صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۸

هوای اروپایی خوشایند اینتر

بنفیکا و رویای طلسم شکنی

 

یک اختلال خوشایند در میانه ناکامی های سری A انتظار اینترمیلان را می کشد چون در بازی برگشت یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان بنفیکا هستند. تیم سیمونه اینتزاگی در استادیو دا لوژ کم شانس به نظر می‌رسید اما با برتری دو گله در پایتخت پرتغال نیمی از راه صعود به جمع چهار تیم برتر اروپا را طی کرده است.
اینتر قبل از سفر به قلعه بنفیکا شش بازی در رقابت‌های مختلف برد نداشت و انتظار زیادی از نراتزوری نمی‌رفت اما دو سانتر تیم اینتزاگی را به هدف رساند. نیکولو بارلا با آن قامت 175 سانتیمتری قرار نیست قدرت هوایی تیمش حساب شود اما روی سانتر دقیق آلساندرو باستونی گل زد قبل از اینکه ژوائو ماریو روی توپ ارسالی بازیکنان میهمان اشتباه کند و خطای هند منجر به پنالتی مرتکب شود که روملو لوکاکو با آن برتری اینتر را دوبرابر کرد.
رقابت‌های حذفی در این فصل تخصص اینتر بوده و تیم اینتزاگی چهارشنبه آینده بازی برگشت خود در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا را برابر یوونتوس برگزار می‌کند در حالی که بازی رفت در تورین یک بر یک مساوی شده اما در رقابت‌های لیگ بخصوص در هفته‌های اخیر بشدت افت کرده‌اند و این هفته هم با یک گل دیرهنگام به مونتزا باختند. اینتر از پنج بازی آخرش در لیگ تنها یک امتیاز گرفته و وضعیت متزلزلی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان دارد، در حال حاضر با دو امتیاز اختلاف نسبت به میلان در رده پنجم قرار دارند.
هر سه بازی آخر میزبان امشب در سن‌سیرو با باخت یک بر صفر به پایان رسیده هرچند هفت ماه است که از باخت 2 بر یک مقابل رم در خانه بیش از یک گل نخورده‌اند ضمن اینکه دارنده سه قهرمانی اروپا هرگز بعد از بردن دیدار رفت یک بازی حذفی اروپایی با حداقل دو گل از جام حذف نشده است.
بنفیکا در بازی رفت تلاش زیادی کرد اما ترکیب فرصت‌سوزی، درخشش آندره اونانا و دفاع لحظه آخر اینتر تیم راجر اشمیت را ناکام گذاشت که جایگاهش در صدر جدول لیگ پرتغال نیز به خطر افتاده است. عقاب‌ها چند روز قبل از میزبانی اینتر 2 بر یک به رقیب قهرمانی خود، پورتو باختند و با شکست شوکه کننده این هفته برابر تیم میانه جدولی چاوز حالا تنها با چهار امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارند. بنفیکا در بدترین زمان ممکن روند سه باخت متوالی را در پیش گرفته -اتفاقی که در سه سال و نیم گذشته رخ نداده بود- و شاید طلسم یک‌چهارم‌ نهایی بار دیگر گریبان بنفیکا را بگیرد که هرگز در رقابت‌های اروپایی با نام لیگ قهرمانان به نیمه‌نهایی صعود نکرده است. از 9 بار که بنفیکا بازی رفت یک رقابت حذفی اروپایی را با حداقل دو گل باخته تنها یک بار صعود کرده؛ آنها در یک‌چهارم‌ نهایی فصل 1962-1961 جام باشگاه‌های اروپا بازی رفت مقابل نورنبرگ را 3 بر یک بردند و در بازی برگشت با 6 گل به پیروزی رسیدند و در نهایت در فینال رئال مادرید را شکست دادند.
نگاه خوشبینانه دیگر اینکه بنفیکا در هفت بازی آخر خارج از خانه اروپایی خود (به غیر از بازی‌های مقدماتی) شکست نخورده اما باخت در بازی رفت به معنای آن است که غول پرتغالی در هیچ‌یک از چهار بازی خود با اینتر برنده نبوده که تنها دیدار قبلی دو تیم در سن‌سیرو در سال 2004 بود که میزبان 4 بر 3 در جام یوفا به پیروزی رسید.

 اخبار تیمی
در باخت مقابل مونتزا استفان دی فرای مجبور به ترک زمین در اوایل نیمه دوم شد و معلوم نیست مصدومیت این هلندی تا چه زمان طول می‌کشد و فرانچسکو آچربی جایش را می‌گیرد. دی فرای مثل دیگر مدافع تیمش، میلان اشکرینیار بعید است به بازی امشب برسد اما اینتزاگی نگرانی دیگری از بابت مصدومیت ندارد و توانست در بازی لیگ از هاکان چالهان اوغلو که از مصدومیت ران رها شده، استفاده کند. البته فعلاً با وجود مارسلو بروزوویچ، هافبک ترک در ترکیب جایی ندارد. لوکاکو هم به دنبال دهمین گل خود در لیگ قهرمانان با پیراهن نراتزوری است -تنها چهار بازیکن دیگر به این افتخار رسیده‌اند- اما زوج خوب استراحت کرده ادین ژکو و لوتارو مارتینس احتمالاً جای خود در ترکیب اصلی را پس می‌گیرند.
برخلاف اینتر که مدافعان میانی باتجربه‌اش را ندارد، نیکلاس اوتامندی که با آرژانتین قهرمان جهان شده، بعد از محرومیت در بازی رفت کاملاً آماده است و احتمالاً موراتو از ترکیب اصلی بیرون می‌رود. فلورنتینو، هافبک بنفیکا که بازی با چاوز را به دلیل محرومیت از دست داد، در دسترس است اما یولیان دراکسلر و میخایلو ریستیچ با آسیب‌دیدگی عضلانی درگیرند و احتمالاً به این بازی نرسند. الکساندر با، مدافع راست هم چند هفته‌ای مشکل زانو خواهد داشت و ژیلبرتو جایش را می‌گیرد. گونچالو راموس مهاجم 21 ساله ملی‌پوش بنفیکا که در جام جهانی خوش درخشید در این فصل لیگ قهرمانان با 299 پرس در یک سوم دفاعی رقبا رکورددار است ضمن اینکه می‌خواهد در سن‌سیرو به سه بازی قحطی گل خود پایان دهد و به آمار 25 گلش در رقابت‌های مختلف این فصل بیفزاید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی