صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

تمجید پروفسور از فوتسالیست‌ها
کاندلاس: ایرانی‌ها تکنیک بالایی دارند
در روزها و هفته‌های اخیر بحث درخشش بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران در لیگ اسپانیا به یکی از سوژه‌های این رشته تبدیل شده و قرار است بازیکنان دیگری هم از کشورمان به اسپانیا منتقل بشوند. از جمله سالار آقاپور که فصل آینده در باشگاه پالما همبازی حسین طیبی و مسلم اولادقباد می‌شود. یکی از خبرنگاران اسپانیایی با انتشار گزارشی به صورت مفصل به این موضوع پرداخت. در این گزارش از نظرات و صحبت‌های «خسوس کاندلاس» سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران که در اسپانیا به «پروفسور» معروف است هم استفاده شده. خسوس با تمجید از تکنیک و توانایی بازیکنان ایران می‌گوید: «زندگی اجتماعی ایرانی‌ها در صدها پارک در سراسر کشور جریان دارد. بازی در فضای باز تفریح آنهاست. در آنجا جوانان و پیرمردهایی را می‌بینید که فوتسال بازی می‌کنند، زیرا زمین فوتبال ۱۱ نفره وجود ندارد. آنها تکنیکی هستند و هر کاری می‌توانند در یک زمین کوچک انجام بدهند. ایران نه تنها در فوتسال بلکه در والیبال هم یک قدرت جهانی است.»


تساوی آلتای مقابل گنچلربیرلیگی
بازگشت نادری به دفاع چپ
 در یکی از مسابقات هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال ترکیه، آلتای اسپور که محمد نادری را مثل دیدارهای قبل در ترکیب و سمت چپ خط دفاعی داشت، مقابل تیم رده شانزدهمی گنچلربیرلیگی قرار گرفت. یاران نادری مقابل گنچلربیرلیگی توانستند به تساوی دست پیدا کنند. آلتای اسپور در حالی که مثل حریف خود فقط یک شوت در چهارچوب داشت، در نهایت با تساوی بدون گل مقابل گنچلربیرلیگی متوقف شد تا ۳۲ امتیازی شود و در جایگاه سیزدهم جدول لیگ یک ترکیه بماند. محمد نادری برابر گنچلربیرلیگی که بیست و هشتمین بازی فصل خود را در لیگ یک ترکیه انجام می‌داد و ۵۵ دقیقه در زمین بود، یک خط عقب‌تر و در پست تخصصی خود کار کرد.


الشحانیه امیدوار به صعود
روستایی برنده دوئل سرخابی‌های دوحه
در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال قطر، الشحانیه که مثل دیدارهای قبل امیر روستایی را در خط حمله داشت، در حالی به مصاف تیم رده چهارمی الخریطیات رفت که این تیم پژمان منتظری را در خط دفاعی خود می‌دید. امیر روستایی مقابل الخریطیات هم ستاره تیمش بود که توانست بیشترین نقش را در گل‌ها داشته باشد تا بتوانند به یک برد پر گل دست پیدا کنند. امیر روستایی، مهاجم پیشین پرسپولیس که فصل موفقی در الشحانیه سپری می‌کند، مقابل یاران منتظری توانست یک پنالتی بگیرد و همان را تبدیل به گل کند و علاوه بر آن، یک گل دیگر هم در جریان برتری پنج گله تیمش به ثمر برساند. یاران روستایی در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ یک قطر، اختلاف دو امتیازی با دو تیم بالاتر از خود (الخور و المعیذر) پیدا کردند و امید زیادی دارند با جبران این فاصله در دو بازی آینده به لیگ ستارگان صعود کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی