صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

یحیی فقط با عیسی می‌برد

رؤیای سرخ جان گرفت

 

در بازی فینال‌گونه سرخابی‌ها استقلال با یک تغییر غیر منتظره در ترکیب ابتدایی به میدان آمد و مطهری مرد 4 گله تاریخ دربی نیمکت‌نشین شد تا بابایی فیکس شود. آن سوی میدان هم با وجود تمام گمانه‌زنی‌ها یحیی دقیقاً ترکیب مشابه بازی قبلی مقابل مس کرمان را به میدان فرستاد.
بعد از شروع جالب پرسپولیس و بازی مالکانه‌اش در 4 دقیقه ابتدایی استقلال با اولین حمله سریعش خطرساز شد و قایدی ضربه نهایی را هم زد اما تکل گولسیانی نجاتبخش بود و با اینکه آبی‌ها به نشانه هند پنالتی دست‌های‌شان را بالا بردند اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. دو دقیقه بعد اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر هم فرصت نصف و نیمه‌ای برای بابایی ساخت اما ضربه او بی‌دقت بود.
دقیقه 7 باز هم دفع اشتباه توپ در یک سوم دفاعی خودی سرخ‌ها کاری کرد تا قایدی با مانوری تماشایی سرخپوشان را یکی یکی از مقابل بردارد اما در لحظه آخر ستاره آبی‌‌ها با خروج بیرانوند کم آورد و با توپ راهی اوت شد.
بعد از دقایقی که بازی متعادل دنبال شد پرسپولیس دقیقه 21 با فرار امیری و پاس تودر عبدی موقعیتی برای ترابی ساخت اما او ضربه نهایی را نزد و با یک کات‌بک این شانس را خراب کرد.
دقیقه 39 پرسپولیس با فرار رفیعی و پاس عمقی او صاحب موقعیت دیگری شد. در این لحظه سعید صادقی با یک مانور و شوت پای چپ دروازه استقلال را هدف گرفت که حسینی به شکل ناقصی توپ را دفع کرد. در ریباند عبدی می‌توانست ضربه نهایی را بزند اما یامگا اجازه نداد این اتفاق بیفتد و در حالی که عبدی و همبازیانش به پنالتی اعتقاد داشتند داور ادامه بازی داد.
به خاطر همین برخورد یامگا یکی از بهترین‌های این فصل استقلال مصدوم شد و از بازی بیرون رفت تا ساپینتو مجبور به تعویض اجباری قبل از پایان نیمه نخست شود.
دقیقه آخر نیمه اول استقلال با یک کرنر و کنترل توپ بابایی برای قایدی شانس دیگری برای گلزنی پیدا کرد اما ضربه روپای ستاره آبی‌ها ضعیف و بی‌دقت بود و اینچنین نیمه نخست بدون گل تمام شد.
پرسپولیس نیمه دوم را با یک تغییر در خط حمله شروع کرد و آل‌کثیر جای عبدی را گرفت تا بلکه تحرک بیشتری در نوک پیکان تهاجمی‌اش ایجاد شود. پیامد همین تغییر یک گل زودهنگام بود .دقیقه 50 در میانه زمین ترابی با پاس عمقی آل‌کثیر را روانه دروازه حریف کرد، عیسی با سر توپ غلامی را از پیش رو برداشت و ضربه نهایی را نواخت که توپ با برخورد به صالح حردانی تغییر مسیر داد و بعد از برخورد به تیر عمودی دروازه آبی‌ها تبدیل به گل شد.
بلافاصله بعد از این گل استقلال می‌توانست از نابسامانی خط  دفاعی سرخ‌ها استفاده کرده و خیلی زود برگردد اما ضربه نهایی بابایی خودخواهانه بود.
دقایقی بعد ساپینتو هم با تغییر در خط حمله و بازی دادن به مطهری درصدد جبران برآمد. با این حال بعد از این صحنه تعادل عجیبی بر بازی برقرار شد تا اینکه امیری در دقیقه 68 با پاس اشتباه شانسی برای شوتزنی قایدی ساخت که ضربه او را بیرانوند درازکش مهار کرد.
با رسیدن به بیست دقیقه پایانی ابتدا یحیی یک تغییر دیگر در فاز حمله‌اش ایجاد کرد و سپس نوبت ساپینتو رسید تا با ورود میرزایی و رمضانی تحرک بیشتری به خط حمله‌اش بدهد. با عبور از دقیقه 75 فشار استقلال کم کم بیشتر شد و دقیقه 80 ضربه ایستگاهی قایدی سمت آبی ورزشگاه را نیم‌خیز کرد اما دفاع پرسپولیس مقابل این ضربه ایستادگی کرد.
در ده دقیقه پایانی تغییرات پرسپولیس برای کنترل حریف و بیشتر کردن لایه‌های دفاعی ادامه یافت و استقلال هم بی‌محابا جلو آمد اما قادر به خلق موقعیت نبود و تنها یک بار با ضربه سری آرام بیرانوند را مجبور به واکنش کرد.
داور 5 دقیقه وقت تلف شده گرفت و استقلال به حملات احساسی‌اش ادامه داد اما پرسپولیس به راحتی حملات حریف را کنترل کرد تا با همان تک گل بازی را به سود خود تمام کند و مهم‌ترین پیروزی فصل را مقابل رقیب سنتی جشن بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی