صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

خشم هواداران استقلال بابت حذف از آسیا

سال نو مبارک آقای فتح‌الله‌زاده!

استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شد! گرچه این خبر را فدراسیون فوتبال و کمیته تأیید مجوز حرفه‌ای هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است اما بعد از بررسی مدارک مرتبط با باشگاه استقلال این خبر به طور رسمی اعلام خواهد شد و باشگاه استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا منع می‌شود. ممکن است اعلام رسمی این خبر تا اوایل خرداد ماه نیز به درازا بکشد به این دلیل که بررسی مدارک تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تا آن زمان طول خواهد کشید اما با توجه به اینکه باشگاه استقلال تا زمان تعیین شده از سوی فیفا نتوانسته بدهی به استراماچونی را پرداخت کند، حضورش در لیگ قهرمانان آسیا تأیید نخواهد شد.
علاوه بر اینکه استقلال قطعاً از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده و نمی‌تواند در این عرصه شرکت کند، احتمال کسر امتیاز نیز وجود دارد. در واقع مسئولان باشگاه استقلال بعد از اینکه در تاریخ مورد نظر موفق به پرداخت بدهی استراماچونی نشدند، باید همچنان پیگیر پرداخت بدهی به سرمربی سابق خود باشند تا جرایم افزایش نیابد. مادامی که باشگاه استقلال در پرداخت بدهی استراماچونی از خود تأخیر به خرج دهد، پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه نیز مسدود خواهد بود و باشگاه‌هایی که در فیفا پرونده باز دارند، از فعالیت نقل و انتقالاتی نیز محروم خواهند بود.
هواداران استقلال در شرایطی روزهای پایانی تعطیلات نوروز را به تلخی گذراندند که مدیران این باشگاه قول داده بودند تا قبل از پایان مهلت تعیین شده، بدهی به استراماچونی را پرداخت کنند. حتی گفته شده بود پنجشنبه‌ای که گذشت و در آخرین روز مهلت داده شده، این مبلغ از سوی باشگاه استقلال به حساب استراماچونی واریز خواهد شد اما در نهایت اتفاقی رخ نداد و باشگاه استقلال برخلاف وعده خود عمل کرد و موفق به پرداخت بدهی سنگین استراماچونی نشد تا عملاً از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. بدون شک اگر علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال محاسبات دقیق‌تری انجام می‌داد و بی‌جهت منتظر برخی نهادها نمی‌ماند و خودش می‌توانست مبالغ مورد نظر را جور کند و به حساب استراماچونی انتقال دهد، این بلای بزرگ بر سر این باشگاه نازل نمی‌شد. حتی انتظار بود آقای مدیر که همواره خود را یک استقلالی تمام عیار می‌داند یک ماه قبل از پایان مهلت داده شده از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد تا شاید فرصت برای مدیر بعدی باقی باشد تا بدهی به استراماچونی را تا قبل از پایان مهلت تعیین شده پرداخت کند اما فتح‌الله‌زاده در راستای کناره‌گیری به موقع خود نیز اقدامی انجام نداد تا در نهایت وضعیتی به وجود آید که برای هیچ کس قابل تغییر نباشد. اکنون هر مدیر جدید دیگری هم بر مسند کار نشیند، باز هم قادر به حل این بحران نیست و حتی اگر همین امروز نیز بدهی به استراماچونی به حسابش واریز شود، استقلال شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیای فصل آتی نخواهد داشت و حذفش از این رقابت قطعی است.
اینکه چرا استقلال به چنین سرنوشتی دچار شد را باید از علی فتح‌الله‌زاده و مشاوران پرتعدادش سؤال کرد که در زمان قابل توجهی که در باشگاه استقلال حضور داشتند هیچ اقدامی در راستای بهبود اوضاع مالی این باشگاه انجام ندادند. شگفتا که فتح‌الله‌زاده در طول دوران مدیریت خود بی‌آنکه توجهی به مسئولیت‌های محوله خود داشته باشد، بارها اعلام کرد که هر کس می‌تواند بدهی‌های بزرگ این باشگاه را پرداخت کند به باشگاه استقلال بیاید، در حالی که انتظار از فتح‌الله‌زاده این بود با توجه به وضعیتی که در این باشگاه حاکم بود و ناتوانی‌اش در پرداخت بدهی‌‌ها اساساً مدیریت این باشگاه را نمی‌پذیرفت و به این باشگاه نمی‌آمد اما نشستن روی نیمکت مدیریت باشگاه استقلال آن قدر برای آقای مدیر شیرین و پرحلاوت بود که او بدون توجه به اینکه چه کارنامه‌ای از خود بجا می‌گذارد دوباره راه باشگاه استقلال را در پیش گرفت و به این باشگاه بازگشت تا در نهایت به دلیل محاسبات سراسر غلط خود مسبب اصلی حذف این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد و تمام عقبه روشن خود در این باشگاه را از ذهن هواداران استقلال پاک کند. هوادارانی که حالا خواستار جدایی او از باشگاه استقلال هستند و چیزی جز رفتن قطعی او از این باشگاه نمی‌خواهند و بر این باورند که دوران مدیریت او در باشگاه استقلال برای همیشه به پایان رسیده و فتح‌الله‌زاده و یارانش دیگر حتی نباید فکر مدیریت در باشگاه استقلال به ذهن‌شان خطور کند.

جستجو
آرشیو تاریخی