صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

از بقیه اصرار، از وزارت ورزش انکار

جابه‌جایی وزیــــــــر؛ خبری که هر روز پررنگ‌تر می‌شود

از اهالی ورزش، مجلس، برخی دولتی‌ها و رسانه اصرار؛ از مسئولان وزارت ورزش انکار. هر روز خبر تازه‌ای می‌آید مبنی بر اینکه حمید سجادی رفتنی است اما بخش اطلاع‌رسانی وزارت ورزش مطلبی را منتشر و این خبر را انکار می‌کند.
***
«حمید سجادی از وزارت ورزش می‌رود.» خبری که پیش از این هم در دوره‌های مختلف چند باری شنیده شده اما هر بار بنا به دلایلی منتفی شد تا اینکه این روزها بار دیگر پررنگ می‌شود. اتفاقی که اگر قطعی شود؛ فضای ورزش را در سال بازی‌های آسیایی تحت تأثیر قرار می‌دهد.
حمید سجادی از ابتدای حضورش در وزارت ورزش با نقدهای فراوانی مواجه بود و تقریباً بعد از دو سه ماهی بحث رفتنش از وزارت ورزش سر زبان‌ها افتاد. اما هر بار این موضوع تکذیب شد در حالی که مجلس و منتقدانش در خانه ملت کار خود را جلو می‌بردند و کار را به جایی رساندند که دو کارت زرد به وزیر دادند و نامه استیضاحش را به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی فرستادند. هنوز هم تعدادی سؤال بی‌جواب مانده که به احتمال زیاد، کارت زرد بعدی را برای وزیر ورزش در پی دارد، ضمن اینکه رئیس مجلس باید درباره نامه استیضاح هم تصمیم بگیرد و طولانی شدن این روند تا همین حالا هم سؤال‌برانگیز است.
البته آنچه امروز در پشت پرده ورزش شنیده می‌شود خیلی به این اتفاق‌ها در مجلس مرتبط نمی‌شود و گویا بهانه دیگری در میان است تا حمید سجادی جای خود را به فرد دیگری بسپارد. چند روز قبل رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که منتظر گزارش وضعیت سلامت حمید سجادی است و بعد از آن درباره ادامه برنامه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
همین موضوع نشان می‌دهد که مجلس از موضعش کوتاه نیامده اما فعلاً صبر می‌کند تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد. گویا مجلسی‌ها هم از ماجراهایی که در حال وقوع است اطلاع دارند و ترجیح می‌دهند جابه‌جایی حمید سجادی بدون ورود آنها در این مقطع زمانی انجام شود.
برخی از مدیران ورزشی با صراحت از استعفای حمید سجادی ظرف چند روز آینده خبر می‌دهند؛ استعفایی که گفته می‌شود به خاطر شرایط جسمانی وزیر ورزش است. سانحه دردناکی که برای وزیر ورزش و همراهانش در سفر به کرمان اتفاق افتاد، باعث شد که او روزهای سختی را سپری کند اما بعد از این اتفاق‌ها خودش می‌گوید مشکلی ندارد و همین اظهارنظر ابهام‌هایی را ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد خیلی‌ها از عملکرد وزیر ورزش راضی نیستند و با توجه به شرایطی که در دولت به وجود آمده، قرار است این جابه‌جایی صورت گیرد.
***
در این بین نام دو گزینه که از ابتدا هم مطرح بود، پررنگ‌تر از بقیه شنیده می‌شود. محمد آخوندی و کیومرث هاشمی. دو گزینه‌ای که خیلی از هم دور نیستند و در مقاطع مختلف با هم همکاری‌هایی داشته‌اند. هر دو هم بدنه ورزش را بخوبی می‌شناسند. کیومرث هاشمی سال‌ها در سطوح مختلف ورزش مدیریت کرده و محمد آخوندی هم که این روزها عضو شورای شهر تهران است، از زمان محمد علی‌آبادی به ورزش آمد. در سازمان وقت ورزش بود و سپس در هیأت مدیره پرسپولیس مسئولیت گرفت. او هم ورزش و ورزشی‌ها را می‌شناسد. هر دو با دولت فعلی رابطه خوبی دارند و همه اینها کمک می‌کند به اینکه با اقبال خوبی مواجه شوند. اما چیزی که هنوز مشخص نیست اینکه حمید سجادی در چه شرایطی وزارت ورزش را ترک می‌کند.

 

در روزهایی که موضوع جابه‌جایی در رأس وزارت ورزش پررنگ‌تر شنیده می‌شود، نام دو گزینه هم برای جایگزینی شنیده می‌شود. محمد آخوندی و کیومرث هاشمی؛ دو گزینه‌ای که خیلی از هم دور نیستند و در مقاطع مختلف با هم همکاری‌هایی داشته‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی