صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

بقا در کورس با چنگ و دندان

حدود سه هفته بعد از شکست ناامید‌کننده مقابل سپاهان که تا حدی امیدهای پرسپولیس برای قهرمانی را به باد داد و در اولین بازی از سال جدید، پرسپولیس باید در یکی از دشوارترین مسابقات باقیمانده‌اش پیروز می‌شد چرا که ساعاتی قبل از این مسابقه هم استقلال هم سپاهان مقابل حریفان خود برنده شده بودند و تیم یحیی برای حفظ امیدهای اندکش جهت سبقت از این رقبا حتماً باید برنده از رفسنجان برمی‌گشت.
مرتضی پورعلی گنجی به این بازی نرسید و پریرا هم محروم بود اما سعید صادقی بعد از مدت‌ها به ترکیب تیم برگشت و فیکس شد. با این حساب تغییرات مهمی در تمام خطوط پرسپولیس شکل گرفت و یحیی ترکیب تیمش را تا حدودی متحول کرد. علی نعمتی برای اولین بار در این فصل از ابتدا در مرکز خط دفاعی بازی کرد و زوج گولسیانی شد، دانیال به ارنج اصلی برگشت و هنانوف نیمکت‌نشین شد، سروش رفیعی بعد از مدت‌ها فیکس بازی کرد و به نوعی یحیی از یک هافبک دفاعی که سرلک بود، سود برد. سعید صادقی و ترابی در کناره‌های خط میانی حاضر شدند و مهدی عبدی بعد از مدت‌ها در خط حمله جلوتر از عمری فیکس شد.
مس رفسنجان اما بازی را بهتر شروع کرد و در 15 دقیقه ابتدایی تسلط بیشتری روی توپ داشت. آنها بهتر از پرسپولیس توپ را روی زمین می‌چرخاندند اما اولین حرکت مفید پرسپولیسی‌ها در فاز حمله مهم‌ترین صحنه بازی را رقم زد. فرار مهدی عبدی از تله آفساید خط دفاع حریف او را در موقعیت تک به تک با لک قرار می‌داد اما رامتین سلیمان‌زاده مدافع میانی میزبان عبدی را سرنگون کرد. داور بلافاصله با کارت قرمز مدافع مس را جریمه کرد و خطا را بیرون محوطه جریمه اعلام کرد اما با نظر قاطع کمک‌داور اولش توپ را روی نقطه پنالتی برد. این تصمیم با اعتراض شدید مسی‌ها و نیمکت این تیم مواجه و برای چیزی حدود 5 دقیقه بازی به آشوب کشیده شد اما سرانجام گولسیانی پشت توپ ایستاد و در حالی که لک را فریب داده بود توپ را به تور دروازه مس چسباند.
یک دقیقه بعد شوت عمری می‌توانست حاکی از شرایط برتر پرسپولیس باشد اما تیم یحیی تا پایان نیمه نخست نتوانست موقعیتی روی دروازه حریف خلق کند.
با شروع نیمه دوم پرسپولیس شرایط بهتری در فاز حمله پیدا کرد و از برتری نفری خود سود برد و چند موقعیت ساخت اما برای رسیدن به گل دوم بدشانس و بی‌دقت بود. دقیقه 53 عمری موقعیت گلی ساخت اما لک اجازه نداد ضربه دانیال تبدیل به گل شود و در برگشت هم ضربه پرسپولیسی‌ها بلاک شد.
دقیقه 54 بار دیگر شوت عمری بلاک شد و دقیقه 58 ضربه فنی ترابی دقیق نبود.
دقیقه 60 باز هم فرارهای عمری و کات بک او شانس دیگری برای پرسپولیس ساخت و با بغل پای عبدی، سروش رفیعی شانس گلزنی پیدا کرد اما این بار مدافع مس اجازه گلزنی نداد و توپ را برگشت داد. دقیقه 63 هم شوت عمری با اختلاف زیاد بیرون رفت و این آخرین حرکت تهاجمی پرسپولیس مقابل تیم 10 نفره حریف بود.
در شرایطی که محمد ربیعی با تغییرات زیاد سعی در استفاده از ضدحملات داشت اما خط دفاع پرسپولیس اشتباهی مرتکب نشد. با این حال به شکل عجیبی پرسپولیس در 15 دقیقه ابتدایی در لاک دفاعی فرو رفت و مقابل تیم 10 نفره مس مشغول دفاع صرف شد.
مس که برای گلزنی و رسیدن به نتیجه مساوی با یک بازیکن کمتر به در و دیوار می‌زد تنها یک شانس نصف و نیمه در دقیقه 86 ایجاد کرد و در نهایت پرسپولیس با همان پنالتی که نتیجه تصمیم اشتباه کمک‌داور و داور بود در این بازی سخت برنده شد تا همچنان با همان اختلاف چهار امتیازی از صدر و یک امتیازی از استقلال برای جا گذاشتن این دو تیم به شش بازی باقیمانده امیدوار بماند.

جستجو
آرشیو تاریخی