صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

بررسی موضوعات روز ورزش در نشست هیأت اجرایی کمیته

از رضایت نصفـــه و نیمه IOC تا دلخـــــــوری از فوتبـــــــــــال

نخستین نشست خبری مناف هاشمی در سال‌جاری بعد از نشست هیأت اجرایی برگزار می‌شود. اولویت‌های این روزهای کمیته ملی المپیک در نشست هیأت اجرایی بررسی شده؛ از موضوع بودجه فدراسیون‌ها گرفته تا بررسی گزارش ایران در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک. درباره موضوع فدراسیون فوتبال و تیم امید هم صحبت شده و در نهایت حرف به اینجا رسیده که فدراسیون فوتبال کوتاهی می‌کند. خروجی بررسی همه این موارد در نشست خبری مناف هاشمی، مطرح می‌شود که به بخشی از آنها اشاره می‌شود.
 
IOC نسبتاً قانع شد
گزارش ایران درباره ابهام‌های کمیته بین‌المللی المپیک در نشست هیأت اجرایی IOC مورد بررسی قرار گرفته است. مناف هاشمی درباره این گزارش و واکنش IOC نظر جالبی دارد و می‌گوید که کمیته بین‌المللی المپیک نسبتاً راضی بوده است: «گزارش ما در نشست هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک بررسی شد. با توجه به مطالبی که ما در رسانه‌ها دیدیم و آنجا خودشان مطرح کردند به نظر می‌رسد که نسبتاً از گزارش ما قانع شده‌اند و به نوعی از ما خواستند به‌عنوان کمیته ملی المپیک روی مسائل ورزش ایران بیشتر نظارت داشته باشیم تا مشکلی برای جامعه ورزش و ورزشکاران پیش نیاید. در عین حال برای ما نکته‌ای وجود دارد که باید توجهات خود را بیشتر کنیم، خودمان را با کمیته بین‌المللی المپیک هماهنگ‌تر کنیم و حمایت‌های لازم را از ورزشکاران داشته باشیم.» در لابه‌لای صحبت‌های مناف هاشمی یک نکته قابل توجه دیده می‌شود. او می‌گوید که از رسانه‌ها و اخبار متوجه شده‌اند که نظر IOC نسبتاً مساعد بوده که این مسأله قابل تأمل است!
 
توپ در زمین فدراسیون فوتبال
یکی از موارد مهمی که مناف هاشمی در نشست خبری درباره‌اش حرف می‌زند، ماجرای تیم فوتبال امید است و عدم همکاری فدراسیون فوتبال. دبیر‌کل کمیته ملی المپیک در این رابطه می‌گوید: «دو، سه ماه پیش ما پیشنهاد دادیم که حبیب کاشانی به‌عنوان سرپرست تیم فوتبال امید باشد اما هیچ خبر دیگری نشده است. انتظار رئیس کمیته ملی المپیک، من و جامعه فوتبال از فدراسیون این است که زودتر تعیین تکلیف کنند. فوتبال ایران در شرایطی است که می‌تواند بعد از 20 سال در بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی بگیرد. به همین خاطر از روزی که تیم جدید کمیته ملی المپیک مستقر شد، ما به‌دنبال تعیین تکلیف هستیم. بعد از سه جلسه حضوری با دوستان فدراسیون فوتبال به توافق رسیدیم اما متأسفانه دوستان به دلایلی که نمی‌دانم چه چیزی است اقدام نکردند و خودشان باید پاسخگو باشند.»
 
بودجه فدراسیون‌ها 2 برابر می‌شود
در نخستین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در سال‌جاری در ارتباط با بودجه فدراسیون‌ها صحبت و عنوان شد که فدراسیون‌ها در سال 1402 دو برابر بودجه دریافت می‌کنند. مناف هاشمی، در رابطه با آنچه در این نشست گذشته، توضیح می‌دهد و می‌گوید: «شاخص‌های توزیع اعتبارات و کمک به فدراسیون‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. با تلاش‌هایی که در بحث بودجه داشتیم، می‌توانیم بگوییم که بودجه نسبتاً بهتر شده است. رقمی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تصویب و اعداد و ارقامی را هم مجلس تصویب کرد که هنوز جداول نهایی آن برای ما ارسال نشده است. امیدواریم با توجه به نیازهای کمیته ملی المپیک برای رویدادهای بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک و همچنین افزایش قیمت ارز دچار مشکل نشویم.» او در ادامه از پیش‌بینی حرف می‌زند: «پیش‌بینی ما در مورد توزیع بودجه فدراسیون‌ها این است که نسبت به سال قبل دو برابر آن را به فدراسیون‌ها بدهیم و ۱۰۰ درصد رشد داشته باشیم. در مورد شاخص‌های توزیع بودجه نیز قرار شد سه نفر اعضای هیأت اجرایی در جلسات مرکز نظارت و با حضور خود من به جمع‌بندی برسیم که شاخص‌ها را نهایی کنیم و پرداخت‌ها را در چهارچوب قاعده و قانون انجام دهیم و تلاش‌های موردی فدراسیون‌ها ما را مجبور نکند که به یک فدراسیون بیشتر پرداخت کنیم.»
 
15 میلیارد برای
مربیان خارجی
یکی از موضوعات مهمی که فدراسیون‌ها این روزها درگیرش هستند، بحث افزایش قیمت ارز است و هزینه‌هایی که باید برای سفرهای خارجی یا حتی مربیان خارجی پرداخت شود. هاشمی با اشاره به این موضوع از اختصاص 15 میلیارد تومان برای پرداخت هزینه‌های مربیان خارجی می‌گوید: «کمیته ۵ نفره‌ای که سه نفر از اعضای هیأت اجرایی عضو آنها هستند، تشکیل می‌شود و رقمی حدود ۱۵ میلیارد تومان را برای کمک به فدراسیون‌هایی که مربی خارجی دارند، در نظر گرفتیم.»

ZOOM
بودجه 510 میلیاردی برای کمیته
دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که بودجه کمیته ملی المپیک چه مقدار افزایش داشته است، می‌گوید: «بودجه ما ۵۱۰ میلیارد شده است. قبلاً ۲۳۰ میلیارد بوده است و ۱۰۰ درصد رشد داشته است اما این مبلغ هم پاسخگو نیست و داریم تلاش می‌کنیم این مبلغ افزایش داشته باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی