صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

کاش با پرسپولیس هم بازی داشتیم

ویسی: مدل امتیازگیری ما مثل تیم‌های مدعی قهرمانی است

صنعت‌نفت آبادان با سرمربیگری عبدالله ویسی کاملاً متحول شده و حالا شرایط خوبی را تجربه می‌کند. این تیم که تا همین چندی پیش امید چندانی برای ماندن نداشت الان شرایط نسبتاً خوبی پیدا کرده و هواداران امیدوار به بقایش شدند. عبدالله ویسی، سرمربی جدید صنعت‌نفت آبادان که به لحاظ روحی و روانی هم روی تیم خیلی خوب کار کرد، حالا امیدوار به کسب امتیاز از تیم‌های بالا جدولی و مدعی است و فکر می‌کند دیگر جای هیچ اشتباهی نیست و باید در همه بازی‌های باقی مانده امتیاز بگیرند. ویسی در مورد برد پر گل مقابل نساجی مازندران، شرایط صنعت‌نفت آبادان، بازی با استقلال و... صحبت می‌کند.

سمیرا شیرمردی
خبر نگار

 قبل از بازی که با شما صحبت کردیم گفته بودید فقط به دنبال برد هستید و باید تحت هر شرایطی پیروز شوید اما فکر نمی‌کردیم با ۴ گل ببرید. در مورد بازی با نساجی صحبت می‌کنید؟
شرایط ما جور است که باید برای بردن بازی کنیم و راهی جز این نداریم. مقابل نساجی هم بازی‌مان انتحاری بود. شاید حرف‌های من تکراری باشد اما به بازیکنان باز هم گفتم چاره‌ای نداریم و باید ببریم. چون در شرایطی قرار گرفتم که جای اشتباه نداریم. الان در شرایطی هستیم که تک امتیازها می‌تواند تأثیرگذار باشد. ما در ۳ بازی ۷ امتیاز گرفتیم که این امتیازگیری برای تیمی است که می‌خواهد قهرمان شود. اتفاقاً من به بازیکنان گفتم شما باید فکر کنید ما لیگ یکی هستیم و ۳، ۴ بازی داریم که به لیگ برتر برسیم. پس باید ببریم تا لیگ برتری شویم.
یعنی بیشتر به لحاظ روحی و روانی روی تیم کار می‌کنید؟
دقیقاً. الان بحث روحی و روانی بیشتر از تاکتیک و برنامه‌ریزی اهمیت دارد و باید بیشتر تمرکزمان روی مسائل روحی و روانی باشد. این بازی هم به همین صورت بود و ۲ نیمه متفاوت داشتیم. در نیمه اول خوب شروع کردیم اما ۳۰، ۴۰ دقیقه بازی دست نساجی بود که واکنش‌های عالی فرزین گروسیان به کمک ما آمد. نیمه دوم را هم توفانی شروع کردیم و خوب پیش رفتیم. در این بازی تماشاگران هم سنگ تمام گذاشتند که دست آنها و مسئولانی که جایگاه روبه‌رو را باز کردند، درد نکند.
تماشاگران چند نفر بودند؟
حدود ۷، ۸ هزار نفر آمده بودند. البته دیر اعلام شد که جایگاه روبه‌رو باز شد چون همیشه بسته بود. وگرنه تماشاگران بیشتری به ورزشگاه می‌آمدند.
برخورد مربی اسپانیایی نساجی با شما و بردی که به دست آوردید، چطور بود؟
من هرناندز را روز قبل از بازی و در سالن کنفرانس دیدم که دیدش خیلی خوب بود. بعد از بازی هم آمد تبریک گفت که باید بگویم حرفه‌ای رفتار کرد.
هیچ اعتراضی هم به پنالتی‌ها نداشت.
نه چون صددرصد پنالتی بود و جای اعتراض نبود.
طالب ریکانی که این فصل نوسان زیادی داشت و در کل خوب کار نکرده بود، با آمدن شما احیا شد و مقابل نساجی توانست هت‌تریک کند.
طالب را کامل می‌شناسم و حتی با خودم به سپاهان بردم. در آنجا خیلی کمک کرد اما نمی‌دانم چطور او را از دست دادند.
به هر حال ۲، ۳ سال است که به آبادان برگشت و همیشه مهره تأثیرگذاری برای نفت بود. این فصل به خاطر مصدومیت نتوانست چندان خوب کار کند اما الان کمک شایانی کرده است.
هفته آینده با استقلال بازی دارید و الان همه امیدوار هستند که در آن بازی هم امتیاز بگیرید.
من خیلی خوشحالم که با استقلال بازی داریم و باید بگویم کاش با پرسپولیس هم بازی داشتیم چون برای این بازی‌ها، تیم مربی نمی‌خواهد. مصدوم‌ها برمی‌گردند. معلول‌ها خوب می‌شوند و بازیکنان اخطار نمی‌گیرند.
زمانی که خودمان هم بازی می‌کردیم شرایط اینجور بود. کلاً بازی با پرسپولیس و استقلال همیشه جذاب‌تر است.
با توجه به اینکه دربی هم این هفته برگزار شد، به نظر می‌رسد حالا دیگر شناخت کافی هم نسبت به استقلال دارید. چون این تیم هر چه داشت در بازی با پرسپولیس نشان داد و ضعف‌ها و قوتش مشخص شد.
همه همیشه شناخت کافی از استقلال و پرسپولیس دارند. الان از یک آدم معمولی هم در مورد این تیم‌ها سؤال کنید حتی به لحاظ فنی جواب می‌دهند اما استقلال همیشه استقلال است و تیم بزرگی است که ما هم باید بزرگ بازی کنیم.
با نتایجی که گرفتید الان امیدتان به ماندن در لیگ برتر چقدر شد؟
من از روزی که به آبادان رفتم امیدوار بودم و تمام تلاشم را کردم. ایستادم تا با تمام وجود به تیم کمک کنم.
 روز اول هم که با شما صحبت کردم گفتم تیم شبیه آدمی است که سکته کرده. باید قلبش را به کار بیندازیم و بعد دست و پا را به کار بیندازیم.
همه همت کردند. کل مجموعه از تدارکات تا مدیران باشگاه و مسئولان منطقه آزاد و حتی شهرداری و شورای شهر به ما روحیه دادند و حتی به رختکن آمدند که این مسأله احساس مسئولیت ما را بیشتر کرد و جا دارد از آنها تشکر کنم. در این مدت هیچ‌کس حتی ذره‌ای به ما انرژی منفی نداد و همه کمک کردند.
با توجه به اینکه با حضور شما، صنعت‌نفت آبادان متحول شد و توانست نتایج خوبی بگیرد، الان خیلی‌ها می‌گویند کاش زودتر به این تیم می‌رفتی. شما در نیم‌فصل از صنعت‌نفت پیشنهاد داشتی، چه شد که نرفتی؟
 شاید خدا خواست الان بیایم. الان اوضاع بهتر است. شاید اگر زودتر می‌آمدم به نفع من بود و شاید هم به ضررم می‌شد.
 الان نگران نیستم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم. من هم با تمام وجودم کمک می‌کنم.
به گذشته فکر نمی‌کنم و تمام تمرکزمان روی بازی‌های آینده و موفقیت است.
قراردادتان تا آخر همین فصل است؟
بله، قراردادم برای ۸ بازی بود.
هنوز با شما برای ماندن در فصل بعد صحبت نکردند؟
نه، خودم خواستم اول تکلیف تیم مشخص شود و بعد در مورد آینده صحبت کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی