صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

لورکوزن و فاینورد؛ امیدوار به صعود با ایرانی‌ها

ملاقات ستاره‌های تیم ملی در لیگ اروپا

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

 دور رفت بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا برگزار شد تا این تورنمنت مهم وارد فاز جدیدی شود. این مرحله از لیگ اروپا به‌دلیل حضور دو ستاره ایرانی در ترکیب فاینورد و بایر لورکوزن برای ما ایرانی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. جایی که فاینورد باید از رم میزبانی می‌کرد و لورکوزن هم پذیرای رویال یونیون بلژیک بود.
فاینورد در شرایطی به مصاف رم رفت که چند روز قبل و برای بازی با والویک در لیگ هلند، علیرضا جهانبخش به‌دلیل مصدومیت از ترکیب دور ماند و نتوانست صدرنشین اردی‌ویژه را همراهی کند. با این حال همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مصدومیت جهانبخش جدی نبود و این بازیکن توانست مقابل رم از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد. فاینورد در این دیدار توانست با گل زیبای ویفر حریف قدرتمند خود را شکست دهد و از بازی رفت به سلامت عبور کند.
در این بازی رم یک ضربه پنالتی را از دست داد تا بازی به تساوی کشیده نشود. جهانبخش هم 70 دقیقه در ترکیب فاینورد حضور داشت و جای خود را به دنیلو داد. او توانست بازی خوبی از خود، بخصوص در کارهای تدافعی به نمایش بگذارد. حالا فاینورد علاوه بر اینکه در لیگ هلند صدرنشین است و مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شود، در لیگ اروپا هم این شانس را دارد تا با تساوی در بازی برگشت به نیمه‌نهایی برسد و شانس خود برای رسیدن به فینال را آزمایش کند.
بایر لورکوزن هم در شرایطی در ورزشگاه بای آره‌نا میزبان رویال یونیون بلژیک بود که خیلی‌ها بخت این تیم برای پیروزی را بالا می‌دانستند. با این حال رقیب بلژیکی به گل برتری رسید و ژابی آلونسو در دقیقه 65 تصمیم گرفت سردار آزمون را به زمین بفرستد. در بازی‌های قبلی لورکوزن در بوندس‌لیگا هر وقت سردار وارد زمین شد، توانست گل بزند و جریان بازی را تغییر دهد. این بار هم مهاجم ایرانی گل نزد اما با پاس گلی که برای فلورین ویرتز فرستاد توانست تأثیر خود را نشان دهد.
آزمون در دقیقه 83 توپی را نزدیکی‌های محوطه جریمه دریافت کرد، در محاصره مدافعان حریف بخوبی چرخید و آن را در اختیار ویرتز قرار داد؛ ستاره جوان لورکوزن که با ضربه‌ای فنی گل تساوی را به ثمر رساند. آزمون باز هم توانست بدرخشد و با پاس گل، لورکوزن را در رقابت‌ها نگه دارد. بازی با تساوی یک بر یک تمام شد تا لورکوزن شکست نخورد و جشن تولد این باشگاه برای رودی فولر، مدیر ورزشی افتخاری آلمانی هم خراب نشود.
لورکوزن و فاینورد حالا به بازی برگشت فکر می‌کنند. با توجه به آمادگی این روزهای لورکوزن، شکست رویال یونیون در بازی برگشت دور از دسترس سردار و شاگردان ژابی آلونسو نخواهد بود. در سوی دیگر فاینورد هم می‌تواند با کسب حداقل یک تساوی در رم، به نیمه‌نهایی لیگ اروپا صعود کند و این اتفاق بزرگ را در ایتالیا جشن بگیرد. بنابراین برای هر دو تیم این امکان وجود دارد که با ستاره‌های ایرانی‌شان در نیمه‌نهایی حاضر شوند.
نکته جالب اینکه با توجه به قرعه‌کشی انجام شده، لورکوزن و فاینورد با شکست رویال یونیون و رم در نیمه‌نهایی با یکدیگر بازی خواهند کرد. دیداری که می‌تواند ملاقات سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، این بار نه در اردوی تیم ملی بلکه در یک رقابت اروپایی باشد. اتفاقی که برای ما ایرانی‌ها هم جذاب خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی