صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۸

آخرین ال‌کلاسیکوی فصل برای فینال جام حذفی

عملیات انتحاری رئال در قلعه بارسلونا

بارسلونا و رئال مادرید امشب برای پنجمین بار در این فصل در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه نوکمپ به مصاف یکدیگر می‌روند. بارسا بازی رفت را با یک گل برده است.
ادر میلیتائو که معمولاً یکی از چهره‌های درخشان رئال در بخش دفاع محسوب می‌شود، با گل به خودی بازی رفت بارسلونا را به یک قدمی فینال کوپا دل ری و احتمالاً دبل قهرمانی داخلی رسانده است. اگرچه ناکامی اروپایی نقطه تاریک بزرگی در کارنامه این فصل کاتالان‌ها است اما تیم ژاوی پاسخ خوبی به حذف از رقابت‌های قاره‌ای داده و هفته به هفته به قهرمانی لالیگا نزدیک‌تر می‌شود. این هفته در خانه الچه که با سرعت به سمت سقوط حرکت می‌کند، با دو گل از روبرت لواندوفسکی و گل‌های آنسو فاتی و فران تورس به پیروزی 4 بر صفر رسیدند و اختلاف 12 امتیازی خود با تیم کارلو آنچلوتی را حفظ کردند. حالا تمرکزشان روی بازی امشب است و می‌خواهند برای هشتمین بار در 10 فصل گذشته به فینال جام حذفی برسند و بعد از سال 2007 با پیروزی در دیدار رفت، هرگز در نیمه‌نهایی حذف نشده‌اند.
برد مقابل الچه پنجمین پیروزی متوالی بارسلونا در رقابت‌های مختلف بود در دوره‌ای که تنها یک گل خوردند ضمن اینکه در این فصل تنها بایرن‌مونیخ در قلعه بارسلونا به پیروزی رسیده است. بعد از باخت 3 بر صفر مقابل بایرن در 9 بازی خانگی شکست نخورده‌اند و آخرین بردشان در نوکمپ هم برابر رقیب همیشگی‌شان بوده؛ رئال مادرید.
اما سفیدها این هفته با 6 گل رئال وایادولید را در هم کوبیدند تا برای ال‌کلاسیکو باروحیه باشند ضمن اینکه تیم آنچلوتی نیم‌نگاهی به بازی یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان با چلسی دارد که مربی‌اش، گراهام پاتر را اخراج کرده.
اگرچه بارسلونا پای ثابت فینال جام حذفی بوده اما رئال 9 سال است که در این بازی حاضر نبوده. آنها در فینال فصل 2014-2013 آبی اناری‌پوشان را شکست دادند.
از چهار بازی دو تیم در فصل 2023-2022 بارسلونا سه پیروزی داشته و نخستین دیدار دو تیم در لیگ را 3 بر یک در سانتیاگو برنابئو باخته. بارسلونا قبل از تعطیلات اخیر بازی‌های ملی در لیگ و قبل از آن در فینال سوپرجام اسپانیا موفق به شکست رئال مادرید شده است. برد آخر در لیگ صدمین پیروزی بارسلونا در ال‌کلاسیکو بود.
 
اخبار تیمی
بارسلونا برابر الچه مصدوم جدیدی نداشت اما پدری، عثمان دمبله، فرانکی دیونگ و آندریاس کریستنسن همچنان با مصدومیت درگیرند و در تمرین دوشنبه هم دیده نشدند بنابراین ژاوی باید بدون این چهار بازیکن تیمش را بچیند. رافینیا هم یک جلسه محرومیت خود را پشت سر گذاشته اما معلوم نیست بتواند جای تورس یا فاتی را بگیرد. مشارکت دومی در برد این هفته در حالی رقم خورد که پدرش از فرصت بازی پیدا نکردن او به‌شدت انتقاد و از احتمال جدایی‌اش صحبت کرد اما بعید است در بازی امشب جایی نداشته باشد.
آنچلوتی نگران آمادگی آنتونیو رودیگر است بعد از آنکه مدافع میانی آلمانی برد مقابل وایادولید را به‌دلیل ناراحتی زانو از دست داد اما به گفته مربی ایتالیایی مصدومیت او جدی نیست. فرلان مندی اما قطعاً به این بازی نمی‌رسد و ماریانو دیاس هم وضعیت مبهمی دارد هر چند قرار هم نبود در ترکیب اصلی باشد. خبر خوب اینکه ناچو فرناندس یک جلسه محرومیت را پشت سر گذاشته و اگر لازم باشد جای رودیگر را پر می‌کند. وینیسیوس جونیور هم در بازی رفت برای سومین بار در جام حذفی این فصل کارت زرد گرفت اما در پایان مرحله یک‌چهارم‌نهایی کارت‌های زرد پاک می‌شود و مهاجم برزیلی در دسترس است.

ترکیب احتمالی
بارسلونا:
 ‌تر اشتگن؛ کنده، آرائوخو، آلونسو، بالده؛ کسیه، بوسکتس، گاوی؛ رافینیا، لواندوفسکی، فاتی

رئال مادرید: کورتوآ؛ واسکس، میلیتائو، ناچو، آلابا؛ کروس، شوامنی، مودریچ؛ والورده، بنزما، وینیسیوس

 

جستجو
آرشیو تاریخی