صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

عرصه بدهی‌ها به فتح‌الله‌زاده تنگ‌تر شد

بازیکنان هم تا قبل از عید پول می‌خواهند

بازیکنان استقلال در فصل جاری با هر نداری ساخته‌اند و دم نزده‌اند. روزبه چشمی نیز اخیراً به این موضوع اشاره و اعلام کرده بازیکنان استقلال با این رفتار واقعاً از خود نجابت به خرج داده‌اند. با این حال اما وضعیت مالی برخی بازیکنان استقلال اصلاً خوب نیست و مانند دیگر بازیکنان قدیمی نیستند که به هر حال پولی از راه فوتبال صاحب شده باشند. البته همین تعداد که ظاهراً اوضاع خوبی نسبت به بقیه دارند نیز روی حقوق خود از باشگاه استقلال حساب کرده‌اند و به همین دلیل وقتی می‌بینند باشگاه نسبت به تعهدات مالی خود عقب افتاده، ابراز نارضایتی می‌کنند. اخیراً مدیرعامل باشگاه استقلال با یک کاپشن آبی رنگ به محل تمرین تیمش رفت و با بازیکنان به گفت و گو پرداخت اما نکته‌ای که در صحبت‌های بازیکنان با آقای مدیر مشهود بود، اینکه غالباً خواستار دریافت مطالبات خود بودند و از فتح‌الله‌زاده می‌خواستند لااقل تا قبل از شروع سال جدید به تعهدات مالی عمل شود و او هم در صحبت حضوری که با بازیکنان داشته به آنها قول‌هایی داده و خواسته چند روز دیگر صبر کنند تا او منابع مالی لازم را تهیه کند و به حساب بازیکنان بریزد تا آنها بتوانند شب عید خود را رد کنند. البته مدیرعامل باشگاه استقلال درگیر پرداخت بدهی استراماچونی است و درعین حال که باید هزینه‌های جاری باشگاه استقلال را تأمین کند، باید بدهی به استراماچونی را هم در برنامه‌های پرداخت مالی باشگاه قرار دهد.
شکست در پروژه کمک هواداری
بازیکنان استقلال در شرایطی به حق دنبال مطالبات خود از باشگاه استقلال هستند که هنوز تکلیف پرداخت بدهی به استراماچونی مشخص نشده است. دو هفته پیش علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال شماره حسابی از طریق صفحه رسمی باشگاه استقلال برای هواداران اعلام کرد تا شاید از این طریق بخشی از بدهی‌ها به استراماچونی جبران شود اما کمک‌های هواداری به حدی ناچیز بود که به گفته نزدیکان به باشگاه استقلال شاید کفاف یکی دو اردوی داخلی این تیم پیش از بازی‌های لیگ برتر را بدهد. بنابراین سنگ مدیران باشگاه استقلال برای رسیدن به اهداف خود به هدف برنخورده است و حالا باید منتظر باشند تا شاید از طریق کمک‌های دولتی بدهی به سرمربی سابق ایتالیایی را پرداخت کنند. بدهی به استراماچونی با توجه به افزایش چشمگیر قیمت دلار در ماه‌های اخیر اکنون به بیش از 100 میلیارد تومان رسیده و باشگاه استقلال بودجه‌ای برای تأمین آن ندارد. آنچه مسلم است باشگاه استقلال باید تا قبل از شروع سال جدید بودجه لازم برای پرداخت بدهی به استراماچونی را پرداخت کند، چون اگر ایام عید فرا برسد باشگاه استقلال برای دریافت کمک از ارگان‌های دولتی با مشکل مواجه خواهد شد و به دلیل تعطیلی کشور ممکن است باشگاه استقلال با یک بحران بزرگ مواجه شود و روز 11 فروردین‌ماه که موعد پرداخت بدهی استراماچونی است، باشگاه استقلال موفق به انتقال پول نشود و جرایم سنگینی گریبان این باشگاه را بگیرد.
چاره کار چیست؟
اینکه همزمان بازیکنان پول خود را می‌خواهند و بدهی به استراماچونی هم از راه رسیده و درعین حال پادوانی نیز شماره حساب داده تا بدهی 150 هزار دلاری‌اش (با احتساب دیرکرد) پرداخت شود، باشگاه استقلال را به لحاظ مالی با یک چالش بزرگ مواجه خواهد کرد. فتح‌الله‌زاده روزی که سکان هدایت استقلال را در دست گرفته به او گفته شده در حساب باشگاه 300 میلیارد تومان پول است. او در واقع با خیال آسوده قدم به این دایره گذاشت تا شاید در یک محیط آرام به مدیریت بپردازد و در بخش مالی با بحران مواجه نشود اما گفته می‌شود هرگز چنین پولی در باشگاه استقلال وجود نداشته که مدیرعامل استقلال بخواهد روی آن حساب کرده و بدهی‌ها را یکی بعد از دیگری پرداخت کند. حالا فتح‌الله‌زاده باید از ارتباطات خود استفاده کند و در روزهای اندک باقی مانده همه این بحران‌های مالی را حل کند.

جستجو
آرشیو تاریخی