صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حلالی: بازیکنان بدانند این تیم پرافتخارترین تیم ایران است

پرسپولیس هنوز نباخته؛ می تواند جبران کند

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

اسماعیل حلالی هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است کادر فنی پرسپولیس باید در شرایط حساس فعلی به لحاظ روحی روانی با صحبت کردن و تمهیدات ویژه، بازیکنان را در شرایط خوب و ایده‌آلی قرار دهد. به بهانه برد سرخپوشان مقابل مس رفسنجان و بازی پیش روی آنها مقابل ملوان در ورزشگاه آزادی با حلالی هم‌صحبت شدیم.
از نحوه بازی پرسپولیس و نمایش ارائه شده از سوی بازیکنانش مقابل مس رفسنجان رضایت داشتید؟
 فکر می‌کنم بازی از سوی دو تیم خوب شروع شد و هر دو تیم بازی سرعتی و پایاپایی از خود ارائه دادند و تا لحظه‌ای که مدافع تیم میزبان از زمین اخراج نشده بود این موضوع نزد دو تیم مشهود بود اما بعد از اخراج بازیکن میزبان و به گل رسیدن پرسپولیس شکل بازی تغییر کرد.
 بیشتر در رابطه با این تغییر صحبت می‌کنید؟
به نظرم بعد از اخراج بازیکن حریف بازی شکل خودش را از دست داد. در واقع پرسپولیس برای گلزنی خیلی خودش را به آب و آتش نمی‌زد و شاید هر ۲۰دقیقه یک بار موقعیت گل خلق می‌کرد و شاید تا حدودی به لحاظ روانی تحت فشار نتیجه‌گیری دو تیم مدعی دیگر قرار داشت که این مسأله به شکل مستقیم روی بازی و شکل کار بازیکنان پرسپولیس تأثیر گذاشته بود که در این راستا حتماً کادر فنی پرسپولیس باید اقدامات ویژه‌ای را روی بازیکنان انجام دهند.
منظورتان دقیقاً چه اقداماتی است؟
کادر فنی باید با بازیکنان صحبت کرده و آنها را به لحاظ روحی روانی در وضعیت بالایی قرار دهند و بیشتر از این حیث با بازیکنان کار کنند. پرسپولیس برد و سه امتیاز بسیار باارزش کسب کرد اما بازی شکل خوبی نداشت و دلایل خاص این موضوع را قطعاً کادر فنی پرسپولیس خوب می‌داند چون آنها با بازیکنان کار می‌کنند و بهتر از هر کسی به شرایط فنی و روحی روانی بازیکنان اشراف دارند و در جهت بهبود آن تلاش خواهند کرد.
 به نظرتان پرسپولیس می‌تواند در شش بازی باقی‌مانده، چهار امتیاز اختلاف با تیم صدرنشین را جبران کند؟
حتماً می‌تواند جبران کند. حتی به نظرم پرسپولیس می‌تواند در دو یا سه بازی آینده چهار امتیاز را جبران کند چون همه دیدند سپاهان هم مقابل تیم صنعت نفت شکل خیلی خوبی نداشت و با یک گل مشکوک به برتری رسید که حرف و حدیث زیادی داشت. از این‌رو به نظرم هر تیم مدعی که بازیکنانش به لحاظ روانی در شرایط خوبی قرار داشته باشد شانس موفقیت و قهرمانی‌اش بیشتر خواهد بود.
در رابطه با دیدار پرسپولیس مقابل ملوان در روز پنجشنبه چه تحلیلی دارید؟
ملوان تیم دونده و خوبی است و تا زمانی که گلی دریافت نکند شکل و روند کاری‌اش اینگونه است که خیلی می‌دوند و تلاش می‌کنند اما پرسپولیس باید به این تیم ضربه زده و زود به گل برسد و بعد از رسیدن به گل هم پلن‌های بعدی‌اش را رو کند و به یک گل بسنده نکند. در واقع باید باور بازیکنان پرسپولیس به آن درجه برسد که اینجا پرسپولیس و پرافتخارترین تیم ایران است و شرایط بازی‌اش تحت تأثیر تیم سپاهان قرار نگیرد. بازیکنان پرسپولیس باید راحت‌تر بازی کنند و کادر فنی با صحبت کردن در این شرایط حساس فشار را از روی بازیکنان تیم بردارند.
در خصوص رویارویی با گل‌گهر در جام حذفی چقدر به برد پرسپولیس خوشبین هستید؟
 قرعه را خودم برداشتم و خیلی به برد مقابل گل‌گهر خوشبین هستم و خیلی قاطعانه از این موضوع حرف می‌زنم. اگر بازیکنان پرسپولیس شکل خودشان را داشته باشند هیچ تیمی حتی سپاهان و استقلال هم حریف پرسپولیس نمی‌شوند چه برسد به گل‌گهر. از این‌رو به رسیدن پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی خیلی خوشبینم و فکر می‌کنم پرسپولیس در جام حذفی هم شانس زیادی برای قهرمانی و موفقیت و کسب سهمیه از طریق این جام دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی