صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

ماجرای درگیری سرمربی تراکتور با بازیکن خارجی اش

آلوز: سوء‌تفاهم بود

پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تیم تراکتور پیش از دیدار تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر تصمیم گرفت تا ریکاردو آلوز بهترین پاسور لیگ را از ترکیب سرخپوشان کنار بگذارد. تصمیمی که با واکنش ریکاردو آلوز همراه شد و این بازیکن با انتشار استوری عجیب در فضای مجازی خبر از درگیری خود با خمس در تمرینات تراکتور داد.
اما ریکاردو آلوز در زمان تمدید قرارداد خود با تراکتور، طی توافقی شفاهی به مدیران تراکتور اعلام کرده است باید در زمان تولدش (25 مارس) در کشور خود باشد که این موضوع با موافقت مدیران تراکتور مواجه شده است. به همین دلیل نیز آلوز پس از تعطیلات نوروزی مطابق توافقی که با باشگاه تراکتور داشته به خاطر برگزاری جشن تولدش با چند روز تأخیر به تمرینات تراکتور اضافه شد؛ اتفاقی که اعتراض شدید پاکو خمس را به‌دنبال داشت.
خمس معتقد است هافبک پرتغالی تیمش برای غیبت در تمرینات باید شخصاً با او هماهنگ می‌کرده است، اما آلوز اعتقاد دارد در زمان تمدید قرارداد در این زمینه با باشگاه توافق کرده است.این اتفاق در نهایت باعث شده است تا خمس نام هافبک گل‌ساز خود را برای دیدار با نفت مسجدسلیمان از ترکیب تیمش خارج کند که همین موضوع با اعتراض آلوز همراه شد و این بازیکن اقدام به انتشار استوری جنجالی در فضای مجازی کرد:«هواداران عزیز کاملاً واضح بگویم، من از تیم خارج شدم زیرا آقای پاکو خمس در روز سه‌شنبه گذشته 28 مارس سعی کرد به من حمله فیزیکی کند. همان‌طور که متوجه می‌شوم باشگاه نسبت به رعایت قوانین انضباطی باشگاه و قانون در خصوص این رفتار ظالمانه مسئولیت‌های لازم را انجام می‌دهد. مطمئنم که در بازی بعدی در ترکیب قرار خواهم گرفت زیرا آماده کمک به تیمم هستم.»
اما بعد از جلسه‌ای که میان سرمربی با بهترین بازیکن تیمش برگزار شد طرفین تمام مسائل به وجود آمده را فراموش کرده‌اند. آلوز می‌گوید:«همه چیز حل شد و هرگونه سوءتفاهم برطرف شد. ما یک خانواده هستیم. مشکلاتی ظاهر شده بود که حل شده است. ما همه متحد و آماده‌ایم تا برای اهدافمان تا انتها بجنگیم. ما آماده‌سازی برای یک بازی مهم را آغاز می‌کنیم و خانواده تراکتور کنار یکدیگر خواهند بود. من هیچ مشکلی با باشگاه و مربی ندارم.همه چیز حل شده است. ممنونم از تراکتور برای همه حمایت‌ها، با عذرخواهی از تمام اعضای باشگاه و هواداران.»
سرمربی تراکتور هم خیال هواداران تراکتو را راحت کرد:«اصلا برای من مهم نیست که در فضای مجازی چه صحبتی می‌شود. من هیچ چیزی در فضای مجازی منتشر نکردم و به همین دلیل، برایم مهم نیست. ما با ریکاردو آلوز جلسه داشتیم؛ اما جلسه خصوصی بود و بهتر است نتیجه آن هم خصوصی بماند. هواداران تراکتور هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.»
باشگاه تراکتور هم برای اینکه بیش از این پاسخگوی رسانه‌ها نباشد و آرامش تیمش هم حفظ شود بعد از جلسه برگزار شده اطلاعیه‌ای را صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است: «پیرو اتفاقات و مسائل پیش آمده در خصوص ریکاردو آلوز (شنبه ۱۲ فروردین) هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور جلسات متعددی با پاکو خمس، سرمربی تیم و ریکاردو آلوز به همراه محمدرضا اخباری، کاپیتان تیم برگزار و در خصوص مسائل پیش آمده گفت‌وگو کرد.
پس از بررسی موضوع و توضیحات ارائه شده و باتوجه به عذرخواهی ریکاردو آلوزدر صفحه شخصی خود بابت مطالبی که قبلاً طرح کرده بود، این بازیکن با نظر مساعد پاکو خمس از روزهای آتی به تمرینات گروهی تیم برمی‌گردد و در خدمت تیم خواهد بود.نصیرزاده در پایان این جلسات با اشاره به اینکه جایگاه باشگاه تراکتور از هر فرد طرف قرارداد بالاتر است و باشگاه برای ادامه رقابت‌ها به آرامش نیاز دارد، گفت:« نتیجه این جلسات باید به برقراری آرامش در تیم منجر شود. همچنین وی خواستار برقراری نظم و انضباط و رعایت آن توسط تمام طرف‌های قرارداد شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی