صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

9 سال عجیب برای حامد صداقتی

از گروگانگیری تا بازگشت به تیم ملی

هنوز 30 سالش نشده بود و جوان به حساب می‌آمد. با این حال یکی از چهره‌های برجسته اپه ایران به حساب می‌آمد و در کنار علی یعقوبیان جزو نفرات برجسته بود. اگر آن حادثه شوم اتفاق نیفتاده بود، شاید دوباره هوای حضور در پیست به‌عنوان ورزشکار به سرش می‌زد یا سال‌ها بود که در تیم‌های ملی تلاش می‌کرد اپه ایران را از این سکون خارج کند. حالا حدود 9 سال پس از آن حادثه، صداقتی یک بار دیگر سرتیتر خبرها شده و یک بار دیگر و این بار در قامت سرمربی به تیم ملی بازگشته است.

محسن آجرلو
روزنامه‌نگار


  108 روز فراموش نشدنی
10 اردیبهشت سال 93 بود که حامد صداقتی به همراه دو تن از دوستان، در محور خاش – چابهار مورد حمله اشرار قرار گرفتند. اشرار مسلحی که در اقدامی عجیب تلاش کردند خودروی پارس این سه نفر را متوقف و به زور اسلحه، آدم ربایی کنند. 
در نتیجه این درگیری در صحنه، یکی از این سه نفر با برخورد گلوله جان خود را از دست داد. صداقتی و دوست دیگرش هم به گروگان گرفته شدند. ماجرا چند روزی مبهم بود تا در نهایت آدم ربایان با انتشار فیلمی از صداقتی، خواستار باج 4 تا 5 میلیون دلاری شدند تا این دو نفر را آزاد کنند.
دوران عجیب و غریب اسارت صداقتی چیزی حدود 108 روز به طول انجامید تا در نهایت با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی آزاد شود و جان سالم به در ببرد.
 
 بازگشت پس از 
دوران بی‌خبری
از همان سال 93 که صداقتی آزاد شد، دیگر شاهد هیچ خبری از او در شمشیربازی نبودیم. 
او در 29 سالگی اگرچه دیگر میل چندانی به حضور در تیم ملی نشان نمی‌داد و حتی به طور ضمنی خداحافظی هم کرده بود اما احتمال زیادی داشت که به تیم بازگشته و یا حداقل مانند یعقوبیان خیلی زود مربیگری را آغاز کند.
 صداقتی اما ناپدید شد و سال‌ها خبری از او در شمشیربازی نبود تا اینکه سال گذشته بالاخره مربیگری در رده ملی را آغاز کرد و پس از مدتی طولانی در رسانه‌ها آفتابی شد. 
او با هدایت تیم دختران، از آزمون فدراسیون‌نشین‌ها بیرون آمده و دیروز به طور رسمی سرمربی تیم ملی اپه بزرگسالان ایران شد.
 
 یک بازمانده دیگر 
از نسل طلایی
دوران نسبتاً خوب اپه ایران، به نوعی در حدفاصل سال‌های 2000 تا 2008 گذشت. دورانی که شمشیربازانی نظیر همین حامد صداقتی و البته علی یعقوبیان، رضایی و عسکری مدال‌های ارزشمندی را در سطح آسیا کسب کردند. نقره و برنزهای تیمی قهرمانی آسیا در سال‌های 2004 – 2005 و برنز ارزشمند تیمی در بازی‌های آسیایی 2006 دوحه، آخرین مدال‌هایی بود که این اسلحه توانست به خود ببیند.
صداقتی بازمانده و یکی از نفرات برجسته همان تیم است که حالا پس از سال‌ها دوری، به اپه بازگشته. 
قبل از او هم البته تیم ایران چند سالی در اختیار هم‌تیمی‌ها و هم‌دوره‌ای‌هایش بود. رضایی و یعقوبیان هر دو بعد از پایان دوران قهرمانی، به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدند اما در نهایت هیچ کدام نتوانستند قدم‌های مؤثر و ادامه‌داری بردارند و کنار رفتند. پس حالا نوبت به صداقتی جوان و 38 ساله رسیده تا شانس احیای دوباره اپه ایران را داشته باشد.
 
 شروع جدید در 38 سالگی
جست‌و‌جوی نام حامد صداقتی در گوگل، بیش از هر چیز به اخبار و تصاویر آن گروگانگیری عجیب منجر می‌شود. تصویر او با ریش‌های بلند شده و زنجیر ضخیمی که به پایش بسته شده بود، هنوز در خاطر خیلی‌ها مانده. در آن سه ماه شاید آدم‌های زیادی دیگر قید بازگشت او و زنده ماندنش را زده بودند اما او برگشت و حتی اگر سال‌های متمادی سمت شمشیربازی نیامد اما زندگی کرد. حالا هم با قدرت برگشته و قرار است یک شروع جذاب دیگر را تجربه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی