صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حلالی: پرسپولیس در جام حذفی شانس اول قهرمانی است

یحیی، ستاره دربی بود؛ نترس و شجاع

اسماعیل حلالی هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی، سرمربی پرسپولیس و اتخاذ تاکتیک‌های ایشان را دلیل اصلی موفقیت پرسپولیس در دربی 100 می‌داند.

مسعود  قراگزلو
روزنامه نگار
به لحاظ فنی چه تحلیلی از بازی دو تیم در دربی 100 دارید؟
به نظرم سرمربی و کادر فنی پرسپولیس آنالیز بهتری از تیم رقیب داشتند و هر چه که بود بازیکنان پرسپولیس را خیلی خوب به لحاظ بدنی و فنی برای دربی آماده ساختند. در این بین بازی که شروع شد استراتژی تیم ما مشخص شد ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس برای پیروزی مصمم‌تر از تیم رقیب نشان دادند. نکته‌ای که در اجرای دقیق خواسته‌های سرمربی پرسپولیس و شکل بازی این تیم بخوبی هویدا بود.
اما قبول دارید که در مجموع دربی کم موقعیتی را از دو تیم شاهد بودیم؟
به هر حال اتفاقاتی در طول بازی دربی رخ داد که بازیکنان پرسپولیس را بسیار با انگیزه ساخت و ناخود‌آگاه بازیکنان با انگیزه و تحرک زیادی در بازی تلاش کردند تا در دربی پر فشار موفق شوند که همه فضاها را ببندند و دوندگی بسیار بالایی داشته باشند که بعد از مالکیت بالا و در اختیار داشتن توپ و میدان در نیمه دوم و بعد از رسیدن به گل در کارهای دفاعی هم عالی باشند و با بستن تمام روزنه‌ها فرصتی به تیم رقیب ندهند تا عملاً در دربی کم موقعیت، پرسپولیس شرایط خیلی بهتری نسبت به تیم رقیب داشته باشد.
به نظرتان تیم پرسپولیس چگونه از فشار تیم رقیب خارج شد؟
پرسپولیس خوب جواب داد. از سوی دیگر نقطه برتری تیم پرسپولیس از علی بیرانوند شروع شد که توپ‌های پشت دفاع را خوب جمع می‌کرد. مضاف بر اینکه وقتی تیم رقیب پرس می‌کرد به گونه‌ای عمل می‌کرد که تیمش از زیر پرس در بیاید.
در کار طراحی حملات عملکرد پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید؟
وقتی رو به جلو می‌آمدیم تصمیم‌گیری خیلی خوبی انجام نمی‌دادیم و پاس‌هایی که می‌دادیم بازیکنان‌مان را در موقعیت صددرصد گلزنی قرار نمی‌دادیم. نمونه این امر هم پاس گل مهدی ترابی برای عیسی آل کثیر بود که منجر به تک گل پرسپولیس و دربی شد که آن پاس هم به نوعی پاس صددرصدی و پاسی نبود که بازیکن مهاجم را در شرایط گلزنی قرار دهد و دیدیم که بعد از سرتوپ زدن ضربه مهاجم پرسپولیس به مدافع استقلال خورد و سپس در درون دروازه استقلال قرار گرفت. این در حالی بود که در بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان وحید امیری دو بار پاس‌هایی را به بازیکنان تهاجمی پرسپولیس داد که آنها را در موقعیت گلزنی قرار داد. از این‌رو پرسپولیس باید در این فاز بیشتر کار کرده و در بازی‌های بعدی‌اش عملکرد بهتری داشته باشد.
در رابطه با عملکرد گلزن دربی که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد چه صحبتی دارید؟
به نظرم عیسی در بازی‌های قبلی خیلی به لحاظ بدنی آماده نبود اما در بازی پرسپولیس به لحاظ روحی و روانی بسیار با انگیزه بود و در دربی نشان داد که از لحاظ بدنی هم کم کم در شرایط بالایی قرار می‌گیرد. در بازی مقابل مس شرایط کاملاً متفاوتی برای مهاجمان وجود داشت چون بازی کاملاً در درون زمین مس بود. در هر حال پرسپولیس کاری کرد که خودش دوست داشت هر چند که مقداری در پاس‌ها و تصمیم‌گیری آخر عناصر تهاجمی ما خیلی خوب کار نمی‌کردند.
بهترین بازیکن و بزرگترین عاملی که موجب برد پرسپولیس شد را چه می‌دانید؟
 از خط دروازه تا خط حمله پرسپولیس عالی کار کردند. از این‌رو از من نخواهید که بهترین نفر را تعیین کنم با وجود این از نظر من سر‌مربی پرسپولیس بهترین تیم خودش بود و بسیار شجاعانه کار کرد و تصمیم گرفت و ارنج بسیار خوبی چید و تغییرات بسیار خوبی را در تیم خودش لحاظ کرد و روحیه قوی و شجاعانه را در کالبد تیمش دمید و بهترین تعویض‌ها را انجام داد؛ کاری که ما در بازی‌های قبلی هم بارها به آن اشاره داشتیم و باید در پرسپولیس لحاظ می‌شد چه بسا که اگر پرسپولیس با تمام توان خودش ظاهر شود هیچ تیمی حتی استقلال و سپاهان هم حریفش نخواهند بود.
برای قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر چقدر شانس برای پرسپولیس قائل هستید؟
پرسپولیس در لیگ باید منتظر نتایج سپاهان باشد و شانس قهرمانی دارد اما در جام حذفی به نظرم پرسپولیس شانس بالایی برای قهرمانی دارد و شرایطش بسیارخوب است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی