صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

پیروز قربانی: آسیا می‌توانست ویترین بازیکنان شود

فتح‌الله‌زاده برود، چه کسی بیایـــــــــد؟

زمان ما هم سوء‌مدیریت باعث حذف استقلال شد

مهدیه دریابیگی
خبر نگار

حذف استقلال از آسیا کسی را موظف به عذرخواهی نکرد! در کل فرهنگ عذرخواهی از آنچه بر اثر سوء‌مدیریت در جامعه ما اتفاق می‌افتد در بین مدیران جا نیفتاده است ولی برعکس مدیران عادت به توجیه کردن و مقصر جلوه دادن شخص دیگری دارند تا توپ را به زمین او انداخته و خودشان را از زیر بار انتقادات خلاص کنند. در پی حذف استقلال از آسیا، علی فتح‌الله‌زاده استعفا کرد اما عمر این استعفا دو روز طول کشید و خیلی زود آقای رئیس توسط اعضای هیأت مدیره ابقا شد و به استقلال بازگشت. در ادامه اتفاقاتی که این روزها استقلال را به بحران کشیده است، حضور مدیرعامل و عضو هیأت مدیره استقلال در برنامه تلویزیونی نیز موضوع  تازه‌ای از حواشی بود که مشکلات این چند وقت اخیر استقلال را به مراتب بیشتر کرد. حالا مدیرعامل استقلال مقابل هوادار قرار گرفته است و طرفداران استقلال او را متهم ردیف اول می‌دانند. اتفاقی که به زعم تعدادی از کارشناسان بی‌عدالتی است. در پی وقوع اتفاقات اخیر به سراغ پیروز قربانی، بازیکن سابق این تیم رفتیم تا نظر او را در خصوص حذف استقلال از آسیا بدانیم. البته پیروز فتح‌الله‌زاده را مقصر اصلی این ماجرا نمی‌داند و از چرخه معیوب مدیریت در فوتبال صحبت به میان آورد.
 
استقلال از آسیا حذف شد! اتفاقی که به شدت هواداران استقلال را خشمگین کرده است، نظر شما در خصوص این ماجرا چیست؟
متأسفانه این اتفاق افتاد که البته نباید می‌افتاد. همیشه هم دود این اتفاقات به چشم هواداران تیم می‌رود.
شما فکر می‌کنید مقصر اصلی این اتفاق کیست؟
مقصر اصلی این اتفاق یک فرد خاص نیست، بلکه سیستم غلط مدیریتی در ورزش ما است. همانطور که دیدید در برنامه تلویزیونی دو طرف همدیگر را متهم کردند اما در اصل هر دو طرف بعضی از مسائل را درست عنوان کردند. آقای قربان‌زاده حرف‌های قشنگی زد اما به قول فتح‌الله‌زاده و مظلومی این حرف‌های قشنگ در ورزش خصوصاً در فوتبال قابل اجرا نیست. سیستم مدیریت در فوتبال ما معیوب است و اجازه نمی‌دهد که مدیران درست کار کنند.
یعنی شما مثل یکسری از افراد که فتح‌الله‌زاده را مقصر اصلی می‌دانند، ایشان را مقصر نمی‌دانید؟
نه، چون سیستم غلط است. این اشتباه است که یک نفر را سیبل قرار دهیم. فتح‌الله‌زاده درست می‌گوید مجبور است پول را به بازیکنانی بدهد که بازی می‌کنند. آنها هم به امید همین پول کار می‌کنند وگرنه انگیزه‌ای نخواهند داشت و اگر فکر کنند بازیکن مقصر است، اشتباه می‌کنند. بازیکن را نباید جلوی هوادار قرار دهیم. مگر کسی محض رضای خدا بدون دستمزد کار می‌کند که فوتبالیست بدون دستمزد کار کند. اصلاً چه کسی با استرا قرارداد بسته است؟ مگر نباید همان پاسخگو باشد اما وقتی مدیری از جایی می‌رود نه تنها پاسخگو نیست بلکه در جای دیگری مدیر می‌شود و کار می‌کند. حالا آقایان میزگرد بگذارند و یک نفر را سیبل کنند. مگر دورانی که تاج نبود همین آقایان میزگرد نمی‌گذاشتند و در این میزگردها نمایندگان مجلس می‌آمدند و تاج را می‌زدند در نهایت چه اتفاقی افتاد؟! تاج برگشت آب هم از آب تکان نخورد. حالا همین نمایندگان چرا نمی‌آیند پاسخگو باشند. چرا قانونی تصویب شد که سرخابی‌ها از دولت پول نگیرند؟! اگر این تیم‌ها دولتی نیستند چرا تمام تصمیمات برای آنها دولتی گرفته می‌شود؟ پس با این چرخه معیوب چه توقعی دارید مدیری بتواند کار کند؟! از خارج هم مدیر بیاورند نمی‌تواند کاری کند. حدود 18سال پیش زمان ما استقلال به خاطر سوءمدیریت حذف شد و دوباره این اتفاق افتاد و با این شیوه مدیریت باز هم اتفاقات اینطوری خواهد افتاد.
خیلی‌ها بر این عقیده هستند که فتح‌الله‌زاده نباید برمی‌گشت شما هم چنین نظری دارید؟
میثاقی هم این جمله را گفت اما من قبول ندارم. اگر فتح‌الله‌زاده برود، چه کسی در نهایت جای او را بگیرد؟ طی این سال‌ها مدیرانی که آمدند چه کاری کردند مشکل از فتح‌الله‌زاده نیست.
حذف از آسیا روی نحوه کار بازیکنان اثر می‌گذارد؟
قطعاً اثر می‌گذارد. بازیکن تلاش می‌کند که دیده شود. آسیا بهترین ویترین برای دیده شدن بازیکن است اما وقتی حذف شوند این فرصت برای بازیکن پیش نمی‌آید.
 با اینکه آقای ساپینتو مربی هیجانی است اما به نظر می‌رسد تیم  را خیلی خوب توانست جمع و جور کند.
افرادی که خیلی زود عصبانی می‌شوند و هیجانی هستند، افراد خوب و خوش قلبی هستند. ساپینتو رابطه خوبی با بازیکنان دارد و همین امر باعث شده که بتواند تیم را به خوبی جمع و جور کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی