صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پایان پنج روز کشمکش و مجادله پرسپولیس با فدراسیون فوتبال

هشدار داده بودند که اتفاق تلخی نیفتد!

درست شش روز قبل، روز شنبه مهدی تاج در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان آذربایجان غربی ترس بزرگی را به جان هواداران پرسپولیس انداخت. تاج ضمن اشاره به حذف قطعی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به باقی ماندن یک طلب 200 هزار دلاری پرسپولیس اشاره کرد و گفت با در نظر گرفتن این بدهی پرداخت نشده احتمال حذف پرسپولیس از آسیا هم وجود دارد.
بعد از این صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال همه پیگیر ماجرا شدند که منظور او کدام بدهی بوده و در شرایطی که مسئولان باشگاه پرسپولیس مدام روی روند موفقیت‌آمیز بارگذاری مدارک تأکید دارند، تاج از کدام پرونده حرف می‌زند؟ خیلی زود مشخص شد مسأله پرداخت قسط دوم بدهی به رادوشویچ در میان است که البته تا آن روز هنوز پرداخت نشده بود اما این صحبت‌های تاج داستان مفصلی را باعث شد و باشگاه پرسپولیس عملاً رودرروی فدراسیون قرار گرفت.بعد از صحبت‌های تاج که بیشتر از آنکه هشداردهنده باشد خطرناک و ترسناک به نظر می‌رسید باشگاه پرسپولیس خیلی سریع مطلبی در رسانه رسمی خود منتشر کرد و ضمن تأکید بر اینکه فرآیند بارگذاری و ارسال مدارک طبق جدول زمان‌بندی همچنان ادامه دارد اعلام کرد: اظهارنظر امروز آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، د‌ر خصوص مطالبات رادوشویچ بوده است و پرونده جدیدی نمی‌باشد. باشگاه در مورد رادوشویچ که تعهد مالی سنگینی وجود داشت با وی توافق کرد. مدارک رسمی توافق و پرداخت در سررسید هم در سامانه کلَس بارگذاری شد و در پرداخت‌های آتی نیز این اقدام انجام خواهد شد.اما دعوا دوشنبه شب کلید خورد جایی که درویش، فدراسیون فوتبال را متهم کرد که نه تنها به پرسپولیس کمک نکرده بلکه انگار دوست داشته پرسپولیس هم حذف شود. درویش در بخشی از صحبت‌هایش گفت: اگر یک روزی فدراسیون فوتبال بتواند مشکل پرسپولیس را حل کند، آیا ما باید برویم به سراغ فدراسیون کشتی و سوارکاری؟ فدراسیون نزد فیفا پول دارد و ما هم داریم اما هنوز محاسبات مربوط به پاداش ما انجام نشده است. درخواست ما را یکشنبه بردند در هیأت رئیسه اما هیأت رئیسه موافقت نکرده، انگار دوست داشتند پرسپولیس هم مجوز حرفه‌ای نگیرد. موضوع از این قرار بود که پرسپولیس بعد از دریافت نامه بامدادی فیفا (شنبه شب هفته گذشته)همان ساعت به صورت پیامکی از مسئول کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال می‌خواهد چون مبلغ پاداش پرسپولیس از جام جهانی اخیر(700 هزار دلار) هنوز محاسبه نشده طلب 200 هزار دلاری رادوشویچ را از محل درآمدش در فیفا پرداخت کند اما این مسأله در جلسه یکشنبه گذشته در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شده و مورد موافقت قرار نمی‌گیرد تا خون درویش به جوش بیاید.
اینجاست که درویش می‌گوید: من فکر می‌کردم حداقل دغدغه ایرانی بودن و دوست داشتن تیم‌های ایرانی خوب است اما علی‌الظاهر همه اینطور نیستند. من نمی‌دانم فدراسیون فوتبال اگر دغدغه حضور یک تیم ایرانی در آسیا را ندارد، پس دغدغه‌اش چیست؟ آقای تاج گفتند پرسپولیس هم به آسیا نمی‌رود؛ این خوشحالی دارد؟ این ننگ است برای مسئولان فوتبال.صحبت‌های تند درویش باعث شد تا فدراسیون فوتبال واکنش فوری داشته باشد و روز سه‌شنبه بیانیه‌ای منتشر کند. فدراسیون فوتبال در این بیانیه تأکید کرد برای لغو محرومیت قبلی تیم‌های ایرانی اقدامات حقوقی زیادی داشته و کم نگذاشته است. اما بخش اصلی این بیانیه به کمک 10 میلیارد تومانی فدراسیون به پرسپولیس در دوره ریاست عزیزی خادم برمی‌گشت. فدراسیون صراحتاً در این بیانیه تأکید کرد به خاطر اعتراض باشگاه‌های دیگر بخصوص استقلال، هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال از ترس اینکه دوباره متهم به حمایت از یک باشگاه شود از کمک دوباره به پرسپولیس اجتناب کرده است. فدراسیون تأکید کرد که پرداخت آن پول به پرسپولیس که با تأکید وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته بود از نظر دیوان محاسبات عمومی کشور تخلف بوده و اعضای هیأت رئیسه به رعایت اصل بی‌طرفی تأکید دارند.
پرسپولیس مجبور شد طلب رادو را از منبع دیگری تهیه و پرداخت کند. روز پنجشنبه گذشته درویش با اعلام این مطلب دوباره به فدراسیون فوتبال کنایه زد و گفت: متأسفانه در‌ چند روز گذشته برخی اظهارنظرها نگرانی‌هایی را برای هواداران عزیز ایجاد کرده بود، همانطور که پیش از این تأکید کرده بودم این موضوع اصلاً جای نگرانی برای صدور مجوز حرفه‌ای نداشت‌ و امیدوارم مسئولان مربوطه توجه ویژه‌ای در‌ ادامه راه داشته باشند تا تلاش‌های صورت گرفته از سوی باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هدر نرود.
بعد از 5 روز کشمکش و مجادله بین فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس، مهدی تاج دیروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در مصاحبه‌ای گفت: همین امروز (جمعه) ساعت 8 صبح قبل از حضور در راهپیمایی جلسه‌ای با مسئولان کمیته مجوز صدور حرفه‌ای گذاشتیم و خوشبختانه پرسپولیس شرایط خوبی دارد و اسناد طلب رادوشویچ را تحویل داده که طلبش را پرداخت کرده است. چیزی که قبلاً گفتم اگر پرسپولیس این بدهی را ندهد حذف می‌شود. این هشدارها را می‌دادیم که این اتفاق رخ ندهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی