صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

سونامی در تیم‌های نفتی لیگ برتر

عنایتی و تاوارس رفتند ویسی آمد

رضا عنایتی بعد از بازی با نساجی به‌دلیل دخالت برخی لیدرهای تیم نفت در کارش از سمت خود استعفا داد و رسماً از این باشگاه جدا شد. البته مدیران نفتی تلاش زیادی برای برگرداندن عنایتی داشتند اما مذاکرات برای ادامه همکاری به نتیجه نرسید. حتی فرزاد حافظی سرپرست تیم نفت مسجدسلیمان مدعی شده بود که «عنایتی کمی عصبی، خسته و ناراحت بود و به تمرینات بازمی‌گردد و خیالم از این بابت راحت است. قبل از بازی توهینی نشد و تعدادی از تماشاگران به‌صورت دوستانه به بازیکنان گفتند غیرت داشته باشید؛ نه به عنایتی! آنها می‌گفتند ما مقابل نساجی فقط برد می‌خواهیم و می‌خواستند بازیکنان را شارژ روحی کنند. اگر در آرامش بودیم، تیم شرایط بهتری پیدا می‌کرد. با این حال چنین مسائلی در فوتبال وجود دارد.» اما عنایتی تصمیمش را گرفته بود و دیگر به تمرینات این تیم برنگشت تا سرپرست تیم به‌عنوان مربی موقت تیم را تمرین دهد: «من آمده‌ام کمک کنم و همیشه سرباز تیم و شهر مسجدسلیمان و استان خوزستان هستم و به گفته مدیریت باشگاه تا بازی با گل‌گهر قرار است هدایت تیم را برعهده داشته باشم. من قبلاً کاپیتان تیم نفت بودم و در سه فصل متفاوت نیز سرمربی این تیم بودم و شش فصل هم مربی بوده‌ام. اکنون هم تیم را تمرین می‌دهم و سمت‌ها هیچ تأثیری روی روند کاری من ندارد و هر وقت سرمربی جدید را انتخاب کردند من همان کار قبلی‌ام (مدیریت تیم) را انجام می‌دهم. به هر حال کار روی زمین مانده بود و من باید کار را بر می‌داشتم تا تیم ضربه نخورد.»
اما در آبادان شرایط تا حدودی متفاوت بود. اینجا ادسون تاوارس برزیلی به‌دلیل نتایج ضعیفش برکنار شد و خیلی زود هم با مسئولان باشگاه صنعت نفت به توافق رسید. نفت آبادان لیگ را با پرکاس آغاز کرد و بعد از پنج هفته به‌دلیل نتایج ضعیف او برکنار و فیروز کریمی سرمربی نفت شد. سپس کریمی نیز به همین دلیل کنار گذاشته و تاوارس به‌عنوان سرمربی انتخاب شد.
اما این پایان کار نبود و مسعود رضاییان که دوم بهمن ماه به‌عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شده بود هم استعفایش را تقدیم باشگاه کرد که اعضای هیأت مدیره با آن مخالفت کردند. روح‌الله محمدی یکی از اعضای هیأت مدیره می‌گوید: «بعد از شکست تیم مقابل مس رفسنجان، سرپرست مدیر عاملی از سمت خود استعفا دادند. به همین دلیل هیأت مدیره تشکیل جلسه داد و این موضوع را بررسی کرد. هیأت مدیره با موضوع بررسی استعفای عالی‌ترین مقام اجرایی باشگاه تشکیل شد که در نهایت با این موضوع موافقت نشد. رضاییان تا انتهای فصل به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه فعالیت خواهد کرد و در مقطع فعلی مهم‌ترین مسأله برای کسب نتیجه حفظ آرامش باشگاه است.»
البته نفتی‌های آبادان خیلی زود گزینه‌شان را معرفی کردند تا برای ۸ هفته باقی‌مانده تا پایان فصل هدایت تیم‌شان را برعهده بگیرد. هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان اعلام کرد پس از توافق با ادسون تاوارس برای جدایی و بررسی گزینه‌های مختلف، با عبدالله ویسی به توافق نهایی رسیدند و هدایت صنعت نفت را به این مربی خوزستانی سپردند. عبدالله ویسی که تجربه قهرمانی در لیگ برتر همراه استقلال خوزستان را دارد، آخرین بار فصل گذشته به‌عنوان سرمربی تیم دسته اولی خیبر خرم‌آباد فعالیت داشت و حالا پس از حدود یک سال دوباره به عرصه مربیگری بازگشته و باید هدایت تیم بحران‌زده صنعت نفت را برعهده بگیرد. او که تجربه کار در صبای قم، پیکان، سپاهان، فولاد خوزستان و... را در کارنامه دارد، اکنون در آبادان اقامت یافته و در تمرینات صنعت نفت حضور دارد و امیدوار است بتواند شرایط این تیم قعر جدولی را بهتر کند و در فاصله ۸ هفته مانده تا پایان فصل، در لیگ برتر نگه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی