتن از ماه‌ها قبل به مسئولان باشگاه اعلام کرده تا قرارداد حاجی‌صفی را تمدید کنند. اتفاقی که احتمالاً رخ خواهد داد و فصل بعد هم احسان را در ترکیب آ.ا.ک و لیگ یونان خواهیم دید.
 حاجی‌صفی که در آ.ا.ک به مهره‌ای محبوب میان هواداران تبدیل شده، هفته قبل و هنگام گرم کردن قبل از مسابقه، همراه با دخترش وارد زمین شد و مورد توجه تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار گرفت. قطعاً بازی‌های درخشانی که او در ترکیب آ.ا.ک آتن به نمایش گذاشته، در این محبوبیت بی‌تأثیر نبوده است.
ماتیاس آلمیدا با توجه به آمادگی بالای حاجی‌صفی این اظهار نظر جالب را نیز درباره کاپیتان تیم ملی ایران انجام داده: «از تماشای بازی حاجی‌صفی لذت می‌برم. چون کم‌اشتباه و در خدمت تیم است. او با اینکه تجربه و سن بالایی دارد، مثل یک جوان 20 ساله انرژی دارد و بیشترین تلاش را برای موفقیت آ.ا.ک آتن انجام می‌دهد. امیدوارم او همین جا بماند و همچنان برای آ.ا.ک بازی کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی