صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود

امروز صدای خیلی‌ها درمی‌آید

حدود 5 ماه تا باز‌ی‌های آسیایی باقی مانده و بعد از کلی تأخیر و اما و اگر، بالاخره قرار است امروز نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی به ریاست حمید سجادی برگزار شود؛ نشستی که اگر طبق برنامه پیش رود، باید تکلیف تیم‌هایی که قرار است به هانگژو اعزام شوند را مشخص کند.
پیش از این کمیته ملی المپیک به صراحت اعلام کرد که به خاطر مسائل مالی قرار است کاروانی کیفی راهی بازی‌های آسیایی شود. البته همواره مسئولان ورزش چنین چیزی را می‌گفتند اما گویا تعریفی که این بار برای کاروان کیفی ارائه می‌شود با همیشه فرق دارد. وقتی بحث کاروان کیفی به میان آمده، حتی برای آنهایی که شانس سوم – چهارمی هم دارند، سهمی تعیین نشده و همین موضوع نشان می‌دهد که سختگیری این بار با همیشه فرق دارد. البته کمیته ملی المپیک تعیین کننده نهایی نیست و در جلسه امروز وزارت ورزش ورزش که با حضور مسئولان دو بخش کمیته و وزارت برگزار می‌شود، در این رابطه تصمیم‌گیری می‌شود و باید دید آیا وزارت ورزش هم همین سختگیری را لحاظ می‌کند؟ در ارتباط با این تصمیم‌گیری معمولاً دو دیدگاه وجود دارد. گروهی که می‌گویند ورزشکاران جوان و آنهایی که شانس درخشش در آینده را دارند، باید فرصت حضور در رقابت را پیدا کنند؛ و آنهایی که مخالفند و می‌گویند بازی‌های آسیایی جای کسب تجربه نیست. در شرایط فعلی و به خاطر افزایش قیمت ارز، گویا در میان مسئولان ورزش نگاه دوم طرفداران بیشتری دارد. البته در زیر مجموعه وزارت ورزش کمی این نگاه فرق دارد و باید دید در نشست امروز بالاخره چه اتفاقی می‌افتد.
خیلی از فدراسیون‌هایی که در این چند ماه سعی کرده‌اند نظر مسئولان کمیته و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی را جلب کنند، نگاه‌شان به نشست امروز است و اینکه آیا بالاخره مسافر هانگژو می‌شوند یا خیر. در این بین دختران ورزشکار نگرانی بیشتری دارند. تأکید بر اعزام کسانی است که شانس قطعی مدال‌آوری دارند که در این بین شرایط برای دختران سخت‌تر می‌شود. با توجه به عقب ماندگی ورزش زنان در بخش قهرمانی نسبت به مردان، تعداد دخترانی که شانس قطعی مدال دارند، به 20 نفر نمی‌رسد اما آیا قرار است در کاروان چند صد نفره، فقط 20 سهمیه به زنان برسد؟ طی دو سه دوره اخیر بازی‌های آسیایی سعی شده سهم بیشتری به زنان اختصاص یابد و به نظر می‌رسد با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، این بار هم همین اتفاق بیفتد اما مشخص نیست جقدر دست و دلبازی در این بخش وجود داشته باشد!
محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی روز گذشته در گفت و گویی که با خبرنگاران داشت، به بخشی از ابهام‌هایی که درباره نشست ستاد عالی وجود دارد، پاسخ داد. او گفت: «از ۵ ماه قبل به صورت منظم جلسات ستاد بازی‌های آسیایی را در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار کردیم. تک تک فدراسیون‌ها برای ارائه وضعیت فعلی و برنامه‌هایی که برای این مسابقات دارند، جداگانه شرایط‌‌شان بررسی شد. با توجه به نزدیک‌ شدن به زمان برگزاری عملیاتی‌تر عمل خواهیم کرد. قرار است ساعت ۸:۳۰ شنبه جلسه ستاد عالی را برگزار کنیم. تصمیماتی که براساس نظرخواهی‌ها و بررسی‌هایی که در مرکز سنجش و دوستان کارشناس در کمیته المپیک و وزارت ورزش انجام شده است، اتخاذ خواهیم کرد و عملیاتی وارد خواهیم شد. چند ماه بیشتر به بازی‌های آسیایی زمان باقی نمانده و امیدواریم یک حضور عزتمندانه و قدرتمندانه با محوریت کیفی‌گرایی که خیلی به آن تأکید داریم در بازی‌های آسیایی داشته باشیم و امیدوارم رنگ و تعداد مدال‌های‌مان نسبت به دوره قبل، از لحاظ کیفی و کمی افزایش پیدا کند.»
او درباره حذف برخی رشته‌ها از برنامه اعزام می‌گوید: «به این دلیل که محور کار کیفی است و تیم‌های ما قرار است خیلی کیفی حضور پیدا کنند، برای صرفه‌جویی در منابع مالی به همه ما تکلیف شده حضور تیم‌ها و فدراسیون‌های قهرمانی در بازی‌های آسیایی کیفی باشد. اگر کسی شانس مدال ندارد، بازی‌های آسیایی میدان کسب تجربه نیست. البته با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که در تأمین منابع مالی داشتیم و کمک‌هایی که متعهد بودیم به فدراسیون‌ها بکنیم، برای اولین بار در روزهای پایانی سال گذشته موفق شدیم صد درصد منابع مالی و کمک‌هایی که در تفاهمنامه با فدراسیون‌ها قید شده بود، تأمین کنیم که این موضوع بی‌سابقه بود.»
با توجه به صحبت‌های پولادگر به نظر می‌رسد بعد از نشست امروز ستاد عالی و در صورتی که مسئولان ورزش سر حرف‌شان بمانند، امروز صدای خیلی از اهالی ورزش درمی‌آید چرا که از فهرست اعزام خارج می‌شوند. فقط می‌ماند بخش ورزش زنان که باید دید در مورد این بخش چه تصمیمی‌ گرفته می‌شود.

پولادگر: بازی‌های آسیایی جای کسب تجربه نیست
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید: «برای صرفه‌جویی در منابع مالی به همه ما تکلیف شده حضور تیم‌ها و فدراسیون‌های قهرمانی در بازی‌های آسیایی کیفی باشد. اگر کسی شانس مدال ندارد، بازی‌های آسیایی میدان کسب تجربه نیست.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی