صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

حضور دختران وزنه‌برداری با دو تیم در تورنمنت نوروزگاه

محک جدی قبل از آسیایی کره

رضا عباسپور
روزنامه نگار

بعد از رقابت‌های جهانی 2022 کلمبیا، اگرچه بخشی از بدنه اصلی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور حضور پیدا کرده و اندکی توانمندی رکوردی خود را در مقایسه با همتایان داخلی محک زدند اما استخوانبندی و شاکله اصلی تیم ملی وزنه‌برداری دختران ایران بواسطه تعطیلی اردوها خیلی درگیر فشار تمرینی و محک جدی رکوردی برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا (مرحله دوم گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس) نبودند. به همین دلیل برگزاری تورنمنت نوروزگاه به صورت اختصاصی برای ورزش بانوان، اتفاقی ایده‌آل و قابل قبول است برای کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان که بتوانند داشته‌های خود را در یک رویداد معتبر بین‌المللی سنجیده و آنالیز کنند.
تقسیم‌بندی دختران در 2 گروه
بی‌شک برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور دختران اتفاق بسیار خوبی بود برای اینکه کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان بتوانند از دل این رقابت‌ها ضمن انتخاب بهترین‌های این رویداد، ترکیبی متفاوت با آنچه که از دختران وزنه‌برداری ایران در چند سال گذشته دیدیم را برای رویدادهای مختلف و مهم سال پیش رو (2023) گزینش کنند. درست مثل اولین دوره تورنمنت نوروزگاه که قرار است از امروز 20 اسفندماه به میزبانی تهران در چند رشته ورزشی به صورت اختصاصی در بخش بانوان با حضور تعداد زیادی از کشورهای جهان برگزار شود. رشته وزنه‌برداری هم یکی از رشته‌های ورزشی است که قرار است مسابقاتش با حضور ملی‌پوشان وزنه‌برداری بانوان ایران در هتل المپیک تهران برگزار شود. بر همین اساس، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، پس از آنالیزی که در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور روی برترین‌های این مسابقات داشت، برای نخستین دوره رقابت‌های نوروزگاه در بخش وزنه‌برداری، تصمیم گرفت به جای یک تیم، دو تیم (الف و ب) را برای این دوره از مسابقات که به میزبانی کشورمان قرار است از امروز 20 اسفند برگزار شود، معرفی کند. بنابراین گزارش، طبق نظر کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان ترکیب نهایی تیم‌های الف و ب وزنه‌برداری بانوان برای حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری تورنمنت بین‌المللی نوروزگاه بدین شرح است. طبق ترتیب‌بندی اعلام شده، ترکیب تیم الف وزنه‌برداری بانوان ایران متشکل است از ریحانه کریمی (دسته ۵۹ کیلوگرم)، الهه رزاقی (دسته ۷۱ کیلوگرم)، سیده الهام حسینی (دسته ۸۱ کیلوگرم) و زینب شیخ حسن ارباب (دسته ۸۱+ کیلوگرم)، همچنین در تیم ب وزنه‌برداری بانوان به ترتیب، آنیتا فیضی (دسته ۴۹ کیلوگرم)، فاطمه کشاورز (دسته ۷۱ کیلوگرم)، پریسا نورعلی (دسته ۸۱ کیلوگرم) و فاطمه یوسفی (دسته ۸۱+ کیلوگرم) قرار است روی تخته رفته و برای کسب مدال در این تورنمنت بین‌المللی با رقبای خود دست و پنجه نرم کنند. حالا باید منتظر ماند و دید که در این رقابت که ابتدا قرار بود به میزبانی جزیره کیش برگزار شود اما به خاطر مهیا نبودن این منطقه برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی نوروزگاه، استان تهران میزبانی را برعهده گرفته است، دو تیم الف و ب وزنه‌برداری بانوان کشورمان چه نتایجی را در رویارویی با رقبای خارجی خود به دست می‌آورند.

محک بین‌المللی برای رسیدن به سهمیه تاریخی المپیک
قطعاً دختران مستعد وزنه‌برداری ایران برای رسیدن به سهمیه تاریخی حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس نیازمند حضور در رقابت‌ها و تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی هستند زیرا هر چه آنها بتوانند در این رقابت‌ها با رقبای مطرح و نامدار خود روی تخته مسابقه دست و پنجه نرم کنند، ضمن کسب تجربه ایده‌آل بین‌المللی، می‌توانند نقاط ضعف خود را پوشش داده و تبدیل به نقطه قوت‌شان کنند. بی‌تردید رسیدن به نخستین سهمیه تاریخی دختران وزنه‌برداری ایران برای حضور در بازی‌های المپیک، اتفاقی ویژه و عالی خواهد بود برای دختران وزنه‌برداری ایران. پس برای به بار نشستن این هدف ایده‌آل، باید تلاش کرد و حامی دختران وزنه‌برداری ایران در مسیر رسیدن به المپیک 2024 پاریس بود. هرچند کسب سهمیه ورودی در وزنه‌برداری بانوان، کار بسیار دشوار و سختی است اما مطمئناً همانطوری که ما موفق شدیم از ابتدای شروع فعالیت بانوان ایران در رشته وزنه‌برداری، افتخارات متعددی را در بخش بین‌المللی کسب کنیم، می‌شود امیدوار بود که با حمایت ویژه از دختران وزنه‌برداری و شایستگی که در وجود آنها موج می‌زند، هم سهمیه ورودی به المپیک را کسب کنیم، هم اتفاقی تاریخی را در پاریس برای کاروان وزنه‌برداری کشورمان رقم بزنیم.

ZOOM

تیم وزنه‌برداری ازبکستان برای حضور در نخستین دوره تورنمنت بین‌المللی نوروز وارد تهران شد. مسابقات وزنه‌برداری در چهارچوب اولین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز از روز گذشته در تهران آغاز شده است و قرار است تا 23 اسفندماه در هتل المپیک تهران ادامه داشته باشد. سوای ازبک‌ها، قرار است تیم‌های تایلند، روسیه و برخی کشورهای قدرتمند دیگر نیز در این رویداد حضور داشته باشند. این مسابقات قطعاً می‌تواند تورنمنت خوبی باشد برای دختران وزنه‌برداری ایران که رقابت‌های گزینشی المپیک 2024 پاریس (آسیایی کره‌جنوبی) را پیش رو دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی