صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

جام ملت‌های جوانان آسیا به مرحله سرنوشت‌ساز رسید

عبور از عراق، کلید صعود به جام جهانی

تیم جوانان ایران که با برتری سه بر یک مقابل ویتنام صدرنشین گروه B جام ملت‌های آسیا شد، امروز (ساعت 13:30) با شکست دادن عراق علاوه بر صعود به نیمه‌نهایی، می‌تواند سهمیه جام جهانی را به دست آورد.
شاگردان صمد مرفاوی در این مسابقات شروع خوبی داشتند و قطر را با یک گل بردند. شکست 2-3 مقابل استرالیا صعود این تیم را به خطر انداخت و تردیدهایی درباره توانایی‌های تیم جوانان به‌وجود آورد، ولی برتری سه بر یک مقابل ویتنام دوباره امید را به اردوی این تیم برگرداند. در بازی همزمان استرالیا موفق شد قطر را 9 بر یک ببرد، ولی در شرایطی که ایران، استرالیا و ویتنام 6 امتیازی بودند، تیم جوانان به خاطر تفاضل گل بهتر در بازی‌های مستقیم این سه تیم صدرنشین شد.
امتیاز بزرگ سرگروهی تیم جوانان این است که آنها در یک چهارم نهایی با ازبکستان میزبان روبه‌رو نشدند. حریف آنها عراق، تیم دوم گروه A است که مرحله گروهی را با چهار امتیاز به پایان برد. عراق در اولین بازی‌اش اندونزی را با دو گل شکست داد. در بازی دوم با یک گل مغلوب ازبکستان شد و در بازی آخر مقابل سوریه به تساوی یک بر یک رسید.
عراق که هدایتش به عهده عماد رضا، مهاجم سابق سپاهان است، حریف آسانتری نسبت به ازبکستان محسوب می‌شود، ولی شاگردان مرفاوی نباید آنها را دست‌کم بگیرند و اشتباهات بازی‌های قبلی را تکرار کنند. تیم جوانان در بازی مقابل استرالیا اشتباهات دفاعی زیادی داشت و مقابل ویتنام مهاجمان کم‌دقت بودند.
 
مرفاوی: فوتبال عراق را
کاملاً می‌شناسم
مرفاوی در نشست خبری قبل از بازی با عراق گفت: «این بازی حساسیت خودش را دارد. بازی در مرحله حذفی است. ما در گروه سختی قرار داشتیم و خدا را شکر به‌عنوان تیم اول صعود کردیم. بازی سختی برای دو تیم است. سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا برنده بازی شویم.»
او درباره شناخت عماد رضا از فوتبال ایران گفت: «او یک بازیکن حرفه‌ای و بزرگ در فوتبال ایران بود. او برای ما قابل احترام و عزیز است. از قدیم از فوتبال عراق شناخت دارم. از دوران حضور احمد رضی در تیم ملی عراق این کشور را می‌شناسم. از قدیم با عراق رودررو شده‌ایم. عراق هم از ما شناخت دارد. امیدوارم تیمی که مستحق پیروزی است، بازی را ببرد.»
مرفاوی درباره شرایط حریف گفت: «عراق شایستگی صعود از گروهش را داشته است. عراق تیم خوب و توانمندی است و برای بازی به این مهمی، برنامه خودمان را داریم. با توجه به آنالیزی که از عراق داریم، جلو می‌رویم. بنابراین سعی می‌کنیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم.»
سرمربی جوانان درباره اولین بازی تیمش در تاشکند بعد از سه بازی در شهر فرغانه گفت: «ما در گروه مرگ بودیم. تیم ۶ امتیازی ویتنام در گروه ما حذف شد. تیم‌های دیگر از گروه‌های دیگر با ۴ امتیاز صعود کردند. ما یک فرایند را شروع کردیم. بازی سنگینی مقابل قطر، استرالیا و ویتنام داشتیم. توان روحی و روانی خودمان را بالا بردیم و اعتماد به نفس بالایی داریم. امیدوارم با یک برنامه خوب بازی را به نفع خودمان تمام کنیم.»
 مرفاوی درباره احتمال صعود تیمش به جام جهانی گفت: «باید این راه را برویم. هر راهی سختی خاص خود را دارد. بازی حذفی سخت است. هر مربی و تیمی باید برنامه‌ریزی خاص خود را داشته باشد. این یک پله دیگر است و برای من، بازیکنانم و تیم حریف روشن است که این بازی راه رسیدن به جام جهانی است.»
 کر: عراق تیم فیزیکی است
میلاد کر، مدافع میانی تیم جوانان هم در کنار مرفاوی به نشست خبری رفته بود و از انگیزه همبازیانش برای بردن عراق گفت. کر در کنار حزباوی زوج دفاعی مستحکمی ساخته‌اند که نقش زیادی در موفقیت تیم جوانان داشته. کر همچنین در بازی با ویتنام با اوت‌دستی‌های بلندش خطرات زیادی روی دروازه حریف به‌وجود آورد.
مدافع تراکتور در نشست خبری گفت: «جز برد به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. هدف ما پیروزی و قهرمانی در جام است. از تیم عراق شناخت خوبی داریم. بازیکنان ما آماده بازی هستند.»
او درباره تجربه بازی مقابل عراق گفت: «مقابل عراق بازی کردم و می‌دانم این تیم کاملاً فیزیکی است اما همان‌طور که گفتم، ما فقط به برد فکر می‌کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی