صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

نگاهی به اتفاقات مهم فرمول یک جهان

همیلتون امیدوار به جده و ملبورن

امیررضا همایون
خبرنگار

فصل جدید مسابقات فرمول یک از 14 اسفند 1401 به مانند سنوات گذشته در پیست صخیر بحرین آغاز شد، رقابتی که در پایان بدون رخ دادن شگفتی با قهرمانی مکس فرستاپن هلندی به پایان رسید.
 مسابقه بحرین از دو جهت قابل بررسی است. اول اینکه لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس این مسابقه را با حضور در رتبه پنجم به پایان رساند، رتبه‌ای که ثابت کرد فرضیه‌ها مبنی بر خوش نبودن حال لوئیس درست بوده است. اگر این روند ادامه‌دار باشد تیم آلمانی باید در پایان فصل 2023 با راننده پرافتخار انگلیسی قطع همکاری کند و به دنبال جایگزین مناسبی برای او باشد که این تیم را به مقام قهرمانی فصل فرمول یک برساند. توتو وولف رئیس تیم مرسدس پس از اتمام مسابقه بحرین به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «خیلی آسان است که یک راننده را رها کنید و سپس تسلیم شوید. ما این کار را نمی‌کنیم. ما باید بیشتر از هر زمان دیگری به حل این مشکل فکر کنیم و به هر دو راننده خود ماشینی بدهیم که بتوانند با آن رقابت کنند.»
 او ادامه داد: «لوئیس بخشی جدایی‌ناپذیر از تیم است و همین انگیزه‌ای بزرگ برای او خواهد بود. با همیلتون هشت قهرمانی تیمی و شش قهرمانی انفرادی کسب کردیم و این رابطه ما را نجات می‌دهد.»
دوم اینکه مسابقه بحرین در فصول گذشته همواره با حاشیه‌های فراوانی از جمله تصادف پرشمار راننده‌ها در پیست و بعضاً آتش‌سوزی در پیست به پایان می‌‌رسید، اتفاقاتی که امسال در کمال تعجب هیچ‌کدام‌شان رخ نداد و پیست صخیر آرام‌ترین مسابقه‌اش در  چهار سال اخیر و از زمان اضافه شدن به تقویم سالیانه سازمان برگزاری مسابقات فرمول یک را سپری کرد.

فرمول یک در آسیا می‌ماند!
طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات فرمول یک، دومین مسابقه فصل 2023 هم در قاره آسیا و به میزبانی شهر ریاض کشور عربستان برگزار می‌شود و تیم‌های شرکت کننده باید از منامه به سمت ریاض پرواز کنند تا در یک پیست خیابانی، جذاب و تازه‌ساز به مصاف رقبای‌شان بروند. برگزاری مطلوب این مسابقه از آنجا برای مسئولان عربستان مهم است که میزبانی مطلوب و سطح بالا در این تورنمنت می‌تواند آنها را به کسب امتیاز میزبانی مسابقات مهم‌تر از جمله جام جهانی و المپیک تابستانی برساند. این مسابقه برای مکس فرستاپن و همینطور لوئیس همیلتون بسیار مهم است چراکه با توجه به سال‌های گذشته و از زمان به وجود آمدن رقابت تنگاتنگ همیلتون و مکس تجربه نشان داده است هر کدام که دو مسابقه متوالی رتبه اول را به رقیبش واگذار کند در آینده کار سختی برای جبران اختلاف امتیاز به وجود آمده ناشی از این دو رقابت خواهد داشت. این دور از تورنمنت فرمول یک 2023 یکی از جذاب‌ترین دور‌ها است و روز 28 اسفند سال 1401 و در آستانه آغاز سال جدید شمسی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان ایرانی فرمول یک در کشورمان می‌توانند پیش از تحویل سال شاهد رقابت جذاب، تنگاتنگ و نفسگیر دو راننده فوق در بالاترین سطح ممکن باشند.
پرواز به اقیانوسیه
طرفداران فرمول یک در جهان همواره و تا پیش از لغو مسابقات ورزشی به علت همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان عادت داشتند فصل جدید رقابت‌های اتومبیلرانی را با گرندپری استرالیا آغاز کنند، اما پس از بازگشایی میادین ورزشی این رقابت به سومین دور فصل منتقل شد و از سال 2019 هم همچنان در دور سوم مانده است و تیم‌ها پس از اتمام مسابقه عربستان برای برگزاری دور سوم که 13 فروردین سال آینده برگزار می‌شود به سرزمین کانگوروها سفر
می‌کنند.
به نوعی می‌توان گفت تمام نگاه همیلتون و تیم مرسدس برای جبران اختلاف به دو مسابقه آینده یعنی رقابت‌های جده عربستان و ملبورن استرالیا است.

جستجو
آرشیو تاریخی