صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

سرمربی استقلال خسته از وعده‌های توخالی

رضایت ساپینتو ازاستعفای فتح الله‌زاده!

 

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
 جدایی علی فتح الله‌زاده از باشگاه استقلال هرگز برای ریکاردو ساپینتو اتفاق ناخوشایندی محسوب نمی‌شود. مردی که چند روز قبل از علنی شدن جدایی آقای مدیر در مصاحبه‌ای تند صراحتاً به بدقولی‌های مکرر مسئولان باشگاه استقلال اشاره و اعلام کرد که ماه‌ها است حقوقی از باشگاه دریافت نکرده است. ساپینتو از عملکرد مدیران باشگاه استقلال و در رأس همه علی فتح الله‌زاده هیچ رضایتی نداشت و تمام عکس‌های یادگاری که او درکنار آقای مدیرانداخته بود نشان می‌داد هیچ ارتباط صمیمانه‌ای میان او و
فتح الله‌زاده برقرار نیست. ساپینتو حتی قصد داشت بعد از جدایی مصطفی آجورلو که عامل حضورش در باشگاه استقلال بود، از سمتش استعفا بدهد. او حتی این موضوع را اعلام هم کرده بود اما به توصیه آجورلو و مشاورانش راضی به ماندن شد و بعد از آن نیز در یک جلسه دو نفره با مدیرعامل جدید شرکت کرد تا شاید ارتباط تازه‌ای میان او و مدیرعامل جدید ایجاد شود که هیچ گاه چنین اتفاقی رخ نداد و او و آقای مدیر همچون دو خط موازی هیچ گاه به هم نرسیدند تا اینکه فتح الله‌زاده به‌دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی سنگین استراماچونی از سمت خود کناره‌گیری کرد و از باشگاه رفت.
 واکنش ریکاردو ساپینتو به جدایی فتح الله‌زاده خود گویای حس درونی آقای سرمربی از کناره‌گیری آقای مدیر است. ساپینتو بی‌آنکه حتی یک تشکر خشک و خالی از فتح  الله‌زاده داشته باشد نسبت به این کناره‌گیری واکنش نشان داد و به نوعی حس رضایتمندی خود از جدایی فتح الله‌زاده را عیان کرد. ساپینتو با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نیز به این موضوع مهم مهر تأیید زد که هیچ ناراحتی از این اتفاق ندارد. او با خطاب قراردادن بازیکنان و هواداران باشگاه به نوعی قصد باز کردن دروازه جدیدی پیش روی استقلال را داشت تا شاید بعد از جدایی مدیرعامل باشگاه استقلال بازهم پیروزی‌های تیمش ادامه داشته باشد واستقلال به سمت موفقیت حرکت کند.  درواقع ساپینتو با انتشار آن استوری به‌دنبال این هدف مهم است که تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال لطمه‌ای به نتایج وارد نیاورد و رفتن فتح الله‌زاده بی‌اثر شود. ساپینتو در حقیقت عزم خود را جزم کرده تا بعد از جدایی مدیرعامل، استقلال را به سمت و سوی موفقیت سوق دهد ومانع از فروپاشی تیمش در لیگ جاری شود. استقلال او اکنون وضعیت بسیار مطلوبی در جدول رده‌بندی دارد. ساپینتو می‌داند که اگر سازمان فکری تیمش از هم بپاشد، شانسش برای رسیدن به جام قهرمانی را از دست خواهد داد. جامی که به دستان او و بازیکنان بسیار نزدیک است و تنها یک لغزش از سوی سپاهان صدرنشین که در صدر جدول قرار دارد کافی است تا استقلال برای دومین فصل پی درپی جام قهرمانی لیگ برتر را به چنگ آورد و بربام فوتبال ایران بنشیند. البته دراین راه بعید است که بازیکنان نیز او را مشایعت و همراهی نکنند. بازیکنانی که بعد از پیروزی مقابل ذوب آهن یکی بعد از دیگری علیه مدیرعامل مستعفی مصاحبه کردند تا مشخص شود علی فتح الله‌زاده نه تنها در افکار ساپینتو بلکه در میان بازیکنان نیز اثرگذاری ندارد و دیگر کسی روی قول‌های او حساب باز نمی‌کند.  ساپینتو با تکیه براین بازیکنان و حتی هوادارانی که برای همیشه از فتح الله‌زاده قطع امید کرده‌اند به‌دنبال دستاوردی بزرگ در یک فصل پرحاشیه است. فصلی که استقلال ابتدا با مدیریت مصطفی آجورلو کارش را آغاز کرد. سپس مدیریت به دست فتح الله‌زاده سپرده شد و حالا این باشگاه در آستانه فعالیت دوباره با سومین مدیرعامل است و اگر مدیرعامل یا سرپرست جدید معرفی شود، آبی‌ها در فصلی که به لحاظ فنی وضعیت مطلوبی دارند و در حوزه مدیریتی بدترین دوران خود را تجربه می‌کنند باید هفته‌های باقی مانده را نیز سپری کنند تا شاید دوباره صاحب جام قهرمانی شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی