صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حذف از آسیا اشکالی ندارد آقای فتح‌الله‌زاده

ماندن به چه قیمت؟

رضا حمیدی
روزنامه نگار
علی فتح‌الله‌زاده برای ماندن در رأس مدیریت باشگاه استقلال به نقطه‌ای رسیده که علاوه بر پاسخگو نبودن در مقابل ابهامات متعدد مالی در این باشگاه، در برنامه زنده تلویزیونی اعلام می‌کند که حذف تیمش از لیگ قهرمانان آسیا اشکالی ندارد! این جمله اگر از زبان هر یک از مدیران باشگاه استقلال خارج می‌شد و فتح‌الله‌زاده دستی بر آتش مدیریت این باشگاه نداشت، با حمله شدیدالحن فتح‌الله‌زاده مواجه می‌شد. علی فتح‌الله‌زاده اما بدون توجه به موضع‌گیری‌های تند گذشته خود علیه مدیران باشگاه استقلال حالا به نقطه‌ای رسیده که اعلام می‌کند اشکالی ندارد از آسیا حذف نشویم!
فتح‌الله‌زاده این جمله را در لحظاتی از زبان خارج کرد که بارها به هواداران میلیونی باشگاهش اشاره و در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرد باید در مقابل حجم عظیمی از حامیان باشگاه پاسخگو بود اما مدیرعامل استقلال عملاً با بیان این جمله که حذف از آسیا اشکالی ندارد، توجه ظاهری خود به هواداران این باشگاه را هم زیر سؤال برد.
علاوه بر این مسأله مهم که آقای مدیر به جای پیشرفت در عرصه مدیریت ورزشی به جایی رسیده که حذف از آسیا را عادی تلقی می‌کند، بی تفاوتی او در مقابل انتقادهای گسترده بازیکنان نیز جای شگفتی و حیرت دارد. فتح‌الله‌زاده این روزها به شدت زیر تیغ انتقاد هواداران استقلال قرار دارد و هر روز که می‌گذرد ناراحتی حامیان همیشگی این باشگاه عمیق‌تر هم می‌شود اما بازیکنان نیز ابایی از انتقاد علیه مدیریت باشگاه و شخص او ندارند که این بی‌سابقه‌ترین دوران مدیریت او در باشگاه استقلال است. آن شب در برنامه فوتبال برتر روزبه چشمی فقط گوشه‌ای از خشم بازیکنان استقلال نسبت به شرایط مدیریتی این باشگاه را بیان کرد اما نارضایتی از عملکرد فتح‌الله‌زاده بسیار وسیع‌تر است و عملاً همه بازیکنان نسبت به ادامه فعالیت فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال بیمناک هستند و دیگر او را مدیر قابل اعتمادی در این باشگاه نمی‌دانند.
فتح‌الله‌زاده اما بدون توجه به اینکه قرار است در محیطی کار کند که فقط یکی، دو عضو هیأت مدیره از او حمایت می‌کنند، بی‌ جهت اصرار به ماندن دارد در حالی که او باید پای استعفایش می‌ایستاد و این باشگاه را ترک می‌کرد تا لااقل اعتباری که طی سالیان طولانی در این باشگاه جمع کرده، بیش از این خدشه‌دار نشود. ماندن در چنین فضایی هرگز به سود علی فتح‌الله‌زاده نیست. او حتی اگر بدهی استراماچونی را پرداخت کند و فرض محال اینکه بعد از پرداخت بدهی با بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا موافقت شود که بسیار بعید است، نباید در باشگاهی به فعالیت ادامه دهد که اغلب بازیکنان با مصاحبه‌های تند و بی پروا مدیریتش را زیر سؤال بردند و هواداران نیز هر آنچه خواستند بعد از بازی با ذوب‌آهن نثارش کردند. شاید توجیه فتح‌الله‌زاده برای ماندن در استقلال فقدان گزینه برای سپردن مسئولیت مدیریتی باشگاه استقلال باشد اما حتی اگر وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی برای انتخاب مدیرعامل جدید این باشگاه با چالش مواجه شوند نیز ماندن به سود فتح‌الله‌زاده نیست و او باید برای همیشه این باشگاه را ترک کند.
مهر حذف از آسیا بر پیشانی فتح‌الله‌زاده چسبانده شده است و او با وجود موفقیت‌هایی که در طول دوران مدیریت خود در این باشگاه به دست آورده بود، دیگر آن مدیر محبوب گذشته نیست. شعار «حاج علی فتح‌الله، دوستت داریم به مولا» دیگر در ورزشگاه‌ها شنیده نمی‌شود و فتح‌الله‌زاده تبدیل به یکی از چهره‌های سیاه این باشگاه شده است. حذف از آسیا تمام اعتبار مدیریت او را زیر سؤال برده و فتح‌الله‌زاده برای حفظ اندک اعتبار باقی مانده خود باید باشگاه استقلال را برای همیشه ترک کند تا فرصت به مدیرانی برسد که شاید طرح و برنامه مطلوب‌تری برای خروج این باشگاه از چالش‌های بزرگ مالی داشته باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی