صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

هوادار سکوی پرتاب استقلال به صدر؟

عملیات ویژه قبل از صدمین دربی

استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی و بالا بردن شانس قهرمانی خود، عمیقاً به کسب پیروزی مقابل هوادار نیاز دارد. آبی‌ها در چهار بازی اخیر خود در لیگ برتر به پیروزی رسیده‌اند و در پی به دست آوردن پنجمین برد خود هستند که اگر به این مهم دست یابند، دست کم هم امتیاز با سپاهان در صدرجدول باقی خواهند ماند.
با این حال استقلال شانس رسیدن به صدر و پشت سرگذاشتن سپاهان را هم دارد. اگر زردپوشان اصفهانی در هفته بیست و ششم لیگ برتر در خانه نتوانند به همه امتیازات بازی با مس رفسنجان برسند و استقلال برنده بازی با هوادار باشد، به صدر جدول خواهد رسید. با این حال استقلال در صورت رسیدن به صدر جدول نیز راه سخت و دشواری تا رسیدن به جام قهرمانی خواهد داشت و تعداد بازی‌های دشوار در آینده، بیم جابه‌جایی دوباره را در اردوی استقلال زنده نگه خواهد داشت.
با این حال اما ساپینتو و شاگردانش باید به فکر تصاحب همه امتیازات بازی با هوادار باشند تا دست کم هم امتیاز با سپاهان باقی مانده و اقبال خود را برای رسیدن به جام قهرمانی زنده نگه دارند.
استقلال در این بازی از وجود داسیلوا و یامگا محروم است. دو مهره کلیدی که در موفقیت‌های استقلال در فصل جاری نقشی انکارناپذیر داشته‌اند و غیبت آنها در این بازی حساس بسیار به چشم خواهد آمد. هر چند که ساپینتو دستش باز است و می‌تواند از صالح حردانی و محمد حسین مرادمند به جای دو مهره خارجی غایب در این بازی استفاده کند اما به هرحال غیبت این دو بازیکن اثراتی در روند تاکتیکی استقلال در میدان بازی با هوادار خواهد داشت و افکار ساپینتو را درگیر خود خواهد کرد.
 هوادار تیمی است که بالقوه ظرفیت کسب موفقیت در بازی‌های بزرگ را دارد. ساکت الهامی با همین بازیکنان موفق شد پرسپولیس را با یک گل شکست دهد اما بعد از آن برد بزرگ که در ورزشگاه آزادی مقابل شاگردان یحیی به دست آورد روی نوار ناکامی گام برداشت و دیگر نتوانست پیروزی‌های خود را تکرار کند.
هوادار در هفته‌های گذشته به نقطه‌ای رسیده که حتی به پیکان هم باخته است و شکست عجیبی را مقابل این تیم تحمل کرد. وضعیت این تیم هرگز بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس مطلوب پیش نرفته و با اینکه شاگردان الهامی در جام حذفی نیز با برتری مقابل آلومینیوم اراک امید‌های خود را زنده می‌بینند اما در لیگ برتر تا رتبه دهم تنزل جایگاه یافته است.
ساکت برای اینکه دوباره در فوتبال ایران نام خود را یادآوری کند، عمیقاً به امتیاز بازی با استقلال نیازمند است. برای او حتی کسب یک تساوی مقابل استقلال نیز به منزله پیروزی است و اعتبار را به تیمش بازخواهد گرداند. شاید اگر هوادار در هفته‌های بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس پیوسته ناکامی را تجربه نمی‌کرد می‌شد بازی نسبتاً آسان‌تری را برای استقلال متصور بود اما این ناکامی‌ها کار را برای ساپینتو و شاگردانش در بازی امروز دشوار خواهد کرد و استقلال باید با آنالیز دقیق شرایط حریف گام به میدان بگذارد و هرگز به خیال اینکه چالش آسانی را پیش روی خود دارد، گام به این میدان نگذارد.
این بازی با توجه به اینکه پیش‌درآمدی برای دربی 100 خواهد بود برای استقلال اهمیتی دوچندان خواهد داشت و چنانچه استقلال با برتری از این بازی نیز خارج شود، با روحیه حداکثری گام به بازی سخت هفته آینده خواهد گذاشت. در واقع مهم است برای سرخابی‌ها که قبل از دربی دست‌کم بازنده نباشند و با روحیه مطلوب‌تر گام به این بازی بگذارند.
استقلال نیز که روی نوار کامیابی است و عملکرد تحسین‌برانگیزی در نیم‌فصل دوم داشته، امتیاز کامل بازی با هوادار را می‌خواهد و به دنبال بردی بزرگ در آستانه بازی فوق حساس هفته بیست و هفتم است اما باید توجه داشت که کسب برتری مقابل هوادار که یک مربی همواره پرانگیزه را مقابل استقلال دارد، ساده نیست و حتی ممکن است نتیجه این بازی به دلیل محاسبات نادرست در نهایت با آنچه آبی‌ها هدفگذاری کرده‌اند، تفاوت داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی