صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

کرمانی‌ها مقابل پرسپولیس و سپاهان چه می‌کنند؟

نقش مهم «مسی»ها در ترسیم سیمای قهرمانی

وصال روحانـی
روزنامه نگار

در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور که طی روزهای جمعه 25 و شنبه 26 فروردین برگزار می‌شود، دو تیم از جمع 3 نماینده استان کرمان روبه‌روی سپاهان و پرسپولیس (دو تیم از جمع مثلث مدعیان قهرمانی) صف‌‌آرایی می‌کنند و نتایج دیدارهایشان همانند هر یک از مسابقات سایر هفته‌های باقی مانده از لیگ در ترسیم سیمای قهرمان لیگ بیست و دوم سهم بسزایی خواهد داشت.
البته بازی جمعه شب استقلال تهران با همشهری‌اش «هوادار» هم از حساسیتی مشابه برخوردار است و چه بسا آبی‌ها از درون دیدارهای سه مدعی اصلی قهرمانی سرفرازتر از سپاهان و پرسپولیس سر برآورند و به صدر برسند اما سهم دیدار پنجشنبه شب پرسپولیس با مس کرمان در شهر کرمان و پیکار جمعه شب سپاهان با مس رفسنجان در اصفهان در ترسیم صدر جدول سهم سترگی خواهد داشت. شاید هر سه مدعی مورد بحث بازی‌هایی را که گفتیم، فتح کنند و شرایط فعلی جدول حفظ شود اما هر یک از آنها که بلغزند، اوضاع بالای جدول تغییر محسوسی می‌یابد و تیم بازنده به بخت خود لگد بزرگی خواهد زد و بازیابی برایش در چهار هفته باقی مانده از مسابقه‌ها بسیار سخت و بعید خواهد بود.
 
مشکلات رویارویی با عارف رستمی و یارانش
شاید بازی پرسپولیس با مس در کرمان برای قرمزها که در دیدار قبلی‌شان ملوان را 0-3 برده‌اند، سخت به نظر نرسد اما چون مس هفته پیش با خوردن گلی بسیار دیرهنگام 1-2 به صنعت نفت، دیگر تیم در معرض خطر سقوط باخت و اوضاعش در رده چهاردهم جدول ناامن‌تر شد، در پیکار با پرسپولیس جانفشانی خواهد کرد تا حداقل یک امتیاز بگیرد و در سایه آن جایگاهش در جدول را مطمئن‌تر و امکان رسیدن نفت آبادان به خودش را در هفته‌های پیش رو کمتر کند. تیم تحت هدایت فرزاد حسین‌خانی در نخستین فصل بازگشتش به بالاترین دسته لیگ کشور (پس از 6 سال دوری از آن) نتوانسته است انتظارها را برآورده کند و تحمل 12 باخت سند صحت این ادعا است اما دست‌های بسته این تیم به لحاظ اقتصادی و به تبع آن «خرید»های اندک و ناکافی مسی‌ها در بازار نقل و انتقال‌ها بیشترین سهم را در ثبت نتایج ناامیدکننده آنها داشته است. با این حال مس کرمان، عارف رستمی را در اختیار دارد که در جدول گلزنان برتر فصل با 8 گل زده در رده دوم قرار دارد و آرمان شهدادنژاد درون دروازه و معین عباسیان، محمد قاسمی‌نژاد و میلاد خدایی هم در خطوط مختلف در خدمت مس هستند و این تیم کمتر دیداری را به آسانی به حریفان واگذار کرده است.
 
مردان ربیعی کوتاه نمی‌آیند
مس رفسنجان که جمعه شب در ورزشگاه نقش جهان میهمان سپاهانی‌ها است، هفته پیش تیم قعرنشین نفت مسجدسلیمان را به دشواری و فقط با زدن یک گل شکست داد ولی از این طریق باخت هفته پیش‌تر خود را که با همین نتیجه در برابر پرسپولیس حادث شده بود، به گونه‌ای و تا اندازه‌ای جبران کرد. تیم رفسنجانی با این برد در رده ششم جدول ابقا شد و اگرچه شانسی برای قهرمانی ندارد، اما چون گل‌گهر و تراکتور در رده‌های چهارم و پنجم جدول فقط سه و دو امتیاز از تیم تحت هدایت محمد ربیعی بیشتر دارند، اقبال این تیم برای کسب سهمیه آسیایی همچنان موجود و محسوس است و کسب 4-3 نتیجه خوب در هفته‌های بعدی می‌تواند این توفیق را نصیب‌شان کند. با این توضیحات، مشخص می‌شود که یاران لوسیانو پریرا، فرشید باقری و محسن آذرباد دیدار جمعه شب را چقدر جدی خواهند گرفت. اگر حاصل این جدیت و اهتمام ثبت یک نتیجه منفی دیگر برای سپاهانی‌ها (در پی شکست پر سر و صدای هفته پیش آنها مقابل تراکتور) باشد، بیش از پیش می‌توان باور و تأیید کرد که سهم مسی‌ها در بازنویسی شرایط صدر جدول تا چه میزان می‌تواند زیاد و مهم باشد و به چه سبب باید بازی‌های مس- پرسپولیس و سپاهان- رفسنجان را از کلیدی‌ترین وقایع فصل تلقی کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی