صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

لطف مسی و امباپه در حق گالتیه

احتمال اینکه کریستوف گالتیه فصل آینده هم سرمربی پاری‌سن‌ژرمن باشد ناچیز است و خود او هم کار خاصی برای اثبات شایستگی‌اش برای هدایت تیم پرستاره پایتخت انجام نداده است. او اما ممکن بود قبل از تمام شدن فصل و شاید همین هفته مجبور به ترک نیمکت PSG شود. لیونل مسی و کیلیان امباپه اما او را از این کابوس نجات دادند. پاری‌سن‌ژرمن شنبه شب در سی‌و‌یکمین هفته از رقابت‌های لوشامپیونا میزبان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش تیم لانس بود و اگر این بازی خانگی را می‌باخت، فاصله‌اش به 3 امتیاز کاهش پیدا می‌کرد و این سناریو تیم پایتخت را روی لبه تیغ قرار می‌داد. این اتفاق اما رخ نداد و به لطف درخشش مسی و امباپه پاریسی‌ها بازی را 3 بر یک بردند. البته چیزی که بیشترین کمک را به گالتیه و شاگردانش برای کسب تمام امتیازات بازی خانگی کرد، 10 نفره شدن حریف در پی اخراج مستقیم هافبک این تیم عبدالصمد در دقیقه 19 بود. پاریسی‌ها از برتری عددی حداکثر استفاده را بردند و 12 دقیقه بعد به وسیله امباپه قفل دروازه حریف را شکستند. 6 دقیقه بعد از او ویتینا گل دوم را زد و 5 دقیقه به پایان نیمه اول هم لیونل مسی گل سوم را زد تا نسخه تیم میهمان در عرض 9 دقیقه پیچیده شود. این تیم اگرچه در دقیقه 60 به وسیله فرانکوفسکی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما در نهایت دست خالی پارک دو پرنس را ترک کرد. به این ترتیب حاشیه امنیت پاری‌سن‌ژرمن به 9 امتیاز افزایش یافت که جبران آن برای لانس در 7 هفته باقیمانده به انتهای فصل سخت به نظر می‌رسد. این یعنی که گالتیه می‌تواند امیدوار باشد حداقل قبل از تمام شدن فصل، اخراج نشود. گالتیه اما نمی‌تواند ادعا کند که خودش فرمول کسب این پیروزی را پیدا کرده است. مدل شادی کردن او با گره کردن مشت‌هایش، پرش‌هایش و فریادهایش همگی نشان می‌داد که سرمربی سابق لیل تحت چه فشار سنگینی قرار دارد و فرار موقت او از زیر این فشار بدون شک به لطف نبوغ دو ستاره خط حمله تیمش بود. در واقع لانس تا قبل از 10 نفره شدنش، تسلط بیشتری بر بازی داشت و اگر خطای کف پای ناشیانه هافبکش روی قوزک اشرف حکیمی نبود چه بسا دست خالی به خانه برنمی‌گشت. پاریسی‌ها در هفته‌های اخیر روندی ناامیدکننده داشتند و مسی هم با همه افتخارات و جایگاهش همیشه نتوانسته ثابت کند که انتقادات از او ناحق است.
داستان بازی شنبه شب او اما فرق داشت و ستاره آرژانتینی بار دیگر نشان داد که چرا هنوز به عنوان یکی از بهترین بازیکنان دنیا شناخته می‌شود. او به سبک خاص و همیشگی خودش حملات تیمش را فرماندهی کرد. تأثیرگذاری او اما تنها محدود به موقعیت‌سازی برای هم‌تیمی‌هایش نبود و خودش هم یکی از بهترین گل‌های فصل را زد، گلی که پایان‌بخش یک کار تیمی زیبا و همکاری زیباترش با امباپه بود. اگر این روزها، آخرین روزهای مسی در پاریس باشد، او حداقل می‌تواند با دو قهرمانی در لیگ فرانسه به حضورش در پاریس پایان دهد.

قهر مسی ادامه دارد
مسی اما داخل ورزشگاه رابطه خوبی با هواداران پاری سن ژرمن ندارد. ستاره پاری سن ژرمن، بعد از بازی با لانس بار دیگر بدون تشکر از هواداران این تیم زمین بازی را ترک کرد. لیونل مسی در دقیقه چهلم این بازی موفق شد گل سوم تیمش را روی پاس گل کیلیان امباپه به ثمر برساند تا بار دیگر نقش مهمی را در پیروزی تیمش ایفا کرده باشد. با این حال، به نظر نمی‌رسد که رابطه بین این بازیکن و هواداران پاری سن ژرمن دیگر به حالت عادی برگردد و او بار دیگر پس از پایان بازی شنبه شب گذشته نشان داد که هنوز مثل قبل از شرایط ناراضی است و رفتارهایی که با او شده را از یاد نبرده است. هو شدن از سوی هواداران پی اس جی باعث شده بود که این ستاره آرژانتینی در چند بازی قبل با عصبانیت زمین بازی را ترک کند و حتی در شبی که تیمش برنده میدان شد و او توانست گلزنی کند هم این روند را حفظ کرد. در حالی که سایر بازیکنان این تیم مشغول تشکر و قدردانی از هواداران حاضر در ورزشگاه بودند، مسی بدون توجه به این وضعیت و هواداران راهی رختکن شد.

جستجو
آرشیو تاریخی