صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

بررسی همه گزینه‌های جانشینی احتمالی سرمربی ناموفق تاتنهام

کونته رفتنی است

حتی قبل از حذف تاتنهام از لیگ قهرمانان اروپا هم آینده آنتونیو کونته در این تیم مبهم بود. قرارداد مربی ایتالیایی با تیم شمال لندنی تا آخر این فصل اعتبار دارد و با توجه به اینکه از صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد اصلاً اطمینان ندارند، هواداران از شیوه‌های کونته خسته شده بودند. چهارشنبه شب این ناامیدی کامل شد و اسپرز با تساوی خانگی بدون گل مقابل میلان از لیگ قهرمانان کنار رفت. حالا بحث درباره جانشین احتمالی کونته روی نیمکت تاتنهام داغ‌تر می‌شود و گزینه‌های مورد نظر را بررسی می‌کنیم.

مائوریسیو پوچتینو
تاکتیسین آرژانتینی و مربی در حال حاضر بیکار نفر اول این فهرست است. پاری‌سن‌ژرمن بعد از یک ناکامی دیگر در لیگ قهرمانان در تابستان گذشته او را اخراج کرد و حالا شاید به شمال لندن برگردد. مربی ۵۰ ساله در دوران پنج‌ساله حضورش در تاتنهام این تیم را تا فینال لیگ قهرمانان و جام اتحادیه رساند و در لیگ برتر دوم شد قبل از اینکه در نوامبر ۲۰۱۹ اخراج شود. بعد از او تاتنهام نتوانست با ژوزه مورینیو، نونو اسپیریتوسانتو و کونته آن ثبات را تکرار کند و مائوریسیو که سابقه کار با سه تا از بهترین بازیکنان جهان، لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار را دارد، شاید رئیس باشگاه، دانیل لوی را وسوسه کند.

توماس توخل
مربی آلمانی بعد از اخراج از چلسی در شهریور گذشته بیکار بوده و گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه بازگشتی شگفت‌انگیز به تیم رقیب داشته باشد یعنی همان کاری که دو سال قبل کونته انجام داد. توخل قبل از موفقیت‌هایش با چلسی، پاری‌سن‌ژرمن را به فینال لیگ قهرمانان رسانده بود ضمن اینکه در دورتموند هم دستاوردهای زیادی داشت. مربی ۴۹ ساله قطعاً شخصیت و اعتبار مورد نظر لوی را دارد اما پیش از این سابقه درگیری با تصمیم‌گیران باشگاه‌هایش بر سر نقل و انتقالات را داشته و همیشه هم رابطه خوبی با بازیکنانش نداشته. با وجود این، شاید وزن موفقیت‌هایش ارزش ریسک را داشته باشد و اسپرز ممکن است برای جذب او اقدام کند هرچند گزارش شده تیم پاریسی به‌دنبال بازگرداندن او است.

گراهام پاتر
پاتر دوران درخشانی در تیم‌های کوچک داشته قبل از اینکه گرمای نیمکت چلسی را حس کند، در واقع او تنها مربی دیگر لیگ برتر غیر از کونته است که بیش از او تحت فشار قرار دارد به خاطر نتایج بدی که در استمفوردبریج گرفته است. چلسی با او قراردادی پنج ساله بسته اما گفته می‌شود تاد بولی رئیس چلسی و گروهش آمادگی فسخ این قرارداد را دارند اگر شرایط تغییر نکند. اسپرز مقصد بعدی احتمالی او است اگر از چلسی اخراج شود هر چند گفته می‌شود او قبل از انتصاب نونو به اسپرز جواب رد داده و با توجه به عملکردش در چلسی محبوبیتی در میان هواداران تاتنهام ندارد.

ماسیمیلیانو آلگری
شاید او آخرین گزینه باشد اما نیازی به معرفی ندارد. آلگری در دوره اول کارش در یوونتوس ۱۱ جام با این تیم برد از جمله پنج قهرمانی متوالی در لیگ ایتالیا ضمن اینکه دو بار بیانکونری را به فینال لیگ قهرمانان برد.
آلگری در بازگشت به یووه موفقیت کمتری داشته اما سابقه‌اش گویا است ضمن اینکه احتمال همکاری دوباره با فابیو پاراتیچی برایش وسوسه‌انگیز است. مدیر فعلی تاتنهام در دوران آلگری در یووه همین سمت را در این تیم داشت و رابطه خوبی بین این دو برقرار بود. احتمال همکاری دوباره برای هر دو طرف خوب است چون هواداران یووه قبل از کسر امتیاز این تیم به‌دلیل تخلفات مالی اعتماد خود را به آلگری از دست داده بودند.

گزینه‌های دیگر
استیو کوپر مربی ۴۳ ساله ناتینگهام فارست یکی از رقبا برای جانشینی کونته به حساب می‌آید. این ولزی که فصل قبل تیمش را به لیگ برتر آورد در مدیریت منابع انسانی بسیار متبحر است و می‌تواند ستاره‌های خاموش تاتنهام را روشن کند هر چند قراردادی سه ساله با فارست امضا کرده است ضمن اینکه بر نظرات و تاکتیک‌های خود مصر است و این با لوی سازگار نیست.

اولیور گلاسنر مربی آینتراخت فرانکفورت می‌تواند یکی از مربی‌های طراز اول اروپا باشد. او در سال ۲۰۲۱ بعد از دو سال موفق در ولفسبورگ به فرانکفورت آمد و در فصل اول تیمش را به قهرمانی لیگ اروپا رساند و سیستم پرسینگ هوشمندانه‌اش در آینتراخت به‌شدت مورد توجه تاتنهام است. این مربی ۴۸ ساله تا ۲۰۲۴ قرارداد دارد و برای همین اسپرز مجبور نیست غرامت زیادی بپردازد.

بعد از جدایی پاتر از برایتون این نگرانی به وجود آمد که تمام زحمات او در تیم هدر برود اما روبرتو دی زربی تیم را بعد از ۲۳ هفته به رده هشتم لیگ برتر یعنی بالاتر از بهترین رتبه تاریخ این تیم که نهم فصل گذشته بود، رساند. البته شاید مقامات تاتنهام در آوردن این ایتالیایی ۴۳ ساله احتیاط کنند با تجربه‌ای که از انتصاب نونو به دست آوردند.

توماس فرانک دیگر مربی است که در لیگ برتر فراتر از انتظارات بوده. برنتفورد او امثال منچستریونایتد، لیورپول و منچسترسیتی را شکست داده و سیستم هجومی‌اش برای تاتنهام جذاب به نظر می‌رسد.

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی