صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

گفت‌و‌گو با نازنین ملایی، یکی از خاص‌ترین چهره‌های ورزش زنان:

پذیرش اتفاق جاکارتا، طلاهای تایلند را رقم زد

کسب سه مدال طلا در رقابت‌های رویینگ قهرمانی آسیا، نازنین ملایی را به یکی از خاص‌ترین چهره‌های ورزش ایران در سال‌جاری تبدیل کرده است. دختر قایقرانی که در المپیک توکیو توانست با قرار گرفتن در رده یازدهم، بهترین نتیجه قایقرانان ایران در ادوار المپیک را کسب کند؛ نتیجه‌ای که او را قانع نکرد. نازنین بعد از المپیک توکیو همه توانش را برای کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی هانگژو به کار گرفت اما با لغو بازی‌های آسیایی، شرایط سختی برایش رقم خورد تا اینکه در رقابت‌های قهرمانی آسیا به سه مدال طلا رسید؛ اتفاق نادری که حالا از او یک شانس مسلم مدال طلا در بازی‌های آسیایی ساخته است. به بهانه عملکرد فوق‌العاده نازنین ملایی در سال 1401 و سال متفاوتی که پیش رو دارد، در آخرین شماره ایران ورزشی در سال‌جاری با او همکلام می‌شویم.

دختر قایقران ایران از لغو بازی‌های آسیایی هانگژو می‌گوید و تأثیری که روی او گذاشته است: «سال 1401 برای من به دو نیمه تقسیم می‌شود. در نیمه اول به خاطر لغو بازی‌های آسیایی فراز و نشیب زیادی را تجربه کردم. همه برنامه‌هایم بهم ریخت و این موضوع اذیتم می‌کرد اما توانستم خودم را جمع و جور کنم و تمریناتم را با قدرت ادامه بدهم. در شش ماهه دوم شرایط برای من فرق کرد. فرصت حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آوردم، ضمن اینکه در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانستم به سه مدال طلا برسم.»
او ادامه می‌دهد: «در ورزش یاد گرفته‌ام که بعد از هر فراز و نشیبی یک اتفاق خوب است و اگر مقاومت نکنم، این اتفاق‌های خوب را لمس می‌کنم. اتفاق‌های بد دو پیغام دارند. یا اینکه باید بپذیریم مسیری که در آن قرار گرفته‌ایم، اشتباه است و چیزی که می‌خواهیم متعلق به ما نیست؛ یا اینکه در آن موقع نباید چیزی که می‌خواهیم را به دست آوریم و نیاز است که قوی‌تر شویم.»
نازنین ملایی با این توضیح به بازی‌های آسیایی جاکارتا بر می‌گردد: «من در بازی‌های آسیایی جاکارتا باید طلا می‌گرفتم اما طلایم تبدیل به نقره شد. من فکر همه چیز را کرده بودم و فکر می‌کردم طلا می‌گیرم اما در شرایط آب و هوایی جاکارتا، در موقعیتی قرار گرفتم که برایش آماده نبودم اما حریف چینی کامل برای آن شرایط آماده بود. بعد از جاکارتا با وجود اعتماد به نفسی که داشتم، می‌دانستم که باید آماده‌تر باشم. با اتفاقی که افتاده بود، کنار آمدم و همین پذیرش، نتیجه‌اش شد آنچه در المپیک برایم رقم خورد. اگر در جاکارتا بهم می‌ریختم حتماً نتیجه المپیک به دست نمی‌آمد.»
ملایی از جاکارتا و المپیک توکیو عبور می‌کند و باز به رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند می‌رسد: «در تایلند همان شرایط آب و هوایی جاکارتا وجود داشت اما آنقدر آماده‌اش بودم که در هر سه فینال به طلا رسیدم اما رقیبانم آماده آن شرایط نبودند.»
او با این توضیح به سال آینده اشاره می‌کند و بازی‌های آسیایی هانگژو: «ما در سال آینده باید در کاپ جهانی شرکت کنیم تا بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم، اما کارمان سخت است و اگر در این رویداد، امتیاز لازم را نگیریم، در رقابت‌های قهرمانی آسیا سال آینده حتماً نتیجه لازم را می‌گیریم. پس اولویت اصلی سال آینده برای من بازی‌های آسیایی هانگژو است. یک نقره و یک برنز این بازی‌ها را دارم و فقط طلا می‌خواهم. تنها نتیجه‌ای که راضی‌ام می‌کند همین است. بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا، چندبرابر تمرین کرده‌ام و هیچ تعطیلی نداشته‌ام برای اینکه مدالی که در آسیایی قبل به دست نیاوردم را در هانگژو بگیرم.»

ZOOM
از حضور ورزشکاران روس در آسیا استقبال می‌کنیم
نازنین ملایی همچنین از فعالیت‌اش در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی رویینگ می‌گوید و بحث اصلی این روزهای این کمیسیون: «موضوع اصلی که در حال بررسی‌اش هستیم، حضور ورزشکاران روس و بلاروس در بازی‌های آسیایی است. من به‌عنوان ورزشکار می‌توانم درک کنم که ورزشکاران روس و بلاروس چه شرایطی دارند. ورزش کردن بدون حضور در مسابقه، آب در هاون کوبیدن است. همین امسال که ما برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شدیم اما این مسابقات لغو شد، خیلی برایمان سخت بود.»
او حضور ورزشکاران روس در رقابت‌های آسیایی از جمله بازی‌های آسیایی را اتفاق مثبتی برای ورزشکاران ایران می‌داند: «ما فرصت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را نداریم و مسابقه کنار ورزشکاران بزرگ را از دست می‌دهیم اما اگر شرایط حضور ورزشکاران روس در رقابت‌های قهرمانی آسیا فراهم شود، می‌توانیم از این فرصت به نفع خودمان استفاده کنیم؛ بخصوص اینکه مدال‌های آنها در جدول مدالی محاسبه نمی‌شود. هر اتفاقی جنبه‌ای دارد که به نظرم حضور ورزشکاران روس را باید از این زاویه ببینیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی