صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

فدراسیون تکواندو خبر از فراهم شدن شرایط می‌دهد اما...

آرمین دور از شیاپ چانگ

یکی از چهره‌های شایسته تیم ملی تکواندو در سال‌های اخیر آرمین هادی‌پور بود اما حالا او از تیم ملی تکواندو دور افتاده است. البته هنوز هم تعداد غایبان سرشناس در اردوی تیم ملی تکواندو زیاد است اما فعلاً چهره مطرح تیم ملی که می‌توانست با استفاده از شرایطش در رنکینگ در این چند ماه رشد کند و به کسب سهمیه المپیک پاریس نزدیک شود، آرمین هادی‌پور بود. اتفاقی که با پیش آمدن اختلاف نظر بین هادی‌پور و کادرفنی این چند ماه هم از بین رفت.
آرمین هادی‌پور با حضور در بین 6 تکواندوکار برتر رنکینگ فدراسیون جهانی توانست سهمیه المپیک توکیو را بگیرد اما بعد به دلیل مصدومیت مدتی دور شد اما با وجود این بعد از بازگشت به میادین اگر کادرفنی می‌توانست برنامه‌ریزی درستی انجام بدهد و او را به تیم ملی برمی‌گرداند، او می‌توانست در رنکینگ فدراسیون جهانی جایگاه ویژه خود را حفظ کند. چند مسابقه مهم هم بود که مهم‌ترین‌شان مسابقات منچستر بود که تیم به انگلیس نتوانست برود و فدراسیون هم ادعا کرد که به دلیل صادر نشدن ویزا بود. چند مسابقه هم به همین شکل از دست رفت تا آرمین از رنک واقعی خود فاصله بگیرد و کار به جایی برسد که حالا در رده 39 قرار گرفته و رسیدن به سهمیه المپیک هم به این آسانی ممکن نیست.
بخش عمده اختلاف نظر بین آرمین هادی‌پور و کادرفنی هم از همین جا شروع شد و در نهایت هم در اعتراض به همین تصمیمات غلط فنی باعث شد تا او قید تیم ملی را بزند. حتی کار فراتر هم رفت و شایعاتی درباره کوچ آرمین از ایران مطرح شد و حتی خود هادی ساعی هم مدعی شد که آرمین به دنبال رضایتنامه بود تا از ایران برود. اتفاقی تلخ برای تکواندوی ایران که اگر رخ بدهد آسیب جدی به تکواندوی ایران وارد می‌شود. هنوز از تصمیم او کسی به طور دقیق خبر ندارد که قصدش برای خداحافظی از تیم ملی ترک ایران بوده و یا اینکه در اعتراض به تصمیمات غلط فنی فدراسیون بوده اما حالا در این سکوت اصغر رحیمی به مدیر فنی تیم ملی تکواندو عنوان کرده که شرایط برای بازگشت آرمین هادی‌پور فراهم شده است: «آرمین هادی‌پور متأسفانه در لحظه‌ نمی‌تواند خود را کنترل کند و بعد پشیمان می‌شود. آرمین واقعاً بازیکن بزرگی است و در لحظه بازی را در می‌آورد. به نظر من شرایط برای بازگشت آرمین فراهم است. البته باید آن چیزی را که به زبان می‌آورد به ‌صورت قلبی دنبال کند تا باز هم در تیم ملی باشد.»
اینکه منظور اصغر رحیمی از فراهم شدن شرایط چیست، نامشخص است اما وقتی اسامی نفرات دعوت شده به آخرین مرحله از اردوی تیم ملی منتشر شد خبری از نام آرمین هادی‌پور نبود. هر چند که شاید اگر هم نام آرمین در لیست بود، او به اردوی تیم ملی نمی‌آمد اما حداقل می‌توانست نشان‌دهنده حسن نیت فدراسیون تکواندو در بازگرداندن آرمین هادی‌پور به تیم ملی تکواندو باشد. ضمن اینکه اصلاً مشخص نیست الان برنامه فدراسیون برای رسیدن به سهمیه المپیک کدام مسیر است. تقریباً از طریق رنکینگ گرفتن سهمیه ناممکن است اما اصغر رحیمی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش مدعی شده که حضور در گرندپری‌ها در اولویت است: « اولویت ما کسب سهمیه از طریق مسابقات گرندپری است، اما خدای ناکرده اگر شرایط به دلخواه ما رقم نخورد، کسب سهمیه را از طریق مسابقات قاره‌ای دنبال می‌کنیم.» تقریباً کسب سهمیه از رنکینگ که به واسطه حضور در گرندپری‌ها و کسب امتیاز رقم می‌خورد، عملاً منتفی است اما با این‌حال فدراسیون اصرار به حضور در گرندپری دارد. رحیمی اعتقاد دارد حتی اگر امتیاز گرندپری به درد کسب سهمیه نخورد به درد قرعه‌کشی در هنگام بازی‌های المپیک می‌خورد: «در رقابت‌های گرندپری شرکت می‌کنیم که بعد از کسب سهمیه، در المپیک جایگاه خوبی در قرعه‌کشی داشته باشیم. ما هم مانند همه تیم‌های حرفه‌ای مجبور هستیم به رقابت‌های گرندپری برویم.»

جستجو
آرشیو تاریخی