صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

ناپولی – فرانکفورت؛ ژرمن‌ها به آب و آتش می‌زنند

آبی‌های مهارناپذیر در رویای قهرمانی اروپا

ناپولی فصلی رؤیایی را سپری می‌کند، با برد 2 بر صفر شنبه شب مقابل آتالانتا تیم لوچانو اسپالتی با 18 امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ ایتالیا قرار گرفت. آنها بازی رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را نیز در زمین آینتراخت فرانکفورت، مدافع عنوان قهرمانی لیگ اروپا با دو گل برده‌اند و فاصله زیادی تا حضور در میان هشت تیم برتر اروپا ندارند. از رویای قهرمانی ایتالیا بعد از دوران دیگو مارادونا تا واقعیت چیزی نمانده و کاش اسطوره آرژانتینی بود.
ناپولی تیم جذاب این فصل اروپا است، قرار است برای سومین بار قهرمانی لیگ ایتالیا را بعد از سال‌های پرافتخار مارادونا به دست آورند و دو تا از ستاره‌های تیم، ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا را همه تیم‌های بزرگ اروپا می‌خواهند.
آینتراخت که در بازی رفت در والداشتادیون با دو گل شکست خورده، به چیزی شبیه معجزه نیاز دارد تا قطار ناپولی را از رسیدن به مرحله یک‌چهارم‌نهایی اروپا متوقف کند. گل‌های بازی رفت را اوسیمن و جووانی دی لورنزو زدند. اوضاع برای تیم آلمانی در بازی وقتی بدتر شد که ستاره‌شان، راندال کولو موانی (فرصتی که در ثانیه آخر فینال جام جهانی برابر آرژانتین خراب کرد، یادتان هست؟) قبل از گل دوم میهمان اخراج شد. حالا آینتراخت در دومین بازی تاریخش با ناپولی باید به آب و آتش بزند.
 هیچ کدام از این دو تیم سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌ها/ لیگ قهرمانان اروپا را ندارند اما آینتراخت نزدیکتر شده و در فینال سال 1960 با نتیجه 7 بر3 به رئال مادرید باخته است. آنها فصل قبل بعد از قهرمانی جام یوفای 1980 دومین جام قاره‌ای خود را در لیگ اروپا گرفتند و برای همین به لیگ قهرمانان آمدند.
ناپولی هم جام یوفا را برده، در دوران طلایی مارادونا در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 که در فینال سال 1989 اشتوتگارت را شکست دادند. در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا اما ناپولی دستاوردی نداشته و حتی با حضور مارادونا از مرحله گروهی جام باشگاه‌های اروپا بالا نرفت. این تیم اگرچه در سال‌های اخیر چند بار در این رقابت‌ها حاضر بوده اما اگر موفق به عبور از سد آینتراخت شود، برای نخستین بار است که در یک‌چهارم‌نهایی حاضر می‌شود. اسپالتی هم از سال 2008 با رم نتوانسته از مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان به سلامت عبور کند هر چند شش بار با رم، زنیت و اینتر تلاش کرده.
تنها باخت خانگی این فصل ناپولی برابر لاتزیو و مربی سابقش، مائوریتزیو ساری رقم خورد که دومین شکست فصل تیم بود. ناپولی در پنج بازی آخرش تنها به لاتزیو باخته و سه بازی دیگر لیگ و دیدار رفت با آینتراخت را 2 بر صفر برده است. تیم الیور گلاسنر اما بموقع با برد مقابل وردربرمن روحیه گرفت و به روند چهار بازی بدون پیروزی در رقابت‌های مختلف پایان داد؛ خیلی بعید است این تیم فصل آینده در لیگ قهرمانان جایی داشته باشد.
 
اخبار تیمی
لوچانو اسپالتی در این بازی قطعاً جاکومو راسپادوری را در اختیار ندارد اما وضعیت ایروینگ لوسانو مبهم است و شاید این مکزیکی به مسابقه با حریف آلمانی نرسد. غیر از این دو مورد، تمام بازیکنان ناپولی در اختیار مربی هستند.
الکس مرت قبل از بازی با آتالانتا دچار مصدومیت جزئی شد و برای همین پیرلوییجی گولینی نخستین بازی‌اش را درون دروازه ناپولی انجام داد اما با انجام آزمایش‌های بیشتر مشخص شد او آماده بازی مقابل آینتراخت است. کیم مین جائه هم با آسیب‌دیدگی ساق پا مواجه و مجبور به ترک زمین شد اما می‌تواند بازی کند، بازیکن تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی هم با همین مصدومیت مواجه شده بود.
کولو موانی برای این بازی محروم است و جونیور دینا ابیمبه و یسپر لیندستروم به‌دلیل مصدومیت نمی‌توانند تیم الیور گلاسنر را در این بازی همراهی کنند. کار فرانکفورت برای صعود بی‌نهایت سخت است بخصوص با محرومیتی که به خاطر اتفاقات بازی رفت برای هواداران این تیم در دیدار امشب در نظر گرفته شده است.
 
ترکیب احتمالی
ناپولی: مرت؛ دی لورنزو، رحمانی، کیم، الیورا؛ آنگیسا، لوبوتکا، زیلینسکی؛ سیمئونه، کواراتسخلیا، اوسیمن
 
آینتراخت فرانکفورت: تراپ؛ توتا، هاسبه، اندیکا؛ مکس، روده، کامادا، بوتا؛ گوتزه، لنز، بوره

جستجو
آرشیو تاریخی