صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

داداش‌زاده: دستیاران قلعه نویی در حد تیم ملی نیستند

پرسپولیس به دلیل حاشیه‌ها صدر را از دست داد

بهزاد داداش‌زاده هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است پرسپولیس نتیجه بعضی از بازی‌ها را به دلیل گرفتار شدن در حاشیه از دست داد اما با وجود باخت مقابل سپاهان معتقد است بازیکنان پرسپولیس باید از این مرحله سخت گذر کنند و دوباره به گونه‌ای ظاهر شوند که شرایط را به سود خودشان تغیر دهند. پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با انتخاب سرمربی جدید تیم ملی هم نقطه نظرات خودش را ابراز کرده و البته در این راستا نسبت به انتخاب دستیاران سرمربی تیم ملی انتقاداتی را نسبت به این مسأله ابراز داشته و معتقد است که در انتخاب دستیاران تیم ملی باید وسواس خاصی انجام شود.


مسعود  قراگزلو
خبر‌نگار
در رابطه با شکست بسیار مهم پرسپولیس مقابل سپاهان که منجر به فاصله چهار امتیازی شد چه صحبتی دارید؟
بازی فوتبال بازی لحظه‌هاست و به نظرم اگر ما در مقطعی از فصل آنگونه امتیازات را از دست نمی‌دادیم الان به مراتب شرایط امتیازی‌مان بهتر بود و با حاشیه امنیت امتیازی که داشتیم قادر بودیم بهتر به مسیرمان ادامه دهیم اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که پرسپولیس در رده سوم قرار گرفته است. با وجود این باید در 7 دیدار باقیمانده قوی‌تر بازی کنیم و مانند بعضی از بازی‌ها دچار حاشیه نشویم و با اتحاد و همدلی بازیکنان‌مان دوباره در مسیر خوبی قرار بگیریم و تلاش‌مان را برای رسیدن به صدر انجام دهیم.
منظورتان از گرفتار شدن در حاشیه دقیقاً چه بازی یا بازی‌هایی است؟
به نظرم پرسپولیس در بعضی بازی‌ها مانند فولاد و آلومینیوم و هوادار اسیر حاشیه‌ها شد که نتوانست به سه امتیاز برسد که البته این مسأله در بازی پرسپولیس مقابل فولاد خیلی زیاد بود و با بردن پرسپولیس به حاشیه، به انحای مختلف اجازه ندادند پرسپولیس روی مسائل فنی متمرکز شود و نتواند مسیر موفقیتش را به شکلی عالی طی کند، موضوعی که موجب شد تا تیم پرسپولیس از آن حاشیه امنیت خیلی خوبی که نسبت به سپاهان و رقیب سنتی‌اش داشت فاصله بگیرد و از بالاترین رده به رتبه سوم تنزل پیدا کند.
 برای خیلی‌ها سؤال است که چرا پرسپولیس مقابل سپاهان در دو بازی جام حذفی و لیگ‌ فاصله زیادی داشت؟!
به هر حال هر یک از این دو جام خاصیت خاص خودش را دارد و برای موفقیت در این دو جام باید شرایط متفاوتی داشت. در این راستا باید دید شرایط بازیکنان چگونه بوده است اما این مسأله هم وجود دارد و یک واقعیت است که سپاهان پر هزینه‌ترین تیم لیگ است و واقعاً رویارویی با این تیم با نیروها و امکانات نابرابری که دارد سخت است.
اخراج مهاجم پرسپولیس چقدر در باخت این تیم مقابل سپاهان دخیل بود؟
بعد از اخراج پریرا تیم به هم ریخت و لطمه دید ضمن اینکه به نظر من اگر آن گل دقیقه 20 بازیکن سپاهان قبول می‌شد شرایط پرسپولیس بهتر می‌شد و راحت‌تر و بهتر روی دروازه حریف حمله می‌کرد و زمان بیشتری برای موفقیت داشت.
به نظرتان بهتر نبود عیسی از ابتدا به جای پریرا مقابل سپاهان بازی می‌کرد؟
به نظرم تیم یحیی باید در هر دیدار نسبت به بازی قبلی‌اش متفاوت باشد و دستش را برای حریفان رو نکند. پرسپولیس همیشه از این موضوع لطمه دیده. بازیکن‌هایی هم که یحیی مقابل سپاهان در زمین گذاشت بازیکنان خوبی بودند اما به هر حال چند نفر آنها نظیر عمری که روی‌شان حساب زیادی باز شده بود نتوانستند در حد خودشان ظاهر شوند. شرایط پرسپولیس سخت شده و رسیدن به صدر برایش دشوار اما غیرممکن نشده است، از این رو باید در این شرایط از پرسپولیس حمایت کرد چون به هر حال همین بازیکنان و کادر فنی بودند که پرسپولیس را به بالاترین رده رساندند و با توجه به 7 بازی که باقی مانده نباید کار پرسپولیس را تمام شده دانست، به همین دلیل الان وقت تخریب نیست و وقت حمایت از پرسپولیس است تا این تیم بتواند خودش را برای ادامه فصل بسازد.
در جام حذفی چقدر شانس موفقیت برای پرسپولیس و قهرمانی‌اش قائل هستید؟
پرسپولیس با توجه به شرایطی که در لیگ برایش به وجود آمده باید قهرمان جام حذفی شود و برای بازیکنان پرسپولیس هم نباید فرقی داشته باشد که حریف پرسپولیس گل‌گهر باشد یا فولاد. هر تیمی که حریف پرسپولیس شود، تیم پرطرفدار پایتخت باید از سد آن بگذرد و قهرمان شود.
تعطیلی لیگ در این مقطع را برای پرسپولیس چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تعطیلی لیگ در این شرایط به پرسپولیس آرامش خوبی می‌دهد و به نوعی زمینه استراحت و ریکاوری را برای پرسپولیس مهیا می‌سازد تا بازیکنان خودشان را به بهترین شکل برای بازی جام حذفی و ادامه فصل مهیا سازند و خودشان را خوب آنالیز کرده و نقاط ضعف‌شان را بپوشانند و شروع خوبی در سال جدید داشته باشند.
در رابطه با بحث حضور قلعه‌نویی و بحث انتخاب دستیاران ایشان چه نظری دارید؟
قلعه‌نویی مربی خوبی است و گزینه مناسبی برای تیم ملی بود و اگر همان حمایتی که از کی‌روش شد از این مربی انجام شود ایشان هم شانس موفقیت خوبی خواهند داشت، در این رابطه البته به نظرم انتخاب دستیاران سرمربی تیم ملی بسیار مهم و تعیین کننده است. این در حالی است که نام چند مربی را برای دستیاری سرمربی تیم ملی شنیده‌ام که اصلاً در حد تیم ملی نیستند و نباید اینچنین مربیان کوچکی که با زد و بند انتخاب شدند برای تیم ملی انتخاب شوند و از سرمربی تیم ملی می‌خواهم که در زمینه انتخاب دستیاران خودش بهترین و اصلح‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کند. در این بین به بازیکنان تیم ملی هم نمی‌توان مسأله تاکتیکی خاصی یاد داد و نکته مهم برای اداره بازیکنان تیم ملی مدیریت کردن بازیکنان است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی