صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

تلاش‌ها برای انصراف اینچه درگاهی ادامه دارد

وزارت به‌دنبال راهی برای فرار

طبق برنامه قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک 24 اسفندماه برگزار شود؛ اما با اتفاق‌هایی که افتاده مشخص نیست این مجمع ماهیت انتخاباتی پیدا می‌کند یا اینکه در حد مجمع فوق‌العاده عمومی می‌ماند؛ مانند شرایطی که در کاراته پیش آمد.
***
اختلافاتی که بین زهرا اینچه درگاهی، رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک با مسئولان وقت وزارت ورزش پیش آمد، باعث شد این رشته دو - سه سالی در آستانه تعلیق باشد. خطری که با وجود تعیین زمان جدید انتخابات و تلاش برای رفع موانع؛ هنوز هم وجود دارد و کار را به جایی رسانده که مسئولان وزارت به گزینه لغو انتخابات فکر کنند. حامد حقدادی، زهرا اینچه درگاهی، حبیب نوظهوری، خسروی و مقداد قلندرپور، کاندیداهایی هستند که صلاحیت مدیریتی آنها تأیید شده اما صلاحیت آنها از سوی نهادهای نظارتی هنوز تأیید نشده و گفته می‌شود این معطلی به خاطر پافشاری اینچه درگاهی برای حضور در انتخابات است.
از بین این کاندیداها، حقدادی که این روزها سرپرست فدراسیون ژیمناستیک است، حمایت وزارت ورزش را دارد و این حمایت به خاطر تقابل با رئیس سابق فدراسیون است که همچنان برای حضور در انتخابات اصرار دارد.
گویا برخی از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم وارد میدان شده و چند روز قبل، از اینچه درگاهی دعوت کرده ‌اند که به کمیته ملی المپیک برود. در همین راستا از اینچه درگاهی خواسته شده از حضور در انتخابات انصراف بدهد اما رئیس سابق ژیمناستیک قبول نکرده است.
وزارت ورزش هم شانس او را برای پیروزی در انتخابات بالا می‌داند. فعلاً گزارش نهایی از روند تأیید صلاحیت‌ها را اعلام نکرده تا ببیند چه پیش می‌آید. گفته می‌شود رئیس سابق یکی دو پرونده باز در نهادهای نظارتی دارد که البته پرونده‌ای که به صدور حکم نرسیده، دلیل رد صلاحیت نیست اما مسئولان وزارت ورزش به این مسأله هم توجه دارند و منتظرند ببینند چه شرایطی رقم می‌خورد؟
اگر اینچه درگاهی به هر دلیل اجازه حضور در مجمع را پیدا نکند، ورزش ایران باید منتظر واکنش تند فدراسیون جهانی باشد. اینچه درگاهی رابطه خوبی با دبیر کل فدراسیون جهانی دارد و جالب است که حتی در مدتی که رئیس فدراسیون نبوده هم این ارتباط را حفظ کرده است. اتفاق عجیب‌تر هم این است که در این مدت هیچ کدام از سرپرستانی که آمده‌اند یا سایر اعضای فدراسیون نتوانسته‌اند ارتباط خوبی با مسئولان فدراسیون جهانی بگیرند. پس اگر هر گزارشی از سوی اینچه درگاهی به فدراسیون جهانی برود، به تعلیق این رشته منجر می‌شود مگر اینکه یکی از این دو اتفاق بیفتد. یا اینچه درگاهی پیش از رأی‌گیری از حضور در این انتخابات انصراف بدهد یا اینکه او رأی نیاورد. تا اینجای کار به نظر می‌رسد هیچ کدام از این اتفاق‌ها نمی‌افتد. اینچه درگاهی اعلام کرده انصراف نمی‌دهد و مسئولان وزارت هم بر این باور هستند که مجمع به نفع اینچه درگاهی است؛ چراکه بسیاری از رؤسای هیأت‌ها کسانی هستند که در زمان رئیس سابق رئیس شده‌اند و در این مقطع از او حمایت می‌کنند.
با این شرایط وزارت ورزش کمتر از 72 ساعت زمان دارد که این شرایط را مدیریت کند و در غیر این صورت احتمالاً راهی نمی‌ماند جز لغو انتخابات یا تن دادن به نتایج تلخ برگزاری مجمع. نتایج تلخ هم می‌تواند دو موضوع باشد؛ یا اینچه درگاهی رأی بیاورد یا به هر بهانه‌ای حذف شود که این حذف هم به واکنش فدراسیون جهانی منجر می‌شود.

ZOOM
احتمال لغو انتخابات ژیمناستیک

اینچه درگاهی اعلام کرده انصراف نمی‌دهد و مسئولان وزارت هم بر این باور هستند که مجمع به نفع اینچه درگاهی است؛ چراکه بسیاری از رؤسای هیأت‌ها کسانی هستند که در زمان رئیس سابق رئیس شده‌اند و در این مقطع از او حمایت می‌کنند. پس احتمالاً راهی نمی‌ماند جز اینکه مجمع انتخاباتی لغو شود!

 

جستجو
آرشیو تاریخی