چرا سپاهان باز هم پس از اتمام کار سرخابی‌ها به میدان می‌آید؟

سؤال بی‌پاسخ نفتی‌ها از فدراسیون فوتبال

وصال روحانی
روزنامه نگار
صنعت نفت با ارسال نامه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال، از این نهاد خواسته است تمام مسابقات تیم‌های در معرض سقوط و همچنین باشگاه‌های مدعی عنوان قهرمانی در چهار هفته پایانی لیگ بیست و دوم به طور همزمان برگزار شود تا آنها هیچ مزیتی بر یکدیگر نداشته باشند و مثلاً یکی از آنها به خاطر دیرتر برگزار شدن مسابقه‌اش از آغاز بازی نداند که کدام نتیجه به سود اوست و در کدام راستا باید تلاش کند.
از قضا تعدادی از بازی‌های تیم‌های خواهان قهرمانی در هفته‌های باقی مانده از لیگ بیست و دوم روبه‌روی همان تیم‌های قعرنشین و باشگاه‌هایی است که برای ابقا در لیگ می‌جنگند. نمونه‌های روشن این روند شاید در برنامه هفته بیست و هفتم لیگ که روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته بعد برگزار می‌شود، مستتر نباشد، اما در این هفته نیز مس کرمان رتبه چهاردهمی با مس رفسنجان بازی دارد که صاحب رتبه ششم جدول است و سودای آسیایی شدن را در سر دارد. در هفته‌های بعد تقابل استقلال، سپاهان و پرسپولیس با قعرنشینان لیگ وجوه آشکارتری می‌یابد اما سازمان لیگ به نامه نفتی‌های آبادان ترتیب اثر نداده و برنامه هفته بیست وهفتم را تغییر نداده است. این در حالی است که در نامه نفتی‌ها تأکید شده که اصراری بر زمان انجام مسابقات تیم‌های اواسط جدولی نیست و کافی است فقط سه مدعی قهرمانی و سه تیمی که برای سقوط نکردن می‌جنگند (نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان و مس کرمان) بازی‌های خود در چهار هفته پایانی را به طور همزمان برگزار کنند تا هیچ کس نداند رقبا به چه نتیجه‌ای رسیده‌اند و همه چیز برای همگان یکسان باشد.
 
آنها غیرمعقول نمی‌گویند
نکته دیگری که برای دیگران و لااقل برای سرخابی‌های پایتخت سؤال‌برانگیز است و موجب اعتراض آنها شده، این است که چرا برای سومین هفته متوالی بازی سپاهان بعد از اینکه هر دو تیم پرسپولیس و استقلال به میدان آمده‌اند و نتایج بازی‌هایشان مشخص شده، پای در عرصه می‌گذارد و آیا این را نمی‌توان جهت‌گیری احتمالی فدراسیونی‌ها و سازمان لیگ به سود طلایی‌های اصفهان تلقی کرد. در هفته پیش رو نیز بازی سپاهان که مقابل ملوان انزلی است، 24 ساعت بعد از رویارویی مستقیم استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود که در قالب دربی صدم تهران و در چهارچوب هفته بیست و هفتم لیگ بیست و دوم برگزار می‌گردد. در دو هفته قبلی این مسابقات نیز این سناریو تکرار شده و سپاهان بعد از انجام و اتمام مسابقات سرخابی‌ها با حریفان‌شان به میدان آمده بود و در نتیجه دقیقاً می‌دانست که به کدام نتیجه نیاز دارد تا صدرنشینی‌اش را حفظ کند. اینها سؤالاتی است که سازمان لیگ بی‌پاسخ گذاشته اما نه درخواست آبادانی‌ها بی‌پایه است و نه سؤال سرخابی‌ها غیرمعقول.

 

جستجو
آرشیو تاریخی