بارسا گیت داغ‌تر از همیشه

باران دلارها و شعارها

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

رئال مادرید هم به جمع شاکیان بارسلونا، پس از متهم شدن این باشگاه به پرداخت رشوه به یکی از اعضای کمیته داوران، اضافه
شد.
خوزه ماریا انریکز نگررا کسی است که بین سال‌های 1994 تا 2018 سمت معاونت کمیته داوران را بر عهده داشت، گفته می‌شود که جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس بارسا از سال 2014 تا 2020 و ساندرو روسل، از سال 2010 تا 2014 به پرداخت رشوه به نگررا متهم هستند.
با توجه به جدی بودن اتهامات علیه بارسلونا و تأیید آنها، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، جلسه اضطراری هیأت مدیره را در روز یکشنبه تشکیل داد که در آن گزینه‌های پیش روی باشگاه در واکنش به این اتفاق را مورد بررسی قرار دهد. این جلسه در والدبباس برگزار شد و حدود یک ساعت به طول انجامید.

 

 

 


پس از برگزاری جلسه باشگاه با انتشار بیانیه‌ رسمی نوشت: «رئال مادرید نهایت نگرانی خود را در مورد روشن شدن واقعیت ابراز می‌کند و به سیستم حقوقی اعتماد کامل  دارد. باشگاه موافقت کرده که برای دفاع از حقوق قانونی خود، در دادگاه حاضر شود.»
گفته می‌شود که اتحادیه فوتبال اسپانیا نیز قصد دارد به شکایت از بارسا بپیوندد. لالیگا تأیید کرده که این کار را امروز انجام خواهد داد.
رئال مادرید تا روز یکشنبه نیز به طور علنی در مورد این پرونده صحبت نکرده بود و کارلو آنچلوتی، سرمربی این تیم در هفته‌های اخیر از جواب در مورد این موضوع اجتناب کرد.
امیلیو بوتراگنیو مدیر روابط نهادی مادرید پس از تساوی ماه گذشته با اتلتیکو مادرید گفت :«ما باید به عدالت و زمان احترام بگذاریم و اکنون باید منتظر نتیجه تحقیقات دادستانی باشید.»
 انریکز نگررا و بارسلونا هرگز همکاری با هم را رد نکرده‌اند، سران بارسا می‌گویند انریکز نگررا را به‌عنوان «مشاور خارجی» استخدام کرده که گزارش‌هایی «مرتبط با داوری حرفه‌ای» ارائه می‌دهد و هرگونه تخلف را در این زمینه رد کرده‌اند.

ZOOM
شکایت دادستانی
روز جمعه گذشته، دادستانی بارسلونا با ارسال شکایتی به دادگاهی در بارسلونا، مدیران سابق جوزپ ماریا بارتومئو و ساندرو روسل را به جرم مستمر فساد از طریق کلاهبرداری ورزشی، مدیریت غیر وفادار و جعل اسناد تجاری متهم کرد. با این حال، این شکایت توسط چندین حقوقدان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است که به نظر می‌رسد همه اتهامات وارد شده قابل
رد شدن نیست.

 ما بی‌گناهیم!
پس از تصمیم مدعی العموم مبنی بر شکایت از این باشگاه، حتی ممکن است که حضور بارسلونا در رقابت‌های اروپایی فصل بعد به خطر بیفتد.
خوان لاپورتا برای از بین بردن ترس هواداران بارسلونا و انتقاد به واکنش بارسلونا به میدان آمد و در توئیتر خود خطاب به هواداران بارسلونا نوشت :«بارسا بی‌گناه است و قربانی کمپین همه‌گیری شده که علیه شرافت بارسلونا به راه افتاده است. جای تعجب نیست، ما از بارسا دفاع  و بی‌گناهی باشگاه را ثابت خواهیم کرد. بسیاری باید خودشان را اصلاح کنند.»

برای فوتبال پاک
حواشی بارسا گیت در بازی‌های هفته اخیر لالیگا به وضوح دیده شد. تیم سویا که این روزها حال و روز خوشی ندارد موفق شد در بازی مقابل آلمریا با نتیجه 2-صفر به پیروزی برسد و کمی خیال خود را راحت کند. اما این بازی خارج از زمین فوتبال حواشی زیادی داشت، هواداران سویا از چند روز قبل کمپین‌هایی را تشکیل دادند که اعتراض خود را در این بازی به پرونده بارسا گیت نشان دهند. اول از همه بنر «برای فوتبال پاک. با هشتگ بارسا گیت» روی سکوها به چشم می‌خورد، دقایقی بعد شعار «فساد در فدراسیون» آغاز شد و هواداران یکصدا اعتراضشان را فریاد زدند.  علاوه بر شعارها و بنرها، باران اسکناس برای شبیه‌سازی پول بین باشگاه و داوران پرونده نگررا، روی زمین بارید. این اسکناس‌ها با چهره، نگررا، خوان لاپورتا و لوئیس روبیالس روی زمین پخش شده بود.

 بلیت‌ها در سن مامس
دیدار بارسلونا – بیلبائو نیز از این اعتراضات بی‌بهره نماند. هواداران بیلبائو بلیت‌های آبی و قرمز چاپ کردند که روی هر کدام سپر حریف و کلمه مافیا نوشته شده بود. در دقیقه 30 شعارها و باران دیدنی کاغذها شروع شد. گفته می‌شد زمانی که در سن مامس شعارهایی علیه باشگاه بلوگرانا داده می‌شد کارگردان صدای ورزشگاه را کم می‌کرد، که این اتفاق توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی محکوم شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی