صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

نگاهی به فینالیسیمای زنان

رکورد ومبلی را حفظ کن

پس از اتمام مسابقات جام ملت‌های اروپای مردان درسال 2021 کنفدراسیون فوتبال اروپا با کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی برای برگزاری رقابت فینالیسیما بین تیم‌های قهرمان قاره‌های اروپا و امریکای جنوبی به توافق رسید، مسابقه‌ای که طبق توافق این دو کنفدراسیون قرار شد یک سال پس از برگزاری جام ملت‌های اروپا و امریکای جنوبی بین قهرمان‌های آنها در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شود. بخش مردان این رقابت تابستان گذشته بین ایتالیا قهرمان یورو 2020 و آرژانتین قهرمان کوپا امریکا 2020 برگزار شد و در نهایت آلبی سلسته موفق شد به عنوان قهرمانی این مسابقات در بخش مردان برسد.طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده قرار بود در سال 2022 جام ملت‌های اروپا و کوپا امریکای زنان برگزار شود به همین خاطر پس از اتمام فینالیسیمای مردان کنفدراسیون‌های اروپا و امریکای جنوبی توافق کردند که این رقابت بین تیم‌های قهرمان زنان این دوقاره هم برگزار شود و برهمین اساس دو تیم انگلستان قهرمان یورو 2022 و برزیل قهرمان کوپا امریکا از ساعت 22:15 دقیقه امشب در ورزشگاه ومبلی برای تعیین قهرمان قهرمانان به مصاف یکدیگر می‌روند.
سال خوب را تکمیل کن
فصل 2023 برای ساینا ویگمن سرمربی انگلیس و شاگردانش به بهترین شکل ممکن آغاز شد و آنها به واسطه قهرمانی تیمشان در جام ملت‌های اروپا 2022 بیشترین سهم را از جوایز برترین‌های سال یوفا و فیفا به خودشان اختصاص دادند و در بازی امشب هم به دنبال پیروزی مقابل برزیل و کسب جام قهرمانی فینالیسیما هستند. این بازی به علت اینکه در خانه سه‌شیرها برگزار می‌شود و شاگردان ویگمن از حمایت تماشاگرانشان برخوردار هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیروزی در این مسابقه ثابت می‌کند برد شاگردان ویگمن مقابل آلمان در فینال یورو 2022 اتفاقی نبوده است و فوتبال زنان در انگلیس در سالیان اخیر پیشرفت مطلوبی را تجربه کرده است. نکته جالب اینکه تمام قهرمانی‌های فوتبال ملی انگلستان یعنی قهرمانی جام جهانی 1966 و قهرمانی تیم زنان در جام ملت‌های اروپا 2022 در ورزشگاه ومبلی لندن کسب شده است و باید دید شاگردان ویگمن می‌توانند مقابل برزیل به پیروزی برسند یا اینکه شاگردان پیا سوندهاگه شگفتی‌سازی می‌کنند و در خانه سه‌شیر‌ها مقابل آنها به پیروزی می‌رسند.
با روحیه مطلوب به سمت جام جهانی
مهم‌ترین تورنمنت سال 2023 فوتبال زنان جهان برگزاری جام جهانی در تابستان امسال به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزیلند است، مسابقاتی که تیم‌ها از همین حالا برای حضور قدرتمندانه در آن اردوهای آماده‌سازی‌شان را آغاز کرده‌اند. نکته جالب توجه این است که تنها مسابقه ملی‌ای که پیش از جام جهانی در آن به تیم پیروز جام می‌دهند همین مسابقه فینالیسیما است. بنابراین پیروزی در این جدال و رسیدن به جام قهرمانی فینالیسیما برای دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا کسب موفقیت در این مسابقه باعث می‌شود تیم برنده با روحیه مطلوبی به سمت استرالیا و نیوزیلند پرواز کند و از همان ابتدا مدعی کسب جام قهرمانی جهان باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی