صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

عناصر دفاعی خوب هستند اما بیرانوند کارشان را رهبری می‌کند

فنونی‌زاده: حواس یحیی فقط به قهرمانی است نه قراردادش

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است در پنج هفته پایانی نقش هواداران پرسپولیس در پیروزی تیمشان بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود چون در شرایط فعلی بازیکنان پرسپولیس بیش از هر مقطع دیگری به حمایت نیاز دارند. مدافع اسبق پرسپولیس در رابطه با موفقیت پرسپولیس در لیگ و جام حذفی نیز به نوعی خوشبینانه به اظهارنظر می‌پردازد.
 بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
مس کرمان به واسطه باخت قبلی‌اش مقابل صنعت نفت آبادان قطعاً در خانه‌اش مقابل پرسپولیس با همه توانش بازی خواهد کرد تا به هر شکل ممکن پیروز شود و شرایط بد خودش را در جدول سر و سامان ببخشد اما هجومی و بی‌محابا بازی کردن تیم کرمانی به سود پرسپولیس تمام خواهد شد چون پرسپولیس مقابل تیم‌هایی که رو به جلو بازی کردند بهترین نتایج را گرفته است. نمونه‌اش بازی با ملوان که انصافاً تیم شمالی تهاجمی و رو به جلو کار کرد به همین دلیل پرسپولیس موفق شد برد پرگلی کسب کند و به لحاظ تفاضل گل هم به وضعیت خودش سر و سامان ببخشد. پرسپولیس از شش بازی فینال‌گونه خودش یکی را به سلامت گذراند و این بار نوبت مس است که در راه قهرمانی باید یحیی و شاگردانش در آن بازی پیروز شوند.
باخت سپاهان هم مزید بر علت شد که پرسپولیس و استقلال بیش از قبل برای قهرمانی امیدوار شوند.
حتماً همین‌طور است چون سپاهان حاشیه امنیت چهار و سه امتیازی‌اش مقابل تیم‌های سرخابی را از دست داد. از این‌رو حالا پرسپولیس روحیه و انگیزه بالاتری برای قهرمانی در لیگ پیدا کرده است که این امر تبعات خوبی برای پرسپولیس خواهد داشت و موجب می‌شود بازیکنان پرسپولیس با روحیه بهتری برای کسب عنوان قهرمانی در پنج هفته پایانی بجنگند. پنج هفته پایانی آبستن حوادث بسیاری خواهد بود و در این بین جدا از ارزش چهار بازی، پرسپولیس باید از سد استقلال در دربی شش امتیازی بگذرد تا ضمن کنار زدن استقلال منتظر لغزش سپاهان هم باشد که این امر با توجه به بازی‌هایی که استقلال و سپاهان مقابل تیم‌هایی مانند مس رفسنجان و تیم‌های دیگر پیش رو دارند حتماً محتمل است به همین دلیل اگر پرسپولیس بازی‌های خودش را ببرد حتماً قهرمان خواهد شد.
 چه موضوعی جدا از بازی تهاجمی ملوان را دلیل برد پرگل پرسپولیس می‌دانید؟
هجومی‌تر بازی کردن پرسپولیس نسبت به بازی‌های دیگرش و استفاده از یک هافبک دفاعی و درخشش بازیکنانی مانند ترابی و صادقی که ستاره‌های دیدار بودند موجب شد تا پرسپولیس شکل تیمی خیلی خوبی داشته باشد.
 مشکل گلزنی پرسپولیس چطور مقابل ملوان کمتر به چشم آمد؟
نوع بازی و روش تهاجمی تیم ملوان موجب شد تا بازی و سیستم متفاوت یحیی که همان روش ۴-۱-۴-۱ بود مقابل تیم شمالی در امر گلزنی به بهترین شکل جواب بدهد ضمن اینکه عبدی و مهاجم برزیلی هم نشان دادند که در کنار آل‌کثیر قادرند شرایط خوبی را در خط حمله برای پرسپولیس به وجود آورده و گل بزنند.
 چه توصیه خاصی برای سرمربی تیم پرسپولیس در هفته‌های پایانی دارید؟
سرمربی پرسپولیس از تجربه لازم برخوردار است اما از هواداران پرسپولیس که پشتوانه اصلی باشگاه و تیم محبوبشان هستند خواهش می‌کنم در این مقطع به بیشترین و پرشورترین شکل ممکن در ورزشگاه آزادی حتی در بازی‌های خارج از خانه پرسپولیس حاضر شوند و از تیم‌شان حمایت کنند چون در شرایط فعلی کادر و بازیکنان به‌شدت نیازمند حمایت هوادارانشان هستند. در همین بازی تراکتور مقابل سپاهان هم واقعاً حضور هواداران تبریزی موجب باخت سپاهان شد. از همین رو از طرفداران پرسپولیس به‌عنوان بهترین هوادار آسیا خواهش می‌کنم بیشترین حمایت را داشته باشند تا با شوری که آنها خواهند داد تیم‌شان مصمم‌تر و با انگیزه‌تر برای قهرمانی گام بردارد و به این مهم که هدف اصلی‌اش بوده نایل شود.
 در رابطه با حضور یحیی برای یک فصل دیگر چه نظری دارید؟
به هر حال یحیی در پرسپولیس بد کار نکرده از سوی دیگر ایشان یک سال دیگر هم با باشگاه قرارداد دارد به همین دلیل باز هم به پرسپولیس وفادار خواهد ماند اما قطعاً حواس سرمربی تیم هم در این مقطع فقط به نتایج تیم و قهرمانی معطوف است نه قرارداد که قطعاً در پایان فصل فرصت کافی برای رسیدگی به چنین مسائلی وجود دارد.
در جام حذفی با توجه به قرعه بازی با گل‌گهر چقدر به موفقیت و قهرمانی پرسپولیس امیدوارید؟
پرسپولیس انصافاً نمایش‌های خوبی در این فصل داشته مثلاً در جام حذفی سپاهان را در مقابل هواداران خودش با نتیجه‌ای پرگل شکست داده بنابراین چنین تیمی حتماً حداقل لیاقت کسب یک جام را دارد تا به نوعی مزد زحمات بازیکنان و کادر فنی‌اش را بگیرد و به نوعی پاداش حمایت تمام قد هوادارانش را بدهد که قطعاً بزرگترین دلخوشی‌شان همین نتایج تیم محبوبشان و در نهایت قهرمانی‌اش است.
 در رابطه با عناصر خط دفاعی به‌عنوان یک مدافع سابق چه نظری دارید؟
گولسیانی که در این فصل عالی کار کرده و هفت گل در دو جام برای پرسپولیس به ثمر رسانده که این آمار برای یک مدافع آمار خیلی خوبی محسوب می‌شود اما حسن دفاع پرسپولیس به این است که سازمان دفاعی عالی با حضور مدافعان خوب و یک رهبر ایده‌آل در آخرین نقطه خط دفاعی با حضور بیرانوند دارد که بیشترین کلین‌شیت را هم در بین دروازه‌بان‌های لیگ داشته. نکته‌ای که نشان می‌دهد او با مدافعان تیمش کاملاً هماهنگ است و در پشت همه مدافعان بخوبی خط دفاعی تیمش را هدایت و رهبری می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی