صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

قسمت اول جدال ایران – میانمار در رانگون شرجی

تیم ملی زنان در روز سرنوشت

ساعت 16 امروز تیم ملی فوتبال زنان ایران بازی رفت مقابل میانمار در مقدماتی المپیک 2024 پاریس را در شهر رانگون برگزار می‌کند. سه روز بعد دو تیم در همین شهر برای بار دوم با هم روبه‌رو خواهند شد تا یکی از آنها به مرحله دوم مقدماتی المپیک در قاره آسیا صعود کند.
میانمار در رنکینگ فیفا وضعیت بهتری از تیم ملی زنان ایران دارد و شانس این تیم برای صعود حداقل روی کاغذ بیشتر است، ولی عبور از سد این تیم برای شاگردان مریم آزمون مأموریت غیرممکنی نیست و حتی با وجود امتیاز میزبانی حریف، می‌توانند تیم صعودکننده باشند.
دو تیم در چهار سال گذشته با هم روبه‌رو نشده‌اند و بازی امروز می‌تواند برای هر دو تیم غافلگیرکننده باشد. همچنین برنده بازی امروز می‌تواند برای بازی دوم در موقعیت روحی بهتری قرار بگیرد و برای همین بازی امروز تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است؛ نکته‌ای که آزمون هم در روزهای گذشته به آن اشاره کرده است. البته طبیعی است که ایران بازی را با احتیاط بیشتری شروع کند و بعد از ارزیابی اولیه حریف به فکر پیاده کردن برنامه‌های تهاجمی‌اش باشد.

شرجی بالای رانگون
کاروان تیم ملی زنان یکشنبه وارد رانگون شد و در روزهای گذشته فرصت داشته کمی با شرایط محل برگزاری بازی تطبیق پیدا کند. آزمون در نشست خبری به شرجی بالای رانگون اشاره کرد که امتیاز مهمی برای تیم میزبان خواهد بود. او همچنین از کنفدراسیون فوتبال آسیا گلایه کرد که چرا هر دو بازی رفت و برگشت در یک کشور برگزار می‌شود.
آزمون گفت: «طبق برنامه قبلی اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی با تیم میانمار ساعت 18 بود، اما با انصراف تیم‌های بنگلادش و مالدیو مقرر شد دو بازی با تیم میانمار در ساعت 16 انجام دهیم. با توجه به اینکه در این زمان دمای هوا بسیار گرم و شرجی است، شرایط را برای بازیکنان ما سخت می‌کند. این موضوع به سود تیم میانمار است و از شرایط میزبانی خود بهره می‌برد. عملاً بدون حضور تیم‌های بنگلادش و مالدیو با بازی مقابل میانمار سرنوشت‌مان در این گروه مشخص می‌شود. تنها چیزی که خیلی باعث فشار برای تیم ماست، آب و هوای شرجی اینجاست و به نظر من باید بازی رفت و برگشت در دو کشور برگزار می‌شد.»
تیم ملی زنان ایران در فوتبال آسیا پیشینه کمتری نسبت به تیم‌های شرق قاره دارد، ولی برگزاری لیگ برتر در چند سال گذشته کمک کرده که بازیکنان به شرایط مسابقات سطح بالا نزدیکتر شوند. البته کمبود بازی‌های تدارکاتی یکی از مشکلات این تیم است که آزمون در مصاحبه‌های روزهای اخیر هم به آن اشاره کرد. تیم ملی زنان در سال 2022 موفق شد برای اولین بار حضور در جام ملت‌های آسیا را هم تجربه کند و هرچند نتوانست از گروهش صعود کند، ولی بازیکنان شانه به شانه شدن با بازیکنان تیم‌های مدعی را تجربه کردند. ایران در مرحله گروهی با چین همگروه بود و با 7 گل شکست خورد؛ تیمی که در نهایت قهرمان این تورنمنت شد. میانمار هم مثل ایران در سید چهارم مسابقات بود که در رده آخر گروهش ایستاد.

امیدواری آزمون برای صعود
آزمون در نشست خبری پیش از بازی گفت: «خوشحالم که در میانمار حضور داریم و از حمایت فدراسیون فوتبال ایران به جهت تدارکات و پشتیبانی از تیم ملی فوتبال بانوان تشکر می‌کنم. تیم میانمار بسیار قوی است و در رنکینگ جهانی در رده 45 قرار دارد. ما این تیم را کاملاً آنالیز کرده‌ایم و نقاط ضعف‌ و قوت‌شان را می‌شناسیم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از سد این تیم بگذریم.»
او درباره مراحل آماده‌سازی تیمش اضافه کرد: «دو مرحله اردوی آماده‌سازی پیش از اعزام به مسابقات برگزار کردیم. سعی ما در تمرینات بر این بود تا بازیکنان را برای مسابقات مرحله انتخابی المپیک فوتبال بانوان آسیا آماده کنیم که خوشبختانه شاگردانم در شرایط خوبی قرار دارند. نسل بسیار خوبی از فوتبال بانوان را در حال حاضر در اختیار داریم. آنچه مسلم است بازی‌های تدارکاتی باعث می‌شود ما در شرایط مسابقه قرار بگیریم. چه در نوع بازی، چه در ترکیب تیم و انتخاب بازیکنان به ما خیلی کمک می‌کرد. البته تمام بازیکنان ما در شرایط مسابقه هستند و تیم یکدست و با انگیزه‌ای داریم. هدفمان صعود از مرحله مقدماتی و حضور در دور دوم مسابقات است و امیدوارم بهترین عملکرد را در این دو بازی از خود به جای بگذاریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی