صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

جای خالی میرزا و کاظمی در لیست 31 نفره عطایی

غایبان بزرگ

محسن آجرلو
روزنامه نگار

در پایان رقابت‌های لیگ برتر والیبال، بهروز عطایی اسامی 31 بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام کرد. اردویی که قرار است از روزهای پایانی فروردین آغاز شود و تیم‌های ایران را برای حضور در مسابقات مهم سال آینده آماده کند.
سال مهم و پرترافیک
تیم ملی والیبال در سال 1402، مسابقات مهمی پیش رو دارد. چهار رویداد مهم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در کشورهای ژاپن، هلند، امریکا و لهستان (۱۶ خرداد تا یکم مرداد)، قهرمانی مردان آسیا در ایران (۲۷ مرداد تا ۴ شهریور)، بازی‌های آسیایی در چین (۲۸ شهریور تا 4 مهر) و انتخابی المپیک مردان در ژاپن، چین و برزیل (۸ تا ۱۶ مهر) چهار رویدادی است که تیم ایران باید در سال پیش رو در آن شرکت کند. آن هم در شرایطی که این بار لیگ ملت‌ها هم از آن حالت تشریفاتی خود خارج شده و قرار است نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در توزیع سهمیه‌های المپیک ایفا کند. در این میان رقابت‌های قهرمانی آسیا هم با توجه به برگزاری در ایران، تبدیل به یک رویداد مهم شده که نیاز است تا تیم ایران با تیم قدرتمندی در آن به میدان رود.
لیست 31 نفره با حضور سید و غفور
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران اسامی ۳۱ بازیکن را برای شرکت در نخستین مرحله اردوی آمادگی این تیم اعلام کرد که اسامی آنها به شرح زیر است:
سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، محراب ملکی سرخی، امیررضا سرلک، محمد فلاح زرچوب، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، محمدجواد معنوی‌نژاد، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفر منش، مبین نصری، احسان دانش دوست، آرمین افشین‌فر، سلیم چپرلی، اسماعیل مسافر، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، علی حاجی‌پور، امیر گل‌زاده، امیر غفور، محمدطاهر وادی، علی رمضانی، جواد کریمی، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی و محمدرضا موذن.
لیستی که شاید با تقریب خوبی، چکیده بازیکنان برتر لیگ به حساب می‌آید و البته دو چهره مهم و قابل توجه در خود دارد. یکی امیر غفور که در پایان لیگ علاوه بر تجربه اولین قهرمانی دوران قهرمانی خود با پیراهن شهداب، عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ را هم از آن خود کرد و آمادگی فوق‌العاده خود را به رخ کشید. نفر دوم هم محمد موسوی است که در ترکیب نیان الکترونیک مهره تأثیرگذاری بود و اگرچه نتوانست تیمش را به نیمه نهایی برساند، اما عملکرد خوبی داشت و یکی از مهره‌های تأثیر‌گذار لیگ بود.
غفور که به نظر می‌رسد از این دعوت استقبال کند اما باید دید سید که در دوره گذشته به شکل عجیبی از تیم ملی کناره‌گیری کرد، به دعوت دوباره عطایی لبیک خواهد گفت یا ترجیح می‌دهد به دوری خود از تیم ملی ادامه دهد؟
غایبان بزرگ لیست عطایی
بهروز عطایی در شرایطی تیمش را به فینال لیگ برتر رساند که دو، سه چهره تأثیر‌گذار و مؤثر در تیم خود داشت. از علی حاجیپور جوان گرفته که مزد خود را با دعوت به تیم ملی گرفت. علی رمضانی هم پاسور خوب آملی‌ها بود که موفق شد در لیست عطایی برای تیم ملی جای بگیرد. با این حال بهروز عطایی روی نام یکی از مؤثرترین بازیکنان تیم هراز در لیگ خط قرمز کشید و او را به تیم ملی دعوت نکرد. مجتبی میرزاجانپور که در نبود رضا قرا، عملکرد قابل قبولی در هراز داشت، در اتفاقی عجیب جایی در بین 12 بازیکن قدرتی‌زن دعوت شده ندارد.
دیگر نامی که جای خالی آن در لیست عطایی دیده می‌شود، صابر کاظمی است. بازیکنی که زمانی معتقد بود رقیبی در تیم ملی برای خود نمی‌بیند اما حالا نامش در بین 5 پشت خط زن دعوت شده نیست و حتی در لیست اولیه و 31 نفره هم حضور ندارد.
کاظمی که در میانه راه لیگ ملت‌های گذشته از ترکیب تیم کنار گذاشته شده، راهی لیگ‌های عربی قطر و سپس کویت شده و اینطور که به نظر می‌رسد سطح پایین این لیگ‌ها باعث شده تا عطایی رغبتی برای امتحان این بازیکن چپ دست هم نداشته باشد. آن هم در شرایطی که دو پشت خط زن فوق‌العاده آماده و خوب مانند اسماعیل‌نژاد و غفور را در اختیار دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی