صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

بعد از خمس، نگاه سرخابی‌ها به ربیعی است

آمار مثبت مس رفسنجان برای مهار سپاهان

 

هفته گذشته تراکتور موفق شد در ورزشگاه پر از تماشاگر یادگار امام سپاهان صدرنشین را شکست دهد و معادلات قهرمانی لیگ برتر را جابه‌جا کند. سپاهان با اختلاف سه امتیازی نسبت به تیم دوم جدول به تبریز رفته بود، ولی حالا استقلال را هم‌امتیاز با خودش می‌بیند و پرسپولیس هم تنها یک امتیاز با این جمع فاصله دارد. هر چند برنامه سپاهان در پنج هفته باقی‌مانده نسبت به دو رقیب تهرانی آسان‌تر است، ولی شاگردان مورایس دیگر حق اشتباه ندارند و در صورت لغزش بعدی ممکن است استقلال یا پرسپولیس از آنها سبقت بگیرند.

بهترین خط دفاع
اولین حریف سپاهان در ادامه مسیر مس رفسنجان است که روی کاغذ سخت‌ترین حریف آنها هم محسوب می‌شود. ملوان، نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان، چهار حریف بعدی سپاهان در نیمه پایینی جدول هستند، ولی مس رفسنجان با فاصله کمی نسبت به مدعیان برای ایستادن روی سکوی چهارم تلاش می‌کند.
سپاهانی‌ها بعد از شکست در تبریز انگیزه زیادی برای بردن بازی شنبه شب دارند و بازیکنان این تیم هم از هواداران خواستند که سکوهای ورزشگاه نقش جهان را پر کنند، ولی گل زدن به مس رفسنجان که تنها با 10 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد کار آسانی نخواهد بود.
هر چند سپاهانی‌ها بعد از شکست مقابل تراکتور به تصمیمات داور معترض بودند و اعتقاد داشتند که دو پنالتی‌شان نادیده گرفته شده، ولی در جریان بازی نتوانستند فرصت‌های زیادی روی دروازه اخباری خلق کنند. آنها فقط یک ضربه به چهارچوب داشتند و امید گل‌شان30 درصد بود که برای صدرنشین رقم پایینی است. مورایس در فاصله یک هفته تا بازی با مس رفسنجان باید در برنامه‌های تهاجمی‌اش تجدید نظر کند، وگرنه در برابر خط دفاع کم‌اشتباه مس هم ممکن است در حسرت گل باقی بماند.
 
روند خوب شاگردان ربیعی
مس پنج بازی از شش بازی اخیرش در لیگ برتر را برده و در فرم خیلی خوبی است. ربیعی بعد از برد یک بر صفر هفته گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان گفت: «شاید اگر زودتر به گل می‌رسیدیم، گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندیم و اگر پنالتی را تبدیل به گل کرده بودیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. امیدوارم در ۵ هفته باقی‌مانده هم نتایج خوبی را به دست آوریم و فوتبال باکیفیتی را از خود به نمایش بگذاریم. این برای تیم ما که از ۶ بازی گذشته خود ۵ بازی را با برد پشت سر گذاشته بسیار خوب است. ما مقابل پرسپولیس هم با توجه به اینکه ۱۰ نفره بودیم ۷۰ دقیقه بازی خوبی داشتیم. امیدواریم این روند را ادامه دهیم. بسیار خوشبینم با تمرکز بر دیدارهای سخت آینده را به خوبی پشت سر بگذاریم.»
این سومین فصل حضور مس رفسنجان در لیگ برتر است و آنها در این مدت به تدریج پیشرفت کرده‌اند. آنها در فصل اول 39 و در فصل دوم 45 امتیاز گرفتند و این فصل امیدوارند این عدد را ارتقا بدهند. مس رفسنجان تا هفته بیست و پنجم 40 امتیاز گرفته و احتمال اینکه در پنج هفته باقی‌مانده از این حد نصاب عبور کند خیلی بالاست.
نتایج خوب برابر مدعیان
تیم ربیعی در برابر مدعیان هم توانسته نتایج خوبی بگیرد. آنها در هفته یازدهم سپاهان را در رفسنجان متوقف کردند و در هفته چهاردهم مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل رسیدند. مس رفسنجان مقابل گل گهر دو بار به تساوی رسید و در هر دو بازی رفت و برگشت توانست تراکتور را شکست دهد. آمار و فرم خوب مس رفسنجان، دو تیم استقلال و پرسپولیس و هواداران‌شان را امیدوار کرده که سپاهان این هفته هم امتیاز از دست بدهد. سپاهان از هفته هجدهم به صدر جدول رسید و تا پایان هفته بیست و پنجم توانسته آن را حفظ کند، ولی از دست رفتن این رتبه در فاصله چهار هفته به پایان فصل شوک بزرگی برای شاگردان مورایس خواهد بود. شاید بتوان گفت که این بازی برای سپاهانی‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی