صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

برای طلای المپیک برنامه دارم

رضا دهدار: تمرین کردن کنار سهراب به من انگیزه می‌دهد

رضا عباسپور
خبرنگار
رضا دهدار، ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری بی‌تردید پس از درخشش در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی چند سال اخیر خصوصاً رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ یکی از ستاره‌های پر امید وزنه‌برداری برای حضور در قهرمانی آسیا کره‌جنوبی،  بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو،  رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ عربستان و المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود. حضور این ستاره خوزستانی در دسته وزنی المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم و همگروهی با سهراب مرادی،  علی هاشمی و رسول معتمدی، ۳ چهره نامدار و پرمدال جهانی و المپیکی رقابت بسیار مهمی را در رکوردگیری رقم می‌زند.  
 
همه چیز برای تمرین بی‌دغدغه فراهم است
رضا دهدار، ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان در خصوص شرایط اردویی تیم ملی در آکادمی ملی المپیک و تغییرات ایجاد شده در کادرفنی تیم ملی می‌گوید: «نزدیک به یک ماه است که در اردوی آماده‌سازی برای اعزام به آسیایی 2023 کره‌جنوبی حضور داریم. کادرفنی که الان سکان هدایت تیم ملی وزنه‌برداری را در دست گرفته همگی جزو چهره‌های شاخص و کاربلد در حوزه مربیگری و فنی وزنه‌برداری هستند. از روزی که با دعوت نواب نصیرشلال به اردوی آکادمی ملی المپیک آمدم،  همه چیز برای برگزاری یک اردوی تمرینی ایده‌آل فراهم و مهیا بود. بهترین شرایط برای تمرین و آماده‌سازی فراهم است تا ما بی‌دغدغه برای مهیا شدن دست به وزنه شویم.»
 
برای رکوردگیری آماده‌ام
ستاره ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در خصوص شرایط آمادگی‌اش برای رقابت در رکوردگیری آسیایی کره معتقد است: «امروز کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری برای اینکه تیم آسیایی مشخص شود،  رکوردگیری برگزار می‌کند که قرار است دقیقاً مشابه مسابقه رسمی باشد با تمام استانداردهایی که یک مسابقه رسمی دارد. من هم سعی می‌کنم با تمام وجود و توانم روی تخته حاضر شوم تا با حضور در قهرمانی آسیا،  شانس حضور در دومین رویداد گزینشی المپیک را از دست ندهم. بعد بازگشت از جهانی 2022 کلمبیا که نخستین مرحله گزینشی المپیک 2024 پاریس بود،  یک روز هم تمریناتم را رها نکردم و پرقدرت برنامه‌ریزی تمرینی‌ام را ادامه دادم. می‌دانستم که قطعاً برای رسیدن به المپیک 2024 پاریس و قرار گرفتن در ترکیب اصلی شرایط بسیار سخت است و اصلاً با ادوار گذشته خصوصاً در دسته وزنی که من حضور دارم قابل مقایسه نیست.» دهدار همچنین از شرایط ایده‌آل برای حضور در جهانی عربستان می‌گوید: «شرایط بدنی و رکوردی‌ام خدا را شکر خوب و راضی‌کننده است. تمام سعی‌ام را می‌کنم ابتدا جای خودم را در ترکیب اصلی تیم ملی ثابت کنم،  بعد از آن هدف اصلی کسب سهمیه المپیک و درخشش در جهانی 2023 عربستان است که مهم‌ترین رقابت گزینشی قبل از المپیک 2024 پاریس است. قطعاً هر وزنه‌برداری که هدفش رسیدن به المپیک پاریس است،  چاره‌ای جز اینکه در جهانی جده عربستان بدرخشد،  ندارد. امیدوارم اول بتوانم با عملکرد ایده‌آل خود در تمرینات اردویی و مسابقات نظر کادرفنی را جلب کنم. بعد از آن عزمم را برای درخشش در رویدادهای معتبری که پیش رو داریم،  جزم کنم.»

برای مدال هانگ‌ژو برنامه دارم
دهدار در خصوص برنامه‌ریزی‌اش برای بازی‌های آسیایی می‌گوید: «کسب خوشرنگ ترین مدال در بازی‌های آسیایی 2023 هانگ‌ژوی چین هم یکی از اهداف مهم من در برنامه تمرینی است که تا المپیک پاریس ترسیم کردم. فاصله زمانی آسیایی و جهانی خیلی کم است و فکرمی‌کنم حدود 20 تا 25 روز بین این دو رویداد مهم زمان داریم. برای من کسب خوشرنگ‌ترین مدال در بازی‌های آسیایی نیز بسیار حایز اهمیت است. به همین دلیل برای اینکه بتوانم در این رویداد نیز موفق باشم برنامه‌ریزی دارم.»
افتخار می‌کنم کنار سهراب تمرین می‌کنم
قهرمان طلایی وزنه‌برداری جهان در خصوص رقابت سختی که در دسته ۱۰۲ برای ملی‌پوش شدن دارد،  می‌گوید: «تمرین کنار ستاره‌های بزرگ و پرافتخاری مثل سهراب مرادی و علی هاشمی افتخار بزرگی است که ممکن است قسمت هر وزنه‌برداری نشود. من این افتخار را به فال نیک می‌گیرم و از آن استقبال می‌کنم. زیرا کنار بزرگان و اسطوره‌هایی مثل این عزیزان دست به وزنه شدن و تمرین کردن نه تنها برای من بلکه برای تمامی ملی‌پوشان ارزشمند است. در مدتی که اردوی آسیایی در تهران آغاز شده،  کنار این عزیزان تمرین می‌کنیم و از صمیم قلبم امیدوارم هر عزیزی که بهترین عملکرد را در تمرین و رکوردگیری داشت و از نظر کادرفنی هم شرایطش ایده‌آل بود صاحب دوبنده تیم ملی شود. برای رسول معتمدی هم که دوست و قهرمان خوب کشورمان است،  آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هر چه زودتر این قهرمان آینده‌دار وزنه‌برداری ایران آسیب‌دیدگی‌اش بهبود پیدا کرده و بتواند مثل قبل پرقدرت روی تخته برگردد. قطعاً هر چقدر توان رقبا و قدرت آنها بیشتر باشد،  قدرت،  انگیزه و توان من هم برای کسب موفقیت بیشتر می‌شود. هر وقت در اوج و فشار بالای تمرینات یک مقدار خستگی و درد به من چیره می‌شود،  از اینکه سهراب را کنارم می‌بینم که با کوله‌باری از مدال و افتخار و این همه آسیب‌دیدگی عجیب و غریب،  باز هم دست از تمرین و وزنه زدن برنمی‌دارد،  روحیه می‌گیرم.»

جستجو
آرشیو تاریخی