صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

لیورپول از کورس جا ماند، حالا دوئل سیتی و مادرید؛

راه رسیدن رئال به جواهر بریتانیایــــــــی

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

جود بلینگهام قصد ندارد بوروسیا دورتموند را ارزان ترک کند. همین مسأله باعث شد که لیورپول به دلیل پیش‌بینی رقم 150 میلیون یورویی انتقال این بازیکن، بی‌خیال رقابت برای به خدمت گرفتنش شود. حالا دو باشگاه برای امضای قرارداد با این بازیکن 19 ساله مبارزه می‌کنند. خرید جود برای لیورپول حالا به یک رویا تبدیل شده و آنها ترجیح می‌دهند به جای هزینه 150 میلیون یورویی (166/55 میلیون دلار) که آلمانی‌ها برای بازیکن اصلی خود می‌خواهند، به دنبال تقویت اسکواد خود با دو یا حتی سه هافبک خوش قیمت باشند.
 
چه تیم‌هایی در بورس خواهند ماند؟
فابریزیو رومانو، روزنامه‌نگار ایتالیایی نیز در مورد این خبر اظهارنظر کرد و افزود که مبارزه برای جذب بلینگهام اکنون بین دو اسب رئال مادرید و منچسترسیتی است... اگرچه منچستریونایتد نیز با توجه به واگذاری باشگاه ممکن است با نظر مالکان جدید وارد معامله شوند.
به نظر نمی‌رسد اعداد ذکر شده به نفع مادرید باشد، چرا که آ اس قبلاً گزارش داده که لوس بلانکوس نمی‌خواهد بیش از 100 میلیون یورو (111 میلیون دلار) به علاوه دستمزد بازیکن - در یک قرارداد شش ساله - و کمیسیون‌های مختلف هزینه کند.
 
استراتژی رئال مادرید برای متقاعد کردن هافبک انگلیسی
بدون شک و با شناختی که همه از سیتیزن‌ها دارند می‌دانیم که آنها مشکلی با پرداخت پول بیشتر ندارند. از سوی دیگر سفیدپوشان قبلاً با بلینگهام تماس گرفته‌اند و نمایندگان باشگاه با ملی‌پوش انگلیسی دورتموند ملاقات کرده‌اند. در آنجا، بر اساس موفقیت‌های اخیر باشگاه، همبستگی «پروژه» مادریدی و اطمینان از تعهد آنها به متحد کردن برخی از بزرگترین ستاره‌های جوان فوتبال جهان، به نوجوان توضیح داده شد که چرا انتقال به اسپانیا و تیمی که چندین لیگ قهرمانان را فتح کرده است برای حرفه‌اش بهترین است. بازیکنانی مانند وینیسیوس، رودریگو، ادواردو کاماوینگا، اورلین شوامنی دقیقاً با همین روش به رئال مادرید منتقل شدند.
 
آینده مودریچ و کروس ربطی به این انتقال ندارد!
آ اس در ماه مارس 2022 گزارش داد که بلینگهام گزینه اصلی رئال مادرید برای جایگزینی بلندمدت لوکا مودریچ در آینده است. البته هر دو نوع هافبک‌های بسیار متفاوتی هستند اما اعتقاد بر این است که مرد انگلیسی می‌تواند به همان اندازه نقش مهمی در تیم ایفا کند. هیچ چیز در سال گذشته اندکی تغییر نکرده است، زیرا آینده کروات و تونی کروس که قراردادشان در ژوئن به پایان می‌رسد، به انتقال احتمالی این بازیکن دورتموند مرتبط نیست.
لوس بلانکوس از سویی امیدوار است که رابطه نزدیکی که با باشگاه آلمانی دارند و همچنین رابطه‌ای که بین فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه مادرید و هانس یواخیم واتزکه، مدیرعامل دورتموند وجود دارد، برای انجام چنین معامله‌ای به کار بیاید و به بلینگهام برای انتقال به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو کمک کند. اگر این جابه‌جایی فقط به این بستگی داشته باشد که چه کسی می‌تواند بیشترین پول را بپردازد، سیتی مطمئناً بازنده نخواهد بود.
 
آخرین تلاش دورتموند برای حفظ بلینگهام
البته دورتموند با شروع شایعات این انتقال تمام امید خود را برای ماندن بلینگهام از دست نداده است و مدیر ورزشی سباستین کهل به دنبال تمدید یکساله قرارداد این هافبک است که در سال 2025 منقضی می‌شود. اگر بلینگهام موافقت کند، ‌بندی در قرارداد «جدید» او وجود خواهد داشت که به او اجازه می‌دهد با مبلغی معین از سال 2024 به بعد باشگاه را ترک کند.
با این حال، زرد پوشان زیاد به این مسأله خوشبین نیستند، به خوبی می‌دانند بلینگهام هفته‌های آخر خود را در دورتموند پشت سر می‌گذارد. این ملی‌پوش انگلیسی که در سال 2020 با 25 میلیون یورو (27/76 میلیون دلار) از بیرمنگام سیتی به این تیم آمد و هر زمانی که این همکاری به پایان برسد، سود زیادی برای باشگاه آلمانی به ارمغان خواهد آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی