سرگیجه فدراسیون‌نشین‌ها تاریخ انقضا خورد

5 روز تا معرفی سرمربی تیم امید

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار

حدود 9 ماه می‌شود که تیم امید ایران بدون سرمربی به سر می‌برد، مهدی مهدوی‌کیا به هر دلیلی از تیم کنار گذاشته شد به خود فدراسیون فوتبال ربط دارد و حتی اگر جدایی او سلیقه‌ای بوده هیچ‌کس نمی‌تواند ایرادی به این کار وارد کند، اما مشکل اصلی این است که چرا تا الان هیچ جایگزینی برای او مشخص نشده؟ مگر قرار نبود با تعیین سرمربی تیم ملی بزرگسالان سرمربی تیم امید نیز مشخص شود؟ با این روندی که مراجع مربوطه به تیم امید پیش گرفته‌اند مسابقات انتخابی المپیک روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و ناامیدی در تیم امید نیز به همان اندازه افزایش پیدا می‌کند و باز هم باید حسرت چهل و اندی ساله خود برای رسیدن به المپیک را باز بیشتر کنیم، البته اگر برای کسی سوختن یک نسل مهم باشد!
بعد از رفتن کیا اسامی زیادی حول نیمکت تیم ملی به گوش رسید. اول از همه نام‌هایی مانند سیروس پورموسوی و عبدالله ویسی برای نیمکت تیم امید مطرح شد. چه در حد واقعیت و چه در حد شایعه خیلی زود هر کسی این گزینه‌ها را انتخاب کرده بود متوجه شد که سبک اینگونه مربیان به درد تیم نمی‌خورد و دیگر اسمی از این قبیل برای هدایت نیمکت امید به گوش نرسید.
بعد از آن شایعه آمدن مجتبی حسینی سرمربی فعلی پیکان به گوش رسید، حسینی که در لیگ ثابت کرده بود هدایت جوان‌ها را به خوبی بلد است و استعدادهای زیادی را در تیمش پرورش داده است در حد همین شایعه باقی ماند و خیلی زود از بین گزینه‌ها کنار رفت.
بعد از مجتبی حسینی نام سرمربی اخراجی سایپا محمود فکری پیش کشیده شد که اینجا این سوال برای مخاطب به وجود آمد که اصلاً ملاک برای انتخاب و تعیین گزینه هدایت تیم ملی امید چیست؟ چه کسی صاحب این تیم است و چه کسی و بر چه اساس و معیاری سرمربی انتخاب می‌کند؟ بهترین تشبیه برای تیم امید همان طفل سر راهی فدراسیون است! ما آخر نفهمیدیم کمیته ملی المپیک سرمربی تیم امید را تعیین می‌کند، وزارت ورزش که خرج تیم را می‌دهد این کار را انجام می‌دهد یا کمیته جوانان که در دست میرشاد ماجدی است باید این نیمکت را از بلاتکلیفی در بیاورد؟
اما محمود فکری آخرین نامی نبود که برای تیم امید مطرح شد، شایعاتی در مورد آمدن صمد مرفاوی، گابریل کالدرون و اسماعیل حلالی نیز به گوش رسید حتی گفته می‌شد اگر حسین عبدی در مسابقات کافا عملکرد خوبی داشته باشد می‌تواند شانس هدایت امیدها را داشته باشد. یک بی‌برنامگی و سردرگمی خالص!
با تمام این هرج و مرج‌ها و بلاتکلیفی‌هایی که به آن اشاره شد، مهدی تاج در آخرین اظهارنظرش در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی گفت که تا پایان فروردین تکلیف نیمکت امید مشخص خواهد شد، امروز که این مطلب را می‌خوانید روز شنبه 26 فروردین ماه است و ما منتظر هستیم که تا پایان هفته نام سرمربی جدید را با اعلام فدراسیون برای شما منتشر کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی