صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

پشت پرده امیدواری وزیر به بازگشت استقلال در آسیا

تعطیلات نوروز به داد آبی‌ها می‌رسد؟

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار

اتفاق تکراری در باشگاه استقلال به فاصله هفده سال رخ داده است، اما هر دو اتفاق یک خروجی داشت و آن هم حذف استقلال از بازی‌های آسیایی بود، اتفاقی که می‌تواند بیش از حد خشم هوادار را شعله‌ور کند و
نشان دهنده چرخه معیوب مدیریت در فوتبال ایران است. البته طبق معمول این حادثه نه قربانی در سطح مدیریت دارد و نه هیچ کس به خودش زحمت عذرخواهی رسمی از هوادار را می‌دهد. اما تا دلتان بخواهد همه قیافه حق به جانب به خود گرفته و سعی می‌کنند توپ را به زمین طرف مقابل بیندازند! نمونه بارز این ادعا هم مناظره رؤسای استقلال با مسئول خصوصی‌سازی (قربانزاده) بود که تا توانستند همدیگر را مقصر جلوه دادند، اما آنچه در نهایت خودش را بیشتر جلوه داد این بود که مدیرعامل استقلال که زمانی به ترکاندن بمب‌های خبری معروف بود و هواداران نیز او را دوست داشتند، حالا نزد هواداران منفور شده است. در این میان اما طبق عادت همیشگی این بار هم برای آرام شدن جو، مسئولان سعی می‌کنند با امید واهی برای خودشان زمان بخرند تا شاید این اتفاق وحشتناک نیز به دست فراموشی سپرده شود. این‌طور که جدیداً مسئولان وزارت ورزش گفته‌اند به‌دلیل تعطیلات نوروزی ایران از فیفا پانزده روز فرجه خواستند تا شاید دوباره استقلال شانس حضور در آسیا را پیدا کند، اما حتی این امید هم دل هواداران را که می‌دانند این اتفاق رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرد؛ آرام نمی‌کند. نکته دیگری که در این میان باید در نظر گرفت اینکه مسئولان وزارت ورزش نمی‌دانند مدیران استقلال نتوانستند تمام مراحل مجوز حرفه‌ای را طی کرده و حتی اگر بتوانند بدهی استرا را پرداخت کنند، مجوز حرفه‌ای برای این تیم صادر نمی‌شود و با وجود اینکه وزیر ورزش به نوعی از فتح‌الله‌زاده حمایت کرده و او را تا آخر فصل مدیرعامل استقلال می‌داند اما سازمان خصوصی‌سازی با مدیریت او مشکل دارد و خواهان برکناری او است. به نظر می‌رسد که دو ارگان هم برای حفظ و یا حذف مدیرعامل استقلال در تقابل با هم قرار دارند. بد نیست صحبت‌های سجادی را در خصوص حذف استقلال از آسیا با هم مرور کنیم. سجادی در این خصوص می‌گوید: «بیش از ۲ سال پیش اتفاقاتی افتاد و با رفتن برخی افراد مثل سرمربی تیم، یک سری دیون و مطالبات حقوقی و بین‌المللی ایجاد شد. اینها باید پیگیری، تسویه‌حساب و به قول امروزی‌ها مفاصاحساب شود. نه با کسی تعارف و نه با کسی شوخی دارند. باید تسویه حساب‌ها و مفاصا‌حساب‌ها گرفته شود. مطلب جدیدی نبود که در یک هفته، ۱۰ روز یا یک ماه گذشته اتفاق افتاده باشد. مطلبی بود که در چند ماه گذشته، یکی، دو سال گذشته و ادوار مدیریتی اخیر هم اعضای هیأت مدیره هم مدیران عامل یا خود ما می‌دانستیم که به هر حال چنین مطالبات و بدهی‌هایی است که باید تسویه شود.
 از طرف وزارت ورزش و جوانان با واگذاری که در یک سال اخیر اتفاق افتاد، منابعی را در اختیار مدیریت تیم قرار دادیم که باید تسویه‌حساب صورت می‌گرفت.» وزیر ورزش در ادامه می‌گوید: «در نهایت مقداری با کمبود وقت مواجه بودیم و مشکلات این روزها را شنیده و از آن مطلع هستید. همه‌گونه حمایت و قول مساعد را از فدراسیون فوتبال دارم و با مهدی تاج هم صحبت کرده‌ام تا اگر زمان و فرجه‌ای باشد، از آن استفاده کنیم‌. نهایت تلاش را انجام می‌دهیم تا اگر بشود و زمانی باقی مانده از آن برای مذاکرات با افرادی که در این زمینه مطالبه‌ای دارند از جمله سرمربی محترم اسبق استقلال استفاده شود. مطالب عدیده است. برخی می‌گویند زمان تمام شده و برخی می‌گویند هنوز بین یک تا ۲ هفته زمان باقی است. برخی می‌گویند زمان دریافت مجوز تمام شده و فقط برای بسته نشدن پنجره زمان باقی است. برخی هم می‌‌گویند خیر ما با وکیل استراماچونی در حال مذاکره هستیم. آنچه از دست وزارت ورزش برمی‌آید این است که خواهش می‌کنم از تمام فرصت‌ها استفاده شود. باید آنچه وظیفه داریم انجام بدهیم تا دل هواداران را خوشحال کنیم تا اگر بشود، این فرصت احیا شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی