صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

فولاد- استقلال؛ چه کسی امتیاز می‌دهد؟

نبرد آبی در اهواز

 استقلال و فولاد در نیم‌فصل اول در ورزشگاه آزادی با هم به تساوی رسیدند. استقلالی‌های بسیاری اعتقاد دارند که داور در آن بازی هم دچار اشتباهات فاحش و کشنده شد و استقلال درنهایت به حقش نرسید. با این حال سیستم بسته تاکتیکی جواد نکونام که آن روزها سرمربی فولاد بود، اثر بسیاری در کسب تساوی با این تیم اهوازی داشت و استقلال در نیم‌فصل اول 2 امتیاز باارزش مقابل خوزستانی‌ها که همواره مقابل استقلال باانگیزه ظاهر شده‌اند، از دست داد.
استقلال اما در هفته‌های اخیر اوضاع رو به راهی را تجربه می‌کند و به تیمی هماهنگ و عمیقاً امیدوار تبدیل شده است. در بازی با گل‌گهر سیرجان دیدیم که آبی‌ها تا پایان بازی امیدوارانه به حملات خود ادامه دادند تا نه تنها بازی باخته را با تساوی عوض کنند، بلکه به برتری هم برسند و 3 امتیاز شیرین به اندوخته‌های خود بیفزایند.
با این استراتژی که استقلال در هفته‌‎های اخیر از خود به نمایش گذاشته، بدون شک شانس آبی‌ها برای کسب پیروزی در اهواز نیز کم نخواهد بود و با وجود دشواری‌هایی که تقابل با منصوریان برای استقلال به همراه دارد، اما آبی‌ها می‌توانند با ارائه فوتبالی حساب شده و هدفمند، از پس این بازی هم برآیند و با 3 امتیاز شیرین به تهران بازگردند.
استقلال اگر در اهواز نیز 3 امتیاز دیگر به اندوخته خود بیفزاید و همین روند را در هفته‌های پیش رو نیز حفظ کند، صدرنشینی‌اش در هفته‌های آتی بسیار محتمل خواهد بود و ساپینتو به جام قهرمانی در لیگ برتر نزدیک خواهد شد.
سرمربی استقلال پیش از شروع فصل قول دستیابی به چهار جام را داد. او ابتدا سوپرجام را به دست آورد و حتی اگر فقط به جام قهرمانی لیگ برتر هم دست یابد و دیگر جام‌ها را صاحب نشود، از نگاه هواداران به قولش عمل کرده است. به همین دلیل سرمربی استقلال باید بازی‌های باقی‌مانده در لیگ برتر را بسیار جدی بگیرد. ساپینتو به لحاظ شخصی نیز عمیقاً نیازمند موفقیت در فوتبال ایران است.
او تجربیات موفقی را در گذشته پشت سر نگذاشته‌ و جای خالی یک جام مهم در کارنامه مربیگری‌اش به وضوح احساس می‌شود. اگر ساپینتو بتواند در فوتبال ایران صاحب جام قهرمانی شود، اعتبار تازه‌ای به مربیگری‌اش خواهد بخشید.
رسیدن به این دستاورد بدون شک از اهواز می‌گذرد و چنانچه ساپینتو موفق به کسب بردی دیگر شود علاوه بر اینکه جایگاهش را میان مدعیان قهرمانی محکم‌تر خواهد کرد، یک مربی استقلالی دیگر را هم از پیش روی خود برخواهد داشت.
علیرضا منصوریان که امروز
رخ در رخ ساپینتو می‌نشیند، روزگاری سرمربیگری استقلال را به عهده داشت. از یاد نمی‌بریم که منصوریان در رویای خود استقلال ابرقدرت را در سال 1400 می‌پروراند اما دست روزگار او را بسرعت از این باشگاه دور کرد و به نقطه‌ای رسید که زمان قابل توجهی بدون تیم بود.
منصوریان هم مانند ساپینتو برای احیای خودش سخت به‌دنبال امتیاز این بازی است و خوش‌خیالی است اگر تصور کنیم سرمربی استقلال و شاگردانش بازی آسانی پیش رو داشته باشند.
این بازی برای منصوریان اهمیت بسیاری دارد و او به‌دنبال بردی بزرگ مقابل ساپینتو است تا جایگاهش را در اهواز محکم کند. منصوریان از زمانی که پا به دایره مربیگری در فولاد خوزستان گذاشته با واکنش‌های تندی از سوی هواداران این باشگاه مواجه شده است اما علی منصور نیک می‌داند که اگر مقابل استقلال به برتری برسد و بتواند ساپینتو را از رسیدن به آرزویش دور کند، میان هواداران اهوازی جای خاصی باز خواهد کرد و جایگاهش محکم خواهد شد.
به هر حال این بازی تحت تأثیر اهداف ساپینتو و منصوریان قرار گرفته و باید دید کدام یک از دو مربی موفق به اعمال تفکرات خود در میدان بازی خواهند شد و امتیاز بیشتری از این بازی به دست خواهند آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی