صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

این لیورپول بی‌ثبات!

خیال رئال راحت است

 شاید بعد از آن بازی اعجاب‌انگیز، یک افت شدید اجتناب‌ناپذیر بود. لیورپول بعد از پیروزی 7 بر صفر مقابل منچستریونایتد در زمین تیمی شکست خورد که بازی را در رده آخر جدول لیگ برتر شروع کرد. گل نیمه اول فیلیپ بیلینگ سرنوشت بازی را تعیین کرد و پنالتی از دست رفته محمد صلاح باعث شد تلاش‌های لیورپول بی‌اثر بماند. تیم یورگن کلوپ که هشتمین شکست این فصل را متحمل شد، چهارشنبه با رئال مادرید بازی دارد و باید باخت خانگی 5 بر 2 مقابل این تیم را در اسپانیا تلافی کند.
 
ستاره‌ای از بورکینافاسو
عجیب است که بهترین بازیکن هجومی این بازی راه راه قرمز و سیاه پوشیده بود. دانگو اوتارا بازیکن اهل بورکینافاسو در دیداری درخشید که صلاح، داروین نونیس و کودی خاکپو بازیکنان گران قیمت لیورپول بی‌خاصیت بودند. او که در ژانویه با 20 میلیون پوند از لوریان خریداری شده، با سرعت و دوندگی خود خط دفاع لیورپول را کلافه کرده بود. این بازیکن 21 ساله دقایقی بعد از آن که می‌توانست گل بزند به بیلینگ پاس گل داد و می‌تواند الهام‌بخش تیمش در جنگ بقا باشد.
 
صلاح؛ بعد از شش روز
 در این شش روز چه اتفاقی افتاد. صلاح مقابل یونایتد قهرمان بود و در این بازی هیچ. شاید روز سلطان مصری نبود. نه تنها آرام بود و توسط مدافع چپ بورنموث، لوید کلی به صورت کامل تحت کنترل بلکه در لحظه تعیین‌کننده تیمش حضور منفی داشت. لیورپول تمام فصل منتظر یک پنالتی در لیگ برتر بود و وقتی با خطای هند آدام اسمیت و با مداخله VAR به آن رسید، ستاره‌اش آن را به آسمان زد. این چهارمین پنالتی از دست رفته صلاح برای لیورپول بود و نخستین بعد از دسامبر 2021 که کاسپر اشمایکل در لستر مانع او شد. این پنالتی اگر گل می‌شد، شرایط تیم تغییر می‌کرد و شاید مادریدی‌ها روحیه خوبی می‌گرفتند.
 
آفرین به اونیل
 در هفته‌ای که اسکات پارکر، مربی سابق بورنموث شغلش در کلاب بروژ را از دست داد، جانشین او در استادیوم وایتالیتی، گری اونیل بزرگترین برد دوران مربیگری خود را به دست آورد. او بعد از باخت تلخ و دیرهنگام هفته گذشته به آرسنال توانست تیمش را جمع و جور کند و با این پیروزی حتی از منطقه سقوط خارج شود. نخستین پیروزی برابر لیورپول بعد از هفت سال با شایستگی به دست آمد، آنها خوب دفاع کردند و مؤثر ضدحمله زدند.
 
روز بد فان‌دایک
 اساس تحول اخیر لیورپول بر پیشرفت دفاعی بود و این تیم تا قبل از دیدار شنبه پنج کلین‌شیت متوالی و شش کلین‌شیت در هفت بازی آخرش داشت اما در این بازی همه چیز به هم ریخت و ضعف دفاعی لیورپول در ویرجیل فان‌دایک بیش از همه مشهود بود. این هلندی 31 ساله به تنهایی روی گل مقصر نبود اما مقابل اوتارا و دومینیک سولانکه که مهاجم سابق لیورپول است، ضعف نشان داد. او همچنین دو موقعیت خوب گلزنی را از دست داد تا روز بدش کامل شود.

 فرصت‌طلبی تاتنهام
 تاتنهام با ناتینگهام فارست بازی داشت و آنتونیو کونته و بازیکنانش اخبار این بازی را هم دنبال می‌کردند. لیورپول خودش را به جمع چهار تیم اول که سهمیه لیگ قهرمانان می‌گیرند، نزدیک کرده بود اما شکل این باخت روی توانایی آنها برای اینکه تا آخر در کورس سهمیه لیگ قهرمانان بمانند، سایه تردید انداخت. تاتنهام بازی‌اش را 3 بر یک برد و شش امتیاز از لیورپول رده چهارمی پیش افتاد که یک بازی کمتر انجام داده. نیوکاسل و چلسی هم هستند که دومی احیا شده و با رسیدن به مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان روحیه فوق‌العاده‌ای دارد. یک چیز مشخص است و اینکه در تلاش برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان هیچ چیز مشخص نیست!

ZOOM
جنگ داغ بقا
 اگر تنور سهمیه لیگ قهرمانان داغ است، درباره جنگ بقا چه باید گفت؟ هواداران اورتون در موقعیتی نادر آرزوی پیروزی لیورپول را داشتند تا موقعیت تیمشان برای ماندن در لیگ برتر بهتر شود، ساوتهمپتون، لیدز، لستر و وستهام هم همینطور. تنها شش امتیاز 9 تیم انتهای جدول را از یکدیگر جدا می‌کند و دو ماه پر تنش در انتهای جدول در راه است. چنین بردهایی می‌تواند هر تیمی را به ماندن در لیگ برتر امیدوار کند.

جستجو
آرشیو تاریخی