صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

آلومینیوم با رحمتی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد

شریفات: دربی یکشنبه حساس‌ترین بازی این سال‌هاست

حسرت امتیازات از دست رفته را می‌خوریم

اسماعیل شریفات وینگر آلومینیوم اراک که سابقه پوشیدن لباس استقلال را دارد، فکر می‌کند آبی‌ها خط حمله قدرتمندی دارند که می‌تواند در دربی شرایط را برای پرسپولیس سخت کنند. شریفات درباره بازی با نساجی، بازی این هفته با ذوب‌آهن و البته دربی حساس، صحبت‌های جالبی دارد.

سمیرا شیرمردی

هفته گذشته بازی مهمی مقابل نساجی داشتید اما گل نداشت و مساوی کردید.
- به نظر من بازی تحت تأثیر تشویق تماشاگران بود. من در این ۱۶ سال که در لیگ بازی می‌کنم، باید بگویم این تشویق جزو معدود تشویق‌های خاصی بود که همیشه در ذهنم می‌ماند. من این نوع تشویق را یک بار زمانی که در فولاد شاگرد آقای جلالی بودم، در بازی فولاد و سپاهان تجربه کردم و این هم برای دومین بار بود که بدون شک از ذهنم پاک نمی‌شود. در نیمه اول بازی، نساجی با تشویق‌های هواداران، رو به جلو حرکت و پرس کرد که فشار زیادی به تیم ما آوردند اما ما به خوبی توانستیم بازی را مدیریت کنیم. آنها یکی دو موقعیت خیلی خوب هم برای گل داشتند اما گل نشد. در نیمه دوم بازی دست ما بود و بهتر از آنها بودیم که توپ‌های ما هم گل نشد و فکر می‌کنم مساوی نتیجه عادلانه‌ای بود.
این هفته مقابل ذوب‌آهن بازی دارید. تیمی که هفته گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان شکست خورد.
من آن بازی را ندیدم اما حدس می‌زدم ذوب در مسجدسلیمان کار سختی داشته باشد. بازی در مسجدسلیمان سخت است و با توجه به اینکه نفت چیزی برای از دست دادن ندارد، تمام توان خود را می‌گذارد. در کل باید بگویم نمی‌دانم بازی چطور پیش رفت اما ذوب تیم خیلی خوبی است که بازیکنان و کادرفنی خوب و باشخصیتی دارد. بازی رفت را باختیم و حالا به دنبال جبران هستیم. به نظر من یکی از بازی‌های سخت ما است که بعد از چند مساوی حتماً باید ببریم و مصمم هستیم ۳ امتیاز بازی خانگی را بگیریم تا جایگاه‌مان در جدول تثبیت شود. الان هفتم جدول هستیم اما در ۳ بازی باقیمانده باید تلاش کنیم که به جمع ۵، ۶ تیم بالای جدول برسیم.
کسی فکر نمی‌کرد آلومینیوم اراک بتواند به چنین جایگاهی در جدول دست پیدا کند اما واقعاً این تیم خیلی خوب کار کرد.
بله، همه تلاش می‌کنیم و بدون شک آخر فصل حسرت امتیازاتی که از دست دادیم را می‌خوریم. ما به جز ۲ بازی که مقابل مس رفسنجان و پیکان، شایسته کسب امتیاز نبودیم اما مساوی کردیم، در خیلی بازی‌ها به راحتی امتیاز از دست دادیم. مثلاً در بازی رفت مقابل پیکان یک پنالتی خراب کردیم و ۲ بار به تیر دروازه زدیم. در بازی با هوادار و تراکتور هم نباید می‌باختیم که باید بگویم خیلی بازی‌ها نتیجه‌اش عادلانه نبود و می‌توانستیم امتیازات بیشتری بگیریم که اینطور نشد. وگرنه الان باید جزو مدعیان و ۵ تیم بالای جدول می‌بودیم. فکر می‌کنم اگر به عقب برگردیم خودمان را به خاطر امتیازاتی که از دست دادیم نمی‌بخشیم اما فوتبال همین است و تجربه می‌شود.
این هفته دربی برگزار می‌شود و حتماً حس خاصی به این بازی داری...
نه، اتفاقاً حس خاصی به این بازی ندارم و به لحاظ فوتبالی نه می‌توانم طرفدار استقلال باشم، نه پرسپولیس و نه سپاهان اما باید بگویم هر ۳ تیمی که مدعی قهرمانی هستند واقعاً خیلی خوب بازی کردند و هر ۳ تیم لیاقت و پتانسیل قهرمانی را دارند. این دربی هم یکی از حساس‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است چون به شکلی قهرمان را مشخص می‌کند. اگر بازی مساوی شود سپاهان از فرصت استفاده می‌کند که به قهرمانی نزدیک‌تر شود. اگر هر کدام از این ۲ تیم هم بتوانند امتیازات لازم را به دست بیاورند، شرایط بهتری برای رسیدن به قهرمانی دارند.
فکر می‌کنی کدام تیم می‌تواند دربی را ببرد؟
 ما به تازگی با استقلال بازی کردیم و باید بگویم خط حمله قدرتمندی دارد. قایدی، محبی و ارسلان در اوج آمادگی هستند و بهترین خط حمله را تشکیل می‌دهند که با این بازیکنان استقلال می‌تواند ببرد.
با توجه به اینکه سرمربی استقلال خارجی است احتمالاً استرس زیادی برای این بازی نخواهد داشت.
- من فکر می‌کنم الان در همه بازی‌ها فشار روی همه مربیان است چون به پایان فصل نزدیک شدیم و امتیازات ارزش بالایی پیدا کردند. این تحت فشار بودن برای گل‌محمدی و ساپینتو هم به یک شکل است و طبیعی است عصبانی شوند که باید به آنها حق داد اما داوران و ناظر بازی باید آنها را مدیریت کنند که اتفاقی نیفتد.
این فصل قراردادت با آلومینیوم تمام می‌شود؟
 بله، قراردادم تمام است اما باشگاه به دنبال تمدید قرارداد کادرفنی و اکثر بازیکنان است. من فکر می‌کنم اگر باشگاه با خواسته‌های آقای رحمتی موافقت کند و آنطور که می‌خواهد تیم را ببندد، آلومینیوم فصل آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. با یک مدیریت قوی و ثبات در کادرفنی، بدون شک روزهای بهتری برای آلومینیوم رقم خواهد خورد. روزنامه نگار

جستجو
آرشیو تاریخی