صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اینارخوس وارد ایران شد

مربی اخراجی العربی جانشین مطهری!

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

باخت نساجی به فولاد خوزستان آنقدر برای هواداران تیم قائمشهری تلخ بود که دیگر به هیچ عنوان نمی‌خواستند حمید مطهری بماند و کار را دنبال کند. آنها که در نیم فصل دوم رنگ برد را ندیده بودند، بارها از مدیریت باشگاه خواستند در کادرفنی دست به تغییر بزند اما این اتفاق نیفتاد که بعد از بازی با فولاد خوزستان دیگر تاب نیاوردند و در فضای مجازی علیه مطهری و حتی باشگاه اعتراض کردند. این در حالی بود که هواداران به خوبی می‌دانستند مشکل اصلی تیم نساجی، مطهری نیست و بودجه محدود و جذب نشدن بازیکنان موردنیاز، کار را سخت کرد. به هر حال، اعتراض‌های شدید هواداران نساجی باعث شد باشگاه بالاخره تصمیم به تغییر بگیرد. به همین دلیل ایزد سیف‌الله‌پور حدود ساعت ۴ بامداد در مصاحبه‌ای کوتاه از هواداران نساجی عذرخواهی کرد. این عذرخواهی نشان می‌داد بحث تغییر کادرفنی جدی شده و به زودی حمید مطهری برکنار می‌شود تا سرمربی جدید معرفی شود. شاید برای خیلی‌ها تغییر در این مقطع از فصل عجیب باشد چون تنها ۵ بازی به پایان لیگ باقی مانده است اما با توجه به اینکه نساجی در جام حذفی به جمع ۸ تیم برتر رسیده و البته در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد، مسئولان باشگاه نساجی تصمیم خود را عملی کردند و بعد از توافق با حمید مطهری، شنبه شب جدایی این سرمربی جوان را رسماً اعلام داشتند. در اطلاعیه باشگاه نساجی مبنی بر جدایی مطهری از این باشگاه آمده: «اینجا خانه توست؛ این جمله را به حمید مطهری عزیز می‌گوییم که دانش و منش و اخلاقش در فوتبال ایران زبانزد است. باید برای تمام آنچه نثار نساجی بزرگ کردی، از تو تشکر کنیم. همه ما در این فوتبال آموخته‌ایم که هر آمدنی را رفتنی است و برد و باخت، همیشگی نیست. امیدواریم در ادامه زندگی شخصی و حرفه‌ای موفق باشی و خاطرات خوش، میان ما حکم کند. در پناه حق... .»
هنوز چند دقیقه هم از این مسأله نگذشته بود که خبر رسید سرمربی جانشین مطهری، خارجی است. این مسأله یعنی اینکه باشگاه نساجی پیش از اینها با سرمربی موردنظر مذاکره کرده و به توافق هم رسیده. در هر صورت ساعتی بعد کارلوس هرناندز اینارخوس به عنوان جانشین حمید مطهری و سرمربی جدید نساجی معرفی شد. سرمربی جوان و ناشناخته‌ای که بیشتر در تیم‌های جوانان کار کرده و کارنامه چندان درخشانی ندارد.
کارلوس هرناندز اینارخوس که متولد ۶ خرداد ۱۳۶۳ (زاده ۲۷ مه ۱۹۸۴) است در اسپانیا به دنیا آمد و مربیگری را در سال ۲۰۱۱ در تیم جوانان آلیکانته شروع کرد و در کشورش سابقه کار به عنوان دستیار در تیم‌های رئال مورسیا امپریال و ارمیس ارادیپو را دارد. او در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی، هدایت تیم منچستر ۶۲ در جبل‌الطارق را برعهده گرفت و سپس برای سرمربیگری تیم دسته چهارمی مالهوس فرانسه انتخاب شد. هرناندز در سال ۲۰۱۸ سرمربی تیم جوانان الهلال شد و پس از یک فصل سرمربیگری تیم جوانان الاهلی قطر را برعهده گرفت. پس از مدتی دستیاری در تیم خورفکان امارات، این مربی در سال ۲۰۲۰ به عربستان بازگشت و این بار سرمربی تیم جوانان الشباب شد. او ۵ ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان الشباب انتخاب شد و در ۱۹ بازی آمار ۱۲ برد، ۲ مساوی و ۵ باخت را ثبت کرد‌. سپس از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در ۱۱ بازی هدایت تیم کارپاتی هالیچ را در دسته دوم لیگ اوکراین در دست گرفت. در ادامه در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ اینارخوس به عنوان سرمربی تیم لیگ یکی العربی عربستان منصوب شد اما در ۴ اکتبر همان سال و پس از تنها ۶ بازی که حاصل آن ۲ برد و ۴ تساوی بود، از هدایت این تیم برکنار شد. به این ترتیب کارلوس هرناندز اینارخوس که حدود ۶ ماه بدون تیم بود، حالا به عنوان سرمربی جدید نساجی انتخاب شد تا هدایت این تیم پرطرفدار را هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم جام حذفی به عهده بگیرد. البته قرارداد نساجی با اینارخوس تا پایان فصل بعد لیگ برتر هم ادامه دارد که باید دید او می‌تواند یک فصل کامل در نساجی بماند یا نه. کارلوس هرناندز اینارخوس ساعت ۲ بامداد یکشنبه وارد تهران شد تا قرارداد رسمی خود را با نساجی امضا کند و کارش را استارت بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی